Una zona d'hotels amb 4.000 noves places substituirà dos càmpings
Diari de Girona 25/8/08
Els càmpings s'Abanell i Reina Maris de Blanes tenen els dies comptats. El nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM), aprovat recentment i que el pròxim mes de setembre sortirà a informació pública, preveu potenciar la zona turística del municipi amb la creació d'una nova zona hotelera que substitueixi aquests establiments, ja obsolets. El regidor d'Urbanisme de Blanes, Carles Gibert (CiU), ha explicat que s'obrirà el carrer Formentera i s'afavorirà la construcció d'hotels en aquest sector, donant més metres quadrats de sostre als promotors, en relació als habitatges. En total es preveuen construir 94.000 metres quadrats de sostre hoteler que representen unes 4.000 noves places.
El carrer Formentera de Blanes, curt, estret i d'esquenes al turisme serà en pocs anys l'«avinguda dels hotels» del municipi. L'Ajuntament preveu obrir el carrer, fent-lo arribar fins al passeig marítim, i afavorir la construcció d'hotels que substitueixin els càmpings actuals, s'Abanell i Reina Maris, que segons el mateix regidor d'Urbanisme «no tenen futur perquè no tenen espai per créixer». En aquest sentit, es donarà als promotors una major edificabilitat, en relació al sostre residencial, amb l'objectiu d'arribar als 94.000 metres quadrats de sostre hoteler, que representen 4.000 noves places.
La conversió d'aquest sector no podrà començar, almenys, fins d'aquí a un any, quan el POUM estarà aprovat definitivament. Segons Gibert, però, serà un projecte «fàcilment realitzable» perquè hi ha càmpings que esperen la reconversió. El que sí es farà en els pròxims mesos serà l'ordenació de l'avinguda Colon, l'avinguda Madrid, el carrer Mediterrani i altres carrers adjacents, situats en la mateixa zona turística. Se n'ordenarà la vialitat i es donarà una nova imatge als carres.
Capitalitat
El nou planejament urbanístic de Blanes també posa èmfasi en la potenciació de la capitalitat que exerceix el municipi en vers els pobles veïns. A banda dels Jutjats, l'Hospital o la nova ciutat esportiva, Blanes vol continuar acollint equipaments de referència, com ara l'Illa de Blanes o un recinte firal que es projecte al costat de la nova zona poliesportiva.
En referència al creixement, es preveu la construcció de 5.000 nous habitatges en els pròxims vint anys, la meitat dels quals ja estaven previstos pel POUM vigent. Els nous habitatges es concentraran sobre la carretera de la Costa Brava per relligar els barris de muntanya. El regidor d'Urbanisme, Carles Gibert, defineix aquest augment com a «moderat». Un altre dels objectius de futur de Blanes és la connexió amb Lloret de Mar mitjançant un tramvia.
Tot i que aquest projecte està un estat més embrionari, el nou planejament urbanístic l'Ajuntament de Blanes fa una reserva de sòl allà on la Generalitat vol col·locar-hi un carril bus per tenir la possibilitat de fer-hi passar el tramvia. En relació a la mobilitat, Blanes també obrirà la nova Ronda Nord des de ciutat esportiva, per darrere de la zona industrial, fins a l'estació de tren i la zona turística. A més, la carretera de la Costa Brava es convertirà en via urbana quan es el trànsit que passa actualment per anar a Lloret de Mar es desviï pel desdoblament de l'autopista que es faci des de Tordera.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada