Tordera, valor turístic
El Punt 27.09.2008 TERESA MÁRQUEZ
El municipi encarrega un pla estratègic per «vendre's» al visitant de proximitat aprofitant el gran patrimoni natural del seu terme i incidint també en aspectes com la cultura i l'esport
la contra
.
En un moment en què el sector turístic al Maresme, tot i haver aguantat amb dignitat l'estiu, s'arronsa davant l'amenaça d'una crisi econòmica que ho arrasarà tot, Tordera manifesta que vol entrar en aquest món. I que ho vol fer per la porta gran. Aquest municipi és la porta d'entrada a la demarcació de Girona i pot presumir de tenir el mercat setmanal amb més tradició de la comarca i un riu –feminitzat com la Tordera– que n'ha passat de tots colors i del qual se n'abasten prop de la meitat dels 400.000 habitants del Maresme. Amb 84 quilòmetres quadrats de terme municipal, és una de les poblacions amb més patrimoni natural, la majoria desconegut pel gran públic. D'això n'és prou coneixedor el regidor de Promoció de la Vila, Bernat Costas (ERC), que lidera aquesta nova iniciativa turística i que ja ha encarregat un estudi sobre les possibilitats del municipi a l'empresa Catbusiness, de la qual n'és cap visible l'exalcalde de Calella, el republicà Josep Basart. El document, que costarà 15.000 euros i que ha rebut el suport econòmic de la Diputació de Barcelona, haurà de marcar quines línies estratègiques cal potenciar perquè l'entrada de Tordera en el sector turístic no es quedi només en una simple anècdota.
«En un moment en què els espais naturals, la riquesa patrimonial i l'oferta d'equipaments esportius va a l'alça és pràcticament obligat que Tordera hi vulgui participar», entén el regidor. Així, Costas enumera com a principals atractius de la població el paisatge, el patrimoni cultural i els equipaments esportius. «A aquesta riquesa s'hi afegeix el públic potencial de 20.000 persones que visiten setmanalment el mercat, la Fira del Ram i els esdeveniments esportius, com ara els campionats de futbol», enumera. En aquest sentit, Bernat Costas avança que ja s'està treballant en l'organització d'unes primeres jornades de turisme de natura. «La primera fase de diagnosi del pla, creiem que estarà enllestida en els propers mesos i l'estudi final arribarà en el decurs de l'any 2009. Un any després s'hauran d'executar les principals accions», comenta el cap de l'àrea de Promoció de la Vila.
Per Costas, però, no es tracta tan sols d'obrir les portes a noves activitats econòmiques, sinó d'aconseguir que aquestes reverteixin en la gent que viu a Tordera. «L'àmbit dels serveis, de l'hostaleria i de l'entreteniment poden generar molts llocs de treball i donar noves oportunitats a la gent del poble que avui dia no troben cap sortida laboral al municipi», assegura. Tot i això, malgrat que es tracta de les primeres passes del projecte, Costas té clar que el model turístic de poblacions properes com ara Calella, Malgrat de Mar i Santa Susanna «no és el que ha de correspondre a Tordera, encara que Tordera es pot beneficiar del turisme que ve a aquestes poblacions oferint-li un complement a les seva estada». «El nostre turista ha de ser de proximitat, amb inquietuds culturals i atret per l'oferta paisatgística», considera Costas, que recorda que un dels primers passos acomplerts ha estat l'adhesió de Tordera al Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme l'abril passat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada