divendres, 29 de maig del 2009

FOTODENÚNCIA 26/5/09... Un passeig pels Prats d’en Gai (Tordera), o millor dit, per les obres de l'autopista.


No faig cap comentari, però sí una pregunta...

On són les mesures compensatòries???

... i copio literalment de la web del DMAH...

Xarxa Natura 2000 a Catalunya

(...)

Directrius per a la gestió dels espais de Natura 2000: d’una banda, classifica els espais en vuit tipus, i en delimita les àrees crítiques. D’altra banda, defineix les directrius per a la gestió dels espais de Natura 2000. Aquestes directrius inclouen requeriments de gestió generals, específics per a cada tipus d’espai i específics per a àrees crítiques.

(...)

Tots els projectes, plans o programes que puguin afectar de forma apreciable els espais de la XN 2000 s’han de sotmetre a una adequada avaluació de les seves repercussions en l’espai i tenint en compte els objectius de conservació definits al tercer punt. Només s’autoritzaran en el cas que s’asseguri que no causarà perjudici a la integritat de l’espai en qüestió o que demostrin la seva
compatibilitat amb els valors naturals de l’espai. Malgrat causi perjudici a la integritat de l’espai, i a falta de solucions alternatives, es podran autoritzar per raons imperioses d’interés públic de primer ordre, incloses raons de naturalesa social o econòmica, prenent les mesures compensatòries que siguin necessàries per garantir la coherència global de la xarxa Natura 2000.

(...)

La construcció de noves infrastructures viàries als espais de la xarxa Natura 2000 ha de fer-se de forma compatible amb la conservació dels valors naturals d’aquests espais. Fins el moment en que es redacti el Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge de cada espai, les condicions que les han de regir seran les següents:

- S’identificaran els trams de vies de comunicació especialment perillosos per a les espècies d’interès comunitari (llúdriga, visó europeu, etc.) i es proposaran les mesures correctores oportunes que facilitin el pas dels individus i redueixin el risc d’atropellament.

- En el marc de la avaluació de l’impacte ambiental de les infrastructures viàries , s’analitzarà, de forma preferent, la seva repercussió sobre hàbitats i espècies d’interès comunitari i es prioritzarà l’alternativa que no afecti les àrees amb la seva presència. També es garantirà que les mesures
correctores que s’estableixi incideixin en la millora de la qualitat dels hàbitats d’interès comunitari i dels hàbitats de les espècies d’interès comunitari.

(...)

Els elements considerats com de conservació prioritària en aquests espais i que, per tant, han condicionat de forma més restrictiva algunes de les Directrius especificades són els següents:

Hàbitats
Vernedes
Alberedes, salzedes i altres boscos de ribera
Rambles mediterrànies (al·locars, tamarigars i baladrars)

(...)

Quedarà prohibit el deteriorament de l’espècie de flora d’interès comunitari (Marsilea strigosa) així com de les que destaca el PEIN com estrictament protegides en aquests espais.

(...)

Mapa 1: espais de Natura 2000 classificat per tipus.

Mapa 2: espais de Natura 2000, tipus d'espai i zones crítiques.

(...)

..............................................

http://mediambient.gencat.net/cat/el_medi/espais_naturals/xarxa_natura_2000/gestio_espais.jsp?ComponentID=146664&SourcePageID=146677#1

(...)

Avaluació de les repercussions de plans i projectes que no tinguin relació directa amb la gestió de l'espai o que no són necessaris per a aquest, i que puguin afectar de manera apreciable, individualment o en combinació amb d'altres plans i projectes, l'espai i els objectius de conservació (article 6.3).

Aplicació de mesures de conservació apropiades per evitar el deteriorament dels hàbitats i les espècies presents a l'espai (article 6.2).

(...)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada