HOSTALRIC IMPULSA UN GRAN PROJECTE TURÍSTIC QUE IMPLICA TOTS ELS MUNICIPIS DE LA TORDERA.
Ràdio Tordera 9/4/10
.
El pobles de la conca de la Tordera signen un conveni per dinamitzar tota la zona
Diari de Girona 18/4/10
.
Bé, “el producte” es ven com a promoció econòmica i turística del riu per dinamitzar les economies locals, però... ops!!!... el riu fa molts anys que és un espai natural “protegit”, sí, sí... amb aquell “hem protegit el 30% del territori de Catalunya amb la Xarxa Natura 2000”... us sona???... amb aquelles paraules tan maques... “El riu Tordera i els seus estanys constitueixen una bona representació de les comunitats fluvials mediterrànies, on destaca una important presència de la tortuga de rierol”, i bla, bla, bla,...
.
I de la cura dels valors naturals del riu???... Quan una reunió dels regidors de Medi Ambient i alcaldes dels municipis per on passa el riu per “protegir-lo”???
.
Plantejar una “transformació” o “urbanització” d'un espai natural, i a escala de Conca!!!, és una burrada... m'estic imaginant al tècnic i al polític de torn signant l'autorització del projecte de passeig fluvial X del poble X, i intentant justificar-lo... “recuperació ambiental???”... “ús social???”... vaja!!!, com la cagada del passeig fluvial de Tordera, que ens ha costat (a tots) un pastón per les aspiracions econòmiques d'alguns i que no ha eliminat ni un dels problemes ambientals que pateix, això sí... obrint pas on no hi havia, i que no fa servir ningú amb l'intenció de conèixer “la natura” del poble, com a molt per portar el gos a cagar i de passada fotre alguna nidificació (a això se li diu “recuperació ambiental”) o per posar bancs i faroles on abans hi havia tranquilitat i biodiversitat – amb energia solar, això sí – per practicar l'esport envoltat d'un espai ajardinat, que no natural (a això se li diu “ús social”)... i tan orgullosos!!!... La meva opinió és que s'ho han justificat tant i durant tants anys que se l'han acabat creient ells mateixos.
.
Bé, no ens hem de preocupar, ja que han tingut en compte aquest petit detall ... que el riu és un espai protegit ... i quan el tranformin en un llarg passeig fluvial tindràn molta cura de no malmetre els seus valors naturals – jejejejeje – i disposar dels suficients mitjans per vigilar i fer respectar les lleis – jejejejeje - , perquè els rurals no poden... han de fer de bombers i el bosc és més important que el riu.
.
Qualsevol cap de setmana...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
La Fira del Ram de Tordera d'enguany...
.
.
La Festa Major de Tordera des de fa uns poquíssims anys ...
.
.
Un detall sobre el passeig fluvial de Tordera...
.
L'altre dia em van preguntar com és que no faig cap entrada a aquest blog amb fotografies i observacions de fauna, o sobre la vegetació, del recent "passeig fluvial de Tordera", o simplement unes fotografies de com a quedat...
.
La meva resposta... Per que no m'interessen els parcs urbans, m'interessa la natura... trist, molt trist...
.
A més, no em dona la gana fer publicitat d'una cosa que no considero encertada... la publicitat que se la facin ells... apa!!!
Tu no carbures gaire no??
ResponEliminaA part de que no tens ni idea del mon del motor ni res, ni tampoc saps contar ocells, ni mediambientalista ni osties. penjar videos d'aquests aqui no te ni cap ni peus. Nomes busques marders.
PD: si vols ser mediambientalista lo que has de fer es anar a estessar boscos perque siguin nets i no tenir perill d'incendi ara que s'acosta l'estiu.
espero que el tema no vagui a mes, en aquesta vida s'ha de sapiguer viure i conviure.
Att:
Lo gaiter dels calders
Gràcies pel teu comentari... el perfecte exemple de convivència.
ResponEliminaA diferència del teu, aquest serà curòs i amb respecte.
Tinc molta idea del motor, això poca gent ho sap, però jo no m'hi ficaré amb els teus coneixements sobre els temes que es tracten a aquest blog i a aquest post, ja que "potser" ha estat un làpsus teu i no interpretaré lo que dius (que tela marinera).
Només una cosa... no sóc mediambientalista, sino naturalista... tens la més mínima idea de la diferència??? T'importa???
Penjar vídeos d'aquests sí té cap i peus... t'atreveixes a explicar-nos quina part no és correcte???
No són merders... són ilegalitats consentides. La millor manera d'evitar els merders és explicar bé les coses, no faltar al respecte de les altres persones, t'agradi o no. Et convido a que intentis una altre vegada explicar els teus arguments... o deixes la teva imatge "de respecte" i "de transigència" tal i com l'has deixat???
Espero que el tema vagi fins on hagi d'anar, a mí no m'importa explicar-me o, si no tinc raó, rectificar... aquí, qui no vol que la cosa vagi a més??? i perquè???
Per soltar alegrement la grase amb la que t'acomiades, primer te l'has de creure... Exemple de conviure (jo respecto les activitats de motor a la natura als llocs adequats i permesos, i no trobaràs cap referència d'aquestes activitats a aquest blog quan l'activitat es faci de manera correcta i sota la legislació vigent, però tinc tot el dret de demanar el mateix respecte cap a la meva afició i cap a qualsevol cosa que consideri (o pugui demostrar) i tot el dret i fins i tot obligació moral de denunciar aquells fets que, en contra de la legislació vigent, malmetin la natura, les especies animals protegides, i lo que sigui, exàctament que tu mateix o qualsevol altre persona. En cas de conflicte es consensua i s'arrba a acords). I exemple del contrari... el teu comentari (que bàsicament diu "jo puc fer lo que vulgui o sigui sense importar-me lo més mínim els altres, i si algú no fa o diu el que jo vull, l'insulto, el ninguneo i el desqualifico perquè només jo tinc drets, la resta no". Sí senyor, viure i conviure).
Doncs això, gràcies pel teu comentari perquè no fa més que carregar de raó el post que tan desafortunadament has criticat... moltes gràcies.
Xavi
Bones!!
ResponEliminaNomes una petita pregunta, en un dels videos surt una maquina excavadora que sembla que esta a dins del riu, vols dir que no perjudica mes que la maquina estigui a dins del riu fen moviment de terres, que pas pasin 1,2 o 30 quads/motos??????
Pel meu entendre sembla que una maquina d'aquestes pot pesar unes quantes tonelades, i a mes a mes esta destroçant tot l'interior del riu, hauriem de començar a solventar aquest tipus de problemes que son molt mes grans i mes importants, que pas començar pels petits detalls, que al meu entendre, segur que tenen molta menys importancia.
En els videos que adjuntes els vehicles (quads) que pasen pel riu, pel meu entendre o veure estan pasant per pasos habilitats pel seu us, o sigui camins que creuen a tal efecte i que tenen mes de 4 metres.
Un altre petit detall, que pinta un video de la fira mercat del ram??? crec que es una demostracio de conduccio, en un circuit habilitat i en un recinte tancat, no crec que sigui un dels millors blocs per penjar aquest video.
Att ....
HOLA
ResponEliminaESTIC BASTANT D'ACORD AMB TU AMB VARIS ASPECTES.
SINCERAMENT HI HAN FOTOS A AQUEST BLOQ MOLT MAQUES DE OLIVES I ANIMALS, QUE CONSTI A MI TAMBE M'AGRADA MOLT LA NATURA.
PERO DINTRE D'AIXO NO SE PERQUE HO PENJES VIDEOS ON SURTEN MOTOS A LLOCS HABILITATS, SI ETS NATURISTA NO CREUS QUE LES MOTOS O QUADS HAN DE ANAR PER LLOCS ON PUGUIN PASSAR COTXES COM MOTOS O ALTRES VEHICLES. A LA MUNTANYA N'HI HA PLE DE CAMINS PER PODER PASSAR-HI SUPERIORS A 3 METRES.
VIDEO DEL MOTOR SHOW DE TORDERA SON VEHICLES A UN CIRCUIT FET, PER UN COP ACABAT EL SHOW SEGURAMENT EL CIRCUIT QUEDA DESFET, NO HI TROBO CAP MAL A LA NATURA.
QUI TE DOS DITS DE FRONT, LA NATURA ES UNA COSA QUE NINGU LA VOL PERDRE, SOC CONSIENT DE QUE JO VAIG AMB MOTO, I PER CAMINS ON ES COMPLICAT CIRCULAR NO HI HE ENTRAT MAI.
HI HAN VIDEOS QUE SOBREN A L'APARTAT DE DENUNCIES, COM ARA EL DEL MOTORSHOW, FIRA DEL RAM.
HI ALGUNS COM LA TALLA D'ARBRES DE MALGRAT ON L'ALCALDESA VA FER LO QUE LO VA SORTIR D'ALLA BAIX, O ELS CARTUTXUS DE CAÇA A DEIXATS A TERRA. AQUEST SI QUE SON VIDEOS I FOTOS ON DEIXAR AKEST APARTAT.
ATT:
LO GAITER DELS CALDERS
Moltes gràcies pel canvi de tó, ara amb educació, gràcies.
ResponEliminaCom que els comentaris són anònims, no sé si sou 1 o 2, però veig que van a la mateixa direcció i línia. Els contesto tots dos a la vegada.
Veig dos coses importants per explicar-ho tot, una que has vist el post sense interpretar-ho correctament, i altre que tens una manca molt gran d'informació sobre els temes que es tracten en ell. No estic criticant a ningú, simplement dic que interpreto que són aquests els motius dels comentaris.
Sobre la interpretació del post... NO es critica en cap moment la pràctica del motor, sino l'abertura de nous vials (torna ha llegir-ho), i els vídeos són el perquè critico el passeig fluvial, ja que implica més accessos oberts al riu per on desprès circularan quads, motos, cotxes, etc,... i que fins ara no ho feien. Val com exemple lo de la retro, que explicaré desprès (és manca d'informació). Quan es planteja una obra d'aquestes característiques, durant l'execució de les obres s'obren accessos per a la maquinària, zones d'acopi de materials i vials de servei (de l'obra) que desprès, erròniament, anomeneu i creieu que són passos habilitats per a l'ús de qualsevol (erroni, aquí també incorres en manca de coneixement de la normativa de circulació).
Quan es redacta un projecte d'obra al medi natural s'ha d'incloure un estudi d'impacte ambiental, i aquest ha d'incloure mesures compensatòries, correctores o preventives per evitar afectacions importants al medi natural, i en especial als espais protegits com és el cas del riu Tordera. La obertura de nous accessos i la creació de zones d'acopi i serveis són d'ús exclusiu i temporal (que vol dir que un cop finalitzada l'obra l'han de deixar com estava, sense pas obert). En cas contrari s'ha d'identificar/senyalitzar correctament i, si és necessari segons les conclusions de l'informe d'impacte ambiental, s'ha de vigilar/sancionar el seu mal ús. Això no és perque es tingui manía als vehicles, estem parlant d'espais naturals protegits, amb fauna i flora protegida, i unes normes clares a complir, per tothom. On està el problema????... que no ho compleixen, no ho vigilen, no informen, i ja tenim altre pas obert per on circular alegrement, per això el títol del post “Els pobles del Tordera volen fer més accessible el riu” i critico sarcàsticament la manca de gestió i vigilància posterior. Els vídeos són per demostrar-ho, ja que es tracta d'una sortideta fent servir vials de servei, zones d'acopi i accessos per a maquinària de les obres de l'ATLL al riu Tordera, per a la teva informació, també criticat i denunciat (pots incloure ATLL al cercador per paraules de la barra dreta del blog). En la mateixa línia s'inclouen els vídeos de la Fira del Ram i del Motorshow, clars exemples de que la pràctica del motor al medi natural va en augment i fortament promocionat a la zona, mentre que no es pren cap mesura, ni informativa ni reguladora, per evitar que desprès tothom faci servir aquests “fals passos habilitats” o us informin de la probremàtica existent, tot el contrari, us bombardeixen amb falsetats i acabeu criticant qualsevol persona que digui lo contrari, i si es compleix la normativa, victimistes i “no som delinqüents”. Si estic equibocat m'ho dius, però... tu pots garantir que desprès de fer l'obra, decenes de quads i motos no circulin per un espai natural “protegit” pensant que fan servir “passos habilitats”??? I si desprès els recriminen l'actitud, pots assegurar que no criticaràn que sel's està criminalitzant??? Amb sinceritat. O que no es promociona la pràctica a la zona i aquesta va en augment??? o que aquesta promoció no va acompanyada d'informació sobre l'afectació al medi natural??? Etc,... Aquí tens el motiu d'incloure els vídeos i el perquè SI tenen cabuda al blog. Això no és “conducció”, sino argumentació dirigida als criticats al post. Com ja he dit, no l'heu interpretat correctament. I per cert, aquí lo dels 4 metres no pinta res, altre exemple de manca d'informació i d'interpretació de lo que heu llegit i vist.
ResponEliminaSobre la manca d'informació...
ResponEliminaPASSOS HABILITATS... ja he respost àmpliament anteriroment, i pel que fa als guals, aquests són per creuar, no per esbarjo, i s'inclouen al post com exemple del que passa si s'obren més a la llera del riu en crítica a l'obra. Em preguntes si com naturalista no penso que les motos i quads han de passar per llocs on pugin fer-ho... SI.
LA RETRO... es tracta de les obres de l'ATLL per passar la canonada de transport d'aigua de la dessaladora de Blanes fins a la potabilitzadora de Cardedeu. Aquí em remeto a tot l'explicat abans sobre l'obertura d'accessos d'obra i la manca de seguiment durant i desprès de les obres (denunciat també, no només per mi). Aquesta obra està sotmesa a un informe d'impacte ambiental que inclou mesures correctores, preventives i compensatòries un cop finalitzada l'obra i encaminades a la restauració i millora de l'espai, en cas de no ser així, va a Fiscalia i fins i tot a la Comissió Europea, doncs es tracta d'un espai natural LIC (Lloc d'Importància Comunitària) de la Xarxa Natura 2000 de l'Unió Europea, amb sancions milionàries o supressió de fons europeus. El mal que fa 1, 2 o 30 quads/motos... no té cap mesura compensatòria o correctora posterior. Compara. A que això no ho sabíes???
AFECTACIONS DEL PAS DE VEHICLES... Teniu una manca abismal de les afectacions al medi, comprensible perquè no s'expliquen i, en molts casos, no es volen saber. L'accés al medi natural de vehicles a motor no és regula perquè sí, no es va aixecar del llit un tio amb mala baba que tenia manía als vehicles i va fer una normativa per putejar, sino que per una sèrie de motius (que mai he volgut conèixer) i per fer possible el “a la muntanya hi cap tothom”, per regular-ho, no per prohibir.
Les principals afectacions de la circulació sobre llera i ribera de rius i rieres (cada ambient té la seva llista) són la degradació de l'hàbitat (doncs és fràgil, més que el bosc), la afectació sobre fauna autòctona nidificant protegida (per exemple, el 89% de les aus nidifiquen al terra, i s'esclafen ous i polls sense ni adonar-vos que l'heu fet, i al riu Tordera, per exemple, el pas de quads i motos per la llera del riu és la principal causa de mortalitat de polls i abandó de postes del corriol petit (Charadrius dubius), espècie protegida, i amenaçada per culpa de la gracieta d'una excursió en quad pel riu, i és només un exemple), la deserció de colònies de cria de'ocells gregaris (ardeids per exemple... bernats, martinets, etc...), molestos pel pas de vehicles i el soroll doncs el perceven com una amenaça, i aquí és igual que sigui 1, 2 o 30.
Esclafament de tortugues de rierol (Mauremys leprosa), tant adultes com nou nats, i que ni les veieu perquè semblen una pedra. Pèrdua de llocs de posta de fins a 9 espècies d'amfibis ( cada vegada que algú passa per un toll o bassa petita per divertir-se). Resulta que les lleres de rius i rieres són connectors ecològics entre espais natural de muntanya (per exemple, zona de pas de mamífers carnívors entre les serres del Montnegre i el Montseny), i la circulació motoritzada per un tram de llera o riba la inhabilita per aquesta funció. La manca de connexió entre diferents poblacions de mamífers és causa de consanguineitat i extinció local, més que la caça o els atropellament. Segueixo??? Dit d'altre manera, també es regula l'accés al medi natural per raons de protecció de la fauna. En aquest sentit, als naturalistes sen's diu que fora d'un espai natural protegit no ens podem queixar, i pots veure que MAI he criticat l'accés al medi natural fora dels espais naturals “protegits”. Aquests espais representen només el 30% del medi, i el riu, rieres i “alguns” boscos de ribera estan inclosos dins d'aquest 30% del territori on sí puc demanar la protecció de la fauna i flora autòctona, únicament a aquest 30%. Doncs bé, tinc tot el dret de demanar que igual que jo segueixo les normes, la resta també. A això es diu compartir el territori i les aficions de cadascun de nosaltres, però no em podeu demanar que tampoc demani la correcta gestió i ús (perfectament reglada i sota la legislació vigent) a aquest 30% del territori. Ho veus just??? I si jo denuncio el pas de vehicles a espais no protegits??? O todos moros, o todos cristianos.
ResponEliminaSOLVENTAR PROBLEMES MÉS IMPORTANTS... També, però em remeto a tot l'anterior i, mal que us pesi a alguns, la circulació motoritzada per determinats espais (com per exemple el riu), per extensió, freqüència i quantitat, és la principal causa de degradació i d'extinció de moltes espècies animals. Altre cosa és que no ho vulgueu veure o saber, però això ja no és el meu problema, sino el vostre. Tot i això, i pels casos en que sí hi ha problemes més importants (com les obres de l'ATLL a Gualba o el passeig fluvial, per exemple), seria com dir... “no multem als que circulen a 190 per la carretera perquè primer s'ha de denunciar als que circulen a 240”... Al meu entendre s'ha de denunciar al que va a 240 però també al que va a 190, perquè posen en perill als que sí respectem les normes. Estàs d'acord???
CIRCUIT DEL MOTORSHOW... el munten a l'illa del riu, a un espai adjacent i entre el Braç esquerre del riu (Espai PEIN, LIC de la XN2000 i dins l'inventari de zones humides de Catalunya) i la llacuna del Life de Tordera (Espai PEIN, LIC de la XN2000 i dins l'inventari de zones humides de Catalunya), tots dos amb aus aquàtiques nidificants durant les festes, amb aparcaments i zones per a espectadors sobre els espais “protegits”, i a una zona no inclosa al Planejament Municipal a tal efecte. L'afectació i les molèsties sobre la fauna nidificant són iguals sigui a l'espai o adjacent a ell (de sentit comú), i fins i tot la normativa municipal i l'autonòmica especifiquen que tot i no trobar-se directament sobre espai protegit, en cas d'afectació indirecta (en aquest cas per proximitat) ha de sotmetre a avaluació d'impacte ambiental i sempre fora de l'època de reproducció d'aus (tens la normativa a l'abast a la web, és pública, i dbligat cumpliment per part d'administracions, entitats i particulars sense excepció). Aquí no importa que desprès es desmunti, la normativa és clara al respecte. Ja està bé de defençar-ho... és ilegal, agradi o no, simplement és una ilegalitat consentida, ni tan sols sou conscients de la permissivitat per part nostre i de les administracions envers la vostra afició... no teniu ni idea, i us lo creieu. Per a la teva informació, fa tres anys em vaig oferir als organitzadors per explicar-lis els motius de la mala ubicació del circuit i els vaig dir que jo sóc, igual que ells, usuari d'un circuit en condicions i a un lloc adeqüat... encara estic esperant (clar exemple de manca d'interès). No us interessa tensar la corda. Potser seria hora de demanar la mateixa consideració envers la nostra afició. Has de pensar que es munta allà perquè està a prop i accessible a peu, perquè hi ha bona relació amb l'ajuntament (per dir-ho suaument) i perquè no tinc temps i ganes de fer una denúncia en condicions, ja que prefereixo invertir el meu temps en altres coses... potser seria hora de fer-ho, doncs veig que penseu que si es fa és perquè és correcte, no perque sigui consentit, i no mostreu el mateix respecte i voluntat de coneixement pels altres. Una pena.
ResponEliminaAmb tot això, et convido a que tornis a llegir el post, ho interpretis en el seu context i per a qui va dirigit, i si calen més explicacions les dono, però jo també em reservo el dret a demanar-les.
Salut,
Xavi