dimarts, 10 de maig del 2016

Aquest estiu comencen les obres de prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar

La Generalitat prolongarà l’autopista i mirarà de limitar l’impacte medioambiental
Ràdio Palafolls 9/5/2016

Les obres per fer arribar la C-32 fins a Lloret de Mar finalment es faran i, de fet, els treballs començaran a l’estiu. ho ha confirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que també ha anunciat que s’afegiran mesures correctores al projecte per limitar el seu impacte ambiental al mínim. Mesures que, diu, pagarà la Generalitat i no la concessionària de l’autopista, que serà qui farà les obres i les pagarà.

I és que una de les crítiques que ha rebut el projecte previst, és el fort impacte ambiental que provocaria aquesta carretera.

Rull ha explicat que ha parlat amb els alcaldes de Lloret, Blanes, Tordera i Tossa i també amb diferents actors del territori i assegura que la conclusió que n’ha tret és que tothom vol que es facin aquests 6’5 kms perquè l’autopista de la costa arribi a Lloret. El Conseller, però, va explicar que tothom, especialment Blanes, reclama la introducció de mesures correctores perquè aquesta via tingui el menor impacte en la zona.

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha dit que, en paral·lel a la fase final de la tramitació (cal resoldre al·legacions, licitar i adjudicar els treballs), es redactarà un projecte complementari per incloure-hi aquestes mesures i que el sobrecost que comporti l’assumirà l’administració catalana.

La fase principal de l’obra, aquests 6’5 quilòmetres entre Blanes i Lloret costen 71 milions d’euros i els paga la concessionària d’autopistes Abertis, que farà una carretera de 3 carrils lliure de peatge.

De cara a 2018 es tirarà endavant una segona fase, una circumval·lació que connectarà Lloret amb Cala Canyelles i que pagarà l’administració catalana.

L’obra ha despertat forta oposició al territori. De fet Blanes i Lloret van organitzar una consulta per conèixer l’opinió dels veïns. En els dos municipis va guanyar el NO a la prolongació. De tota manera, l’argument que dóna l’administració per no tenir el resultat en compte és que va tenir una molt baixa participació.

------------------------------------------


Algunes notícies per llegir...

La Generalitat garantiza la prolongación de la C-32 hasta Lloret de Mar
La Vanguardia 9/5/2016

El Govern farà la C-32 amb el mateix traçat però amb millores ambientals
Diari de Girona 8/5/2016

El govern farà la C-32 a Lloret amb més mesures ambientals
El Punt Avui 7/5/2016

Jordi Rull diu que quatre alcaldes demanen la prolongació de la C-32
Blanesaldia 6/5/2016

El Govern tirarà endavant la C-32 amb millores ambientals i assumint el sobrecost
Diari de Girona 6/5/2016

Blanes triga 10 dies a consensuar una moció ambigua sobre la nova C-32
Diari de Girona 2/5/2016

Blanes traslladarà a la Generalitat la negativa del municipi a la C-32
El Punt Avui 29/4/2016

Recomanen que Territori faci un estudi d´impacte ambiental nou de la C-32
Diari de Girona 27/4/2016

Territori creu poc significatives les consultes sobre la C32
Ràdio Palafolls 26/4/2016

Els alcaldes diuen que la consulta no permet exigir l´aturada de la C-32
Diari de Girona 20/4/2016

'No hi ha demanda per aturar la C-32'
Ràdio Marina 19/4/2016

El no a l'autopista guanya clarament a Blanes i Lloret
El Punt Avui 18/4/2016

El “no” a la prolongació de l’autopista C-32 s’imposa a la consulta popular de Blanes i Lloret de Mar
Ràdio Tordera 18/4/2016

El ‘no’ a la prolongació de la C-32 s’imposa amb claredat en la consulta popular a Blanes i Lloret
Blanesaldia 18/4/2016

Consulta popular sobre la prolongació de la C-32
TV3 alacarta 17/4/2016

Carretera a l'urna
El Punt Avui 17/4/2016

Uns 33.000 blanencs podran votar en la consulta sobre la C-32
Diari de Girona 14/4/2016




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada