“El municipi té una situació idònia per a la pràctica d’aquells esports vinculats amb la natura".. Malgrat de Mar urbanitzant el darrer tram lliure del litoral del Maresme i els ECOpijos parlant de canvi climàtic i naturalitzar el poble https://elmalgratenc.cat/2019/02/08/projecten-la-creacio-dun-nou-centre-esportiu/ … vía @elmalgratenc
PROJECTEN LA CREACIÓ D’UN NOU CENTRE ESPORTIU
Elmalgratenc.cat 8/2/2019
Inicialment, la idea passa per ubicar les instal·lacions en els terrenys on es troben les pistes municipals d’atletisme, al Camí de la Pomereda. Abans, però, l’actuació aniria precedida de la reforma integral de les pistes, ja que permetria homologar-les i d’adaptar-les a les competicions de primer nivell.
La proposta l’ha traslladada Jofre Serret -candidat de Junts per Catalunya a Malgrat de Mar– al Secretari General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, durant una visita que Gerard Figueras ha realizat als equipaments esportius municipals aquest dijous al matí.
El centre esportiu és “un projecte d’alt nivell que situaria Malgrat de Mar en el mapa, en el lloc que es mereix”, paral·lelament es treballaria per potenciar i fomentar valors com la cooperació i l’estima per la natura, ha assenyalat Serret.
Per la seva banda, Gerard Figueras ha aplaudit la proposta del partit que encapçala Jofre Serret, recordant que l’avantprojecte de pressupost de què disposa el Govern Català facilitaria tirar endavant la creació d’aquest nou centre esportiu. Figueras ha recolzat les seves manifestacions després de subratllar el treball que es fa contínuament per tal d’actualitzar i modernitzar les instal·lacions esportives de tot Catalunya.
Destinació Turisme Esportiu
“Malgrat de Mar reuneix els requisits necessaris per aconseguir el segell de Destinació de Turisme Esportiu”. Així ho considera el candidat a l’alcaldia de Junts per Catalunya a Malgrat de Mar. “El municipi té una situació idònia per a la pràctica d’aquells esports vinculats amb la natura. Nedar, córrer o anar amb bicicleta són els tres grans eixos que ens permeten gaudir d’uns esports que no necessiten de grans recursos econòmics, però sí d’una aposta ferma de col·laboració amb les administracions i les entitats esportives locals”, ha detallat Serret.
L’objectiu d’obtenir el distintiu l’ha avalat el Secretari General de l’Esport. Gerard Figueras ha afirmat que “Malgrat de Mar està situat en un enclavament excepcional. No només per la seva façana marítima sinó perquè es troba entre dues comarques i un sector molt procliu als esports a l’aire lliure. És un encert aprofitar tot aquest posicionament estratègic i el bagatge que ja es té”.
La creació d’un nou centre esportiu i l’obtenció del segell de Destinació Turisme Esportiu són dues de les propostes que Junts per Catalunya a Malgrat de Mar ha inclòs en el seu programa electoral per a les eleccions municipals del mes de maig de 2019.
I els ECOpijos de Malgrat de Mar parlant de canvi climàtic i "naturalitzar" el nucli urbà mentre urbanitcen el darrer tram lliure del litoral del Maresme... Bravo!... Els ECOpolles I diuen que volen "protegir" el delta... De ells? Quina vergonya http://malgratcomunicacio.cat/index.php?cont=not&id=5655#.XF7LeK69Zqc.twitter …
[ÀUDIO] JXCat de Malgrat de Mar aposta per aconseguir la marca de Turisme Esportiu i la creació d'un Centre Esportiu
Ona Malgrat 7/2/2019
Gerard Figueras ha estat acompanyat per membres de JXCAT Malgrat
En declaracions a Ona Malgrat, Serret ha explicat que Malgrat de Mar es troba en una situació idònia per a pràctiques esportives com ara el ciclisme, la natació o per curses a peu. En definitiva, diu Serret, per a esports que estan en contacte amb la natura.
Jofre Serret ha destacat la importància, segons ell, de la col·laboració entre els sectors públic i privat per tirar endavant iniciatives que vagin més enllà de la pràctica esportiva estricta. En aquest sentit, ha demanat la col·laboració de la Secretaria General de l'Esport per poder fer un Centre Esportiu que es podria ubicar a la zona de les pistes d'atletisme. Segons ell, tant el Centre Esportiu com la marca de Turisme Esportiu són dos projectes que fomenten també els valors de la cooperació i la natura.
Serret ha posat d'exemple actual per a l'aposta esportiva la creació de la primera Via Verda que ara, segons ell, està plantejada més des de la vessant lúdica però que pot tenir potencial esportiu en un futur.
Per la seva banda, Gerard Figueras, ha explicat que l'esport "és un tronc central" que fomenta la cohesió social i projecta els municipis a l'exterior. Segons ell, el Govern català promou que les instal·lacions esportives d'arreu del país, 40.000 aproximadament, vagin més enllà dels municipis. Des de la Secretaria General de l'Esport, ha dit Figueras, es "treballa per actualizar i modernitzar" els equipaments esportius. En aquest sentit, ha anunciat que l'avantprojecte de pressupost de la Generaltitat per al 2019 inclou una partida de recursos que es posaran a disposició dels municipis que presentin projectes com els que avui ha detallat Serret.
Gerard Figueras ha visitat, entre altres el camp municipal d'esports, les pistes d'atletisme i també l'Ajuntament de Malgrat de Mar on ha estat rebut per l'alcaldessa, Carme Ponsa, i el regidor d'Esports, Miquel Àngel Ruiz.
Galeria d'àudios
Autoabastiment energètic, aposta per la mobilitat sostenible, racionalitzar l'ús de l'aigua: què pot fer Malgrat front el canvi climàtic?
Avui en parlem!
A les 16h a la Biblioteca, continuem agafant força entre totes
La naturalització de l'espai urbà de Malgrat, la preservació i gestió d'espais lliures, el delta de la Tordera i la connectivitat.
Hi tens alguna cosa a dir? Ho tractarem demà!
Vine, a les 16h a la Biblioteca!
#AgafemForça
---------------------------------------------
Bones, em pregunten quin sentit té regar els plàstics al migdia i amb fort vent. Algú de vosaltres ho pot aclarir? Gràcies... realment no tinc coneixements suficients per respondre, desconec aquests temes.
El Punt Avui 8/2/2019
Abertis i el govern eleven el cost de l’allargament de l’autopista fins als 64,8 milions
Al desembre, el TSJC va suspendre els treballs del traçat inicial
Un cartell a Lloret anunciant les obres de la C-32, en una imatge del juny del 2018. JOAN SABATER.
JORDI FERRER - LLORET DE MAR
La Generalitat de Catalunya, a través d’Infraestructures Viàries de Catalunya (Invicat), i la concessionària Abertis han posat a licitació les obres del nou projecte de la C-32 fins a Lloret de Mar. Segons ha avançat el diari econòmic Expansión, el ramal costarà 64,8 milions (sense IVA) i els treballs s’allargaran 26 mesos. El cost s’ha elevat un 24,3% respecte al traçat inicial (52,16 milions).
Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat van informar ahir al migdia que la licitació continua el seu curs d’acord amb el projecte revisat. El març del 2018, la Generalitat va fer un nou estudi informatiu i anàlisi d’impacte ambiental. Així, començava de nou un procés que s’allarga gairebé dues dècades. Cal recordar que el TSJC va suspendre de manera cautelar l’inici de les obres atenent una demanda de SOS Lloret. Posteriorment, el desembre del 2018, va ratificar la suspensió després d’un recurs del govern.
Els opositors a l’autopista consideren que l’anunci de la licitació era un pas més dels previstos, afirma Jordi Palaudelmàs, de la plataforma Aturem la C-32, integrada a SOS Costa Brava. Palaudelmàs recorda que el nou projecte ha estat impugnat al TSJC i que en el recurs hi inclouran mesures cautelars perquè, després de l’adjudicació, les obres no puguin començar.
L’article d’Expansión assegura que l’acord entre l’aleshores conseller Santi Vila i Abertis incloïa el finançament –a càrrec de l’empresa privada– de l’obra i la compensació que rebria la concessionària al final de la concessió de l’autopista, el 2021.
LA FRASE
La posada a licitació del ramal entrava dins el previst. Demanarem mesures cautelars perquè no comenci
Jordi Palaudelmàs
ATUREM LA C-32
LA XIFRA
24,3 per cent ha augmentat el cost del ramal de la C-32 entre Tordera i Lloret passant per Blanes, segons ‘Expansión’.
Pacte de Vila amb Abertis del 2013
L’article del diari econòmic Expansión destaca que l’allargament de l’autopista, que defensen els ajuntaments de Blanes i Lloret, va formar part d’un acord del 2013 entre l’aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i Abertis. La posada a licitació es dividirà en dos contractes: el ramal fins a Lloret (de gairebé 7 quilòmetres), i la connexió amb la C-63, la carretera de Vidreres, i la GI-682, la carretera de Blanes.
ajornar els treballs, no aturar... Si ni la nidificació del corb marí emplomallat és suficient per replantejar aquestes obres... Què espereu a la resta de la costa? http://www.elpuntavui.cat/territori/article/1551291-sant-feliu-atura-obres-per-la-cria-d-aus-a-punta-brava.html … vía @elpuntavui
El Punt Avui 9/2/2019
Continuar llegint...
-------------------------------------
Diem #NoALaDraga! Contra les agressions al territori, ni a #SantPol ni enlloc del #Maresme! PRESERVEM EL LITORAL! @PlatfLitoral @CPMaresme Cc: @PobleLliure_Mar @laforjavallalta
El projecte de seguiment de la llúdriga a les conques del Besòs i de la Tordera.
Línia d'investigació liderada per l'@arnautomo i coordinat per @ObsTordera @consorcibesos @ZooBarcelona
betevé 8/2/2019
Continuar llegint i vídeos aquí...
------------------------------
“Desmuntant mites sobre la Tordera” amb Enric Sagristà, geòleg i investigador del @CEABCSIC i en Javier Romera, naturalista local a @btordera. Un èxit organitzat per @cuptordera que s’ha de repetir! @diaridblanes @CSICCat https://goo.gl/5tr5ph
L’any 1547, el Consell Municipal de Calella va comprar un terreny anomenat “hort dels tarongers” per construir l’antic Hospital de pobres i pelegrins. Aquests mateixos terrenys acullen l’actual Hospital de Calella. #HistòriesdelaCSMS
http://postalsantigues.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada