dimarts, 7 de maig del 2019

Algunes notícies per llegir 29/4/2019-7/5/2019...

Ara mateix hi ha un munt de demandes i sugeriments per part dels integrants de la Taula del Delta de la Tordera (ajuntaments "i altres") per garantir un cabal mínim al riu (ZEC XN2000) i per garantir el transport sedimentari cap a les platges de Blanes i del Maresme, oi?.. OI?😏
Ja pots participar en la consulta pública sobre la regulació del servei públic d'abastament d' en l'àmbit Ter-Llobregat


Quan un espai al municipi per a espècies autòctones "protegides" nidificants?😏
Obert de nou l’espai per a gossos després de les obres de l’avinguda Mediterrània Amb una font d’aigua nova, a petició dels usuaris que hi porten el seu gos


[Vídeo] Un incendi crema una zona forestal a tocar de l’autopista entre Calella i Sant Pol
Ràdio Calella 7/5/2019



Bombers de la Generalitat de Catalunya continuen treballant en l’incendi que s’ha declarat aquest matí en una zona pròxima a l’autopista del Maresme, entre els termes municipals de Calella i Sant Pol de Mar. Han rebut l’avís a les 11:42 i hi han desplaçat vuit dotacions, que es mantenen al lloc dels fets per acabar de controlar les flames que, segons les primeres estimacions, haurien afectat una zona d’aproximadament una hectàrea de terreny forestal de pi pinyer, alzines i herbassar.

Les tasques dels serveis d’extinció estan provocant afectacions de trànsit, al punt quilomètric 119,5 de l’autopista C32 Nord. Es mantenen tallats als trànsit dos carrils en sentir Girona per ocupació dels vehicles dels Bombers de la Generalitat.


[AMPLIACIÓ] Els bombers donen per extingit l'incendi de vegetació que ha afectat 0,67 hectàrees.

L'incendi de Calella afecta una superfície provisional d'aproximadament 1 hectàrea de vegetació forestal amb pins pinyers alzines i herbassar

treballem amb 8 dotacions en un incendi de matoll i arbrat al costat de la C-32 a l'alçada de Calella (avís 11.42h). Les línies d'aigua ja s'han trobat i els flancs no progressen. Fins al lloc també hi ha i


S'acosta la temporada de xiringuitu i tovallola i ja ens comencem a posar nerviosos. Inici de pelegrinatges. Seguim sense entendre res

El PSC pregunta al Govern per les llevantades al Maresme
Ràdio Arenys 6/5/2019


El grup parlamentari vol saber quines mesures hi ha previstes a curt termini per resoldre l’erosió de les platges del Maresme després de les llevantades dels darrers dies. Destaquen que els efectes dels darrers temporals s’han tornat a emportar la sorra fins a fer-la desaparèixer en alguns municipis de la nostra comarca.

La diputada socialista maresmenca, Alícia Romero, ha entrat diverses preguntes perquè el Govern expliqui si hi ha previst fer alguna actuació, si més no a curt termini, ja que l’estiu i la temporada de platges estan a punt de començar. També ha demanat quin és el treball que està fent tant la Generalitat com Costes de l’Estat en relació al pla de regeneració que contempla en la seva primera fase d’actuacions al Maresme.

A més de la pèrdua important de sorra, les llevantades també han provocat de nou desperfectes en infraestructures litorals i serveis com la via del tren. De fet, hi ha hagut diversos dies que la línia R1 ha patit problemes  aquestes darreres setmanes, sobretot el tram entre Mataró i Vilassar.

Des del PSC alerten que cal una actuació de les administracions responsables perquè posin solucions definitives a un problema que, amb el temps, es pot anar agreujant amb els efectes del canvi climàtic.


Conseqüències d'incorrectes gestions del front litoral i sense solucions a la vista, només "nyaps" puntuals i efímers per salvar les temporades de bany

Les platges del litoral metropolità, en perill
El Punt Avui 5/5/2019

Els temporals, la manca de sediments acumulats i la pujada del nivell del mar agreugen la situació

Montgat, el més afectat, ha perdut un quilòmetre i prop del 80% de superfície de sorra


Continuar llegint...

http://www.elpuntavui.cat/territori/article/11-mediambient/1598061-les-platges-del-litoral-metropolita-en-perill.html


"L’ACA ja ha reparat el 95% d’estralls en lleres"... Potser és cosa meva però crec que lo que causa estralls en lleres, ribes i riberes no són els aiguats, sinó l'ACA a demanda dels ajuntaments de torn😏 La foto és demolidora... a través de

L’ACA ja ha reparat el 95% d’estralls en lleres
El Punt Avui 1/5/2019


L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha finalitzat el 95% de les actuacions de manteniment i conservació de lleres a les comarques gironines i el curs del Ter a Osona, arran dels aiguats registrats durant la passada tardor, concretament durant els mesos d’octubre i novembre.

En total, hi havia planificades unes 270 actuacions en diversos cursos fluvials, amb una inversió total prevista propera als 4,1 milions d’euros. El primer episodi de llevantada, registrat a mitjans del mes d’octubre, va afectar, principalment, a la capçalera de la conca del Ter al seu pas pel Ripollès i Osona. De les 176 mesures previstes inicialment, se n’han enllestit 166 i només en queden 10 pendents, totes elles ja en marxa.

Continuar llegint...

http://www.elpuntavui.cat/territori/article/1596252-l-aca-ja-ha-reparat-el-95-d-estralls-en-lleres.html



La pesca accidental de tortugues, no tan sols es dóna en espècies marines. També, les d'aigües continentals, com les tortugues de rierol (autòctones) en són víctimes, en aquest cas de pesca recreativa. Radiografia de de rierol ingressada


"La restauración ecológica es algo mas que reintroducir especies"... "la mejor restauración es “la pasiva“, que se produce cuando se eliminan las perturbaciones que degradan un ecosistema"...
Científicos del participan en un estudio sobre restauración ecológica publicado en la revista

Científicos piden una revisión de los proyectos de restauración de los ecosistemas degradados
EFE 26/4/2019

El éxito de la restauración de los ecosistemas más dañados por la intervención humana depende de algo más que de reintroducir las especies vegetales o animales que más han sufrido por esa degradación, y en la mayoría de los casos es determinante el grado de implicación de las poblaciones locales.

Continuar llegint...

https://www.efefuturo.com/ciencia/restauracion-ecosistemas-degradados/



Dient "salvem les balenes" passem la responsabilitat a les grans indústries pesqueres i contaminants. I això és molt fàcil. Però dir "salvem la llúdriga i el teixó" ens interpel·la a mantenir en condicions els rius i els boscos del nostre entorn immediat. I això costa més...



El tercer butlletí electrònic del Grup de Natura de la Vall d'Alfatà 🦉🐍🦋🐌🐜🐝🐞🦗🕷️🌼🌳


Vídeo... 
1a sortida del 2019. Baldrigues i Ocells de Tempesta europeus en plena caça.





Notícia que fa més de 20 anys que esperava (ingènuament) no arribar a haver de llegir mai... Dia trist per 🔙 ... bla, bla, bla, bla... 🔕🔇
. adjudica la prolongació de la C-32 fins a de Mar a l'empresa Dragados.

Abertis adjudica la prolongació de la C-32 fins a Lloret de Mar a l’empresa Dragados
Nova Ràdio Lloret 30/4/2019


Abertis ha adjudicat el perllongament de la C-32 a fins a Lloret de Mar a l’empresa Dragados per un import de més de 65 milions d’euros (IVA inclòs). Segons publica Diari de Girona, aquesta empresa és propietat d’ACS, que, juntament amb Atlantia, va adquirir Abertis el novembre passat.

El diari explica que la C-32 és una concessió de la Generalitat i, per tant, la licitació i adjudicació s’hauria de fer a través d’un procés públic. Recordem que els treballs preveuen la construcció d’un tram de 6,7 quilòmetres d’un carril per sentit i un tercer carril reversible, segons les necessitats del trànsit. A més, el projecte també preveu dos túnels i cinc viaductes. L’actuació s’haurà de desenvolupar en un termini de 26 mesos.

La primera licitació per fer el perllongament es va fer el passat 2016, però el juliol de l’any següent el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va suspendre cautelarment l’execució de les obres arran del recurs de diferents entitats que consideraven que l’estudi informatiu, segons el qual es va aprovar la declaració ambiental l’any 2000, no es podia aplicar al projecte perquè s’havia canviat el traçat.

El segon intent es va produir el març del 2018, quan la Generalitat va iniciar de nou tota la tramitació administrativa per fer el perllongament de la C-32 des de Blanes fins a Lloret de Mar sense haver canviat el traçat. El Departament de Territori i Sostenibilitat va anul·lar el procés que s’havia iniciat el 2000, que va acabar amb l’aprovació definitiva del projecte el 2016 i que el TSJC va decidir suspendre cautelarment. Paral•lelament, el desembre passat, la plataforma Aturem la C-32 va presentar un nou contenciós administratiu contra l’estudi informatiu del Govern català aprovat el març de 2018 per allargar la carretera.

Recordem que, malgrat l’oposició de les entitats ecologistes, fa menys d’un mes van començar les obres prèvies i fa pocs dies la Generalitat va iniciar els tràmits per expropiar les més de 200 finques afectades amb les obres.


📢 No deixeu de llegir la notícia!! 👉 El projecte aturat al jutjat. 👉 fa un 'tot queda a casa' licitant l'obra a sense passar per concurs públic. 👉El cost, desorbitat 1 milió€/ Km 😤 Obriu els ulls!! Si es fa ho pagarem nosaltres!

Tot això seria passant 5 rieres, tallant 60000 arbres, i per què?? 📣 Segons un estudi fet per guanyar uns minuts en el trajecte Barcelona - Lloret. 🤥 Fa temps que no ens enganyeu, escolteu les alternatives i no cediu al xantatge d'

Abertis adjudica el perllongament de la C-32 a l'empresa Dragados
Diari de Girona 30/4/2019

Aquesta empresa és propietat d'ACS, qui, juntament amb Atlantia, va adquirir Abertis el novembre passat

Arxiu: El TSJC suspèn cautelarment les obres d'ampliació de l'autopista C-32

Arxiu: La Generalitat torna a iniciar tots els tràmits per perllongar la C-32

Abertis ha encarregat a l'empresa Dragados les obres de prolongació de la carretera C-32 entre Blanes i Lloret de Mar per un import de més de 65 milions d'euros (IVA Inclòs). Aquest grup va tornar a licitar el contracte el mes de febrer passat, a través d'Infraestructures Viàries de Catalunya (Invicat), que és filial d'Abertis, per un import de gairebé 65 milions d'euros (IVA inclòs).

Dragados és propietat, des de l'any 2002, de l'empresa ACS, qui, juntament amb Atlantia, va adquirir Abertis el novembre passat. La C-32 és una concessió de la Generalitat i per tant la licitació i adjudicació s'hauria de fer a través d'un procés públic.

Els treballs preveuen la construcció d'un tram de 6,7 quilòmetres d'un carril per sentit i un tercer carril reversible, segons les necessitats del trànsit. A més, el projecte també preveu dos túnels i cinc viaductes. L'actuació s'haurà de desenvolupar en un termini de 26 mesos.

La primera licitació per fer el perllongament es va fer el passat 2016, però el juliol de l'any següent el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va suspendre cautelarment l'execució de les obres arran del recurs de diferents entitats que consideraven que l'estudi informatiu, segons el qual es va aprovar la declaració ambiental l'any 2000, no es podia aplicar al projecte perquè s'havia canviat el traçat.

El segon intent es va produir el març del 2018, quan la Generalitat va iniciar de nou tota la tramitació administrativa per fer el perllongament de la C-32 des de Blanes fins a Lloret de Mar sense haver canviat el traçat.

El Departament de Territori i Sostenibilitat va anul·lar el procés que s'havia iniciat el 2000, que va acabar amb l'aprovació definitiva del projecte el 2016 i que el TSJC va decidir suspendre cautelarment. Paral·lelament, el desembre passat, la plataforma Aturem la C-32 va presentar un nou contenciós administratiu contra l'estudi informatiu del Govern català aprovat el març de 2018 per allargar la carretera.


Abertis adjudica a Dragados la ampliacion de la C-32. Sr. Perez!!! hace 10 años en el teatro de Blanes todos los agentes sociales de la zona, excepto el Ayto. de Lloret, dijeron no a esta ampliacion. La Gene no se enteró!!!! Menos carreteras y un cambio en el modelo productivo.

Les més fèrtils i amb més biodiversitat i valor paisatgístic de tot el recorregut de l'ampliació...
La Generalitat inicia els tràmits per expropiar 200 finques per les obres de la C-32 entre elles 63 són de Tordera.

La Generalitat inicia els tràmits per expropiar 200 finques per les obres de la C-32 entre elles 63 són de Tordera
Ràdio Tordera 29/4/2019


El projecte per fer arribar la C-32 fins a Lloret de Mar segueix endavant i el passat dimecres el Departament de Territori i Sostenibilitat va obrir el període d’informació pública per expropiar 207 finques dels municipis de Tordera, Blanes i Lloret de Mar. El municipi que compta amb més finques per expropiar és el de Lloret de Mar, que té 96 parcel·les afectades. El Govern de la Generalitat preveu expropiar-ne 48 més a Blanes i 63 a Tordera. L’anunci es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). A partir d’ara, i fins el 21 de maig, els propietaris afectats poden presentar al·legacions en contra de l’expropiació. Aquest és un procés paral·lel a les obres de la carretera, que tal com ha confirmat el Departament de Territori i Sostenibilitat a l’ACN, encara està pendent d’adjudicació. Les que sí que ja van començar fa dues setmanes són les obres per desviar els serveis de subministrament a tota la zona afectada per les obres.

De moment, la maquinària segueix removent la terra per agafar cales a diferents punts dels municipis de Tordera, Blanes i Lloret de Mar. Es preveu que properament es comencin a desviar els serveis bàsics com ara la llum, l’aigua o la telefonia. Les tasques prèvies a l’inici de les obres del projecte d’allargament duraran uns nou mesos.

-----------------------------------------

Fa dies que🤔(ho desconec i no l'he sabut trobar, si algú ho sap li agrairia, de debò, una resposta)... igual que fa anys que es poden trobar codis ètics i de conducta dels fotògrafs al medi natural (exemple: ), hi ha sobre científics a espais "protegits"?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada