El Pont d'en Pitxota, foto del Fons Bechdejú
Malgrat suprimeix tots els passos a nivell del municipi
Ajuntament de Malgrat de Mar 01-10-2010
El pas a nivell del Molí Vell és història. Malgrat de Mar ja no té cap pas a nivell que travessi el seu terme municipal. Ahir vespre es va obrir al trànsit el nou accés enlairat, que inclou una variant cap a Blanes -que esquiva el pont d'en Pitxota- i una rotonda que enllaça amb la carretera de Mas Bages. El president d'Adif, Antonio González Marín, el delegat del govern de l'Estat a Catalunya, Joan Rangel, i l'alcaldessa, Conxita Campoy, van encapçalar la visita institucional a les obres ahir a la tarda. L'obra, executada per Adif, ha costat 3.084.933,8 euros.
D'aquesta manera, Malgrat tanca tots els passos a nivell: al març de 2007 va inaugurar el pas soterrat de dos enllaços del Camí del Pla, i al maig de l'any passat, el del Camí de la Pomereda.
Adif ha enllestit les obres de supressió del darrer pas a nivell de Malgrat de Mar. Una variant de la carretera BV-6001, que uneix Malgrat de Mar i Blanes, un pas enlairat i una rotonda són la solució al pas a nivell del Molí Vell, que permet a més, esquivar la circulació sota el pont d'en Pitxota. Aquesta obra ha costat 3.084.933,8 euros. El nou enllaç ha permès incrementar la seguretat de vehicles, vianants i circulacions ferroviàries. La variant, que fa prop de 1.200 metres de llarg, i el pas superior tenen una calçada de 9 metres d'ample, amb dos carrils de 3 metres, vorls d'1 metre a cada costat i espais laterals de mig metre.
Aquest projecte ha inclòs també l'adaptació de dues obres de drenatge transversal a les recomanacions de disseny de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), que va resultar en la construcció de dos viaductes. A més, l'obra ha afegit el desviament de diverses línies elèctriques.
L'alcaldessa, Conxita Campoy, va explicar el projecte que ha dut Malgrat en els darrers quatre anys per eliminar tots els passos a nivell de Malgrat. El del Camí del Pla, que va assumir el Ministeri de Foment, i el del Camí de la Pomereda, que va finançar l'Ajuntament de Malgrat de Mar, a més, dels tres petits passos en terrenys del Pla de Grau que també es van tancar fa anys.
L'alcaldessa també va explicar que l'Ajuntament va insistir perquè el pas de Mas Bages fos enlairat i no soterrat, tal i com es preveia inicialment, per garantir l'accés a la zona agrícola, de càmpings i de fàbriques en cas de pluja i que els altres passos inferiors quedessin inundats.
Conxita Campoy també va fer referència al darrer accident mortal del pas a nivell del Molí Vell i va afirmar que amb aquesta obra es fa un pas més perquè "no torni a passar". L'alcaldessa va donar les gràcies a totes les administracions, institucions, empreses i persones que han fet possible aquest pas enlairat.
Per la seva part, el president d'Adif va destacar la tasca de l'alcaldessa per aconseguir aquest obra per a Malgrat. Antonio González va aprofitar per anunciar que l'obra de remodelació de l'estació de trens de Malgrat, prevista per al passat mes de juliol, començarà finalment durant la primera quinzena d'aquest octubre. El delegat del govern, Joan Rangel, va destacar la inversió de l'Estat en infraestructura a Catalunya durant els darrers anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada