Presentació pública dels treballs per protegir Can Palomeres, avui 19.30 h a l'Arxiu http://bit.ly/2ruuflO #malgratdemar #CanPalomeres
Coloracions anòmales mar les associem a contaminació, però sovint són origen natural. Coneix fenomens naturals costa http://aca-web.gencat.cat/aca/documents/DocuWeb/estudis/Platges_escumes_mucilags.pdf …
Quan el Domini Públic Marítimo Terrestre es converteix en la "platja privada" d'uns pocs afortunats: El cas de Sa Forcanera (Blanes)
270 veïns signen contra la planta de biogàs
Ràdio Palafolls 22/5/2017
Moment en què s’han presentat les 270 signatures contra la modificació del PGO
L’associació de veïns de Mas Reixach ha presentat aquest matí al registre de l’ajuntament un total de 270 signatures contra la modificació del planejament que permetrà la instal·lació de la planta de biogàs a Bioibérica. El document presentat, amb el més de 2 centenars de firmes, conté al·legacions al Pla General d’Ordenació en les que es demana la nul·litat de la modificació del document i que es deixi sense efecte.
El canvi de planejament es va aprovar en l’últim ple celebrat el 31 de març només amb el suport del govern. El punt que es va aprovar inclou igualar el planejament de totes les zones industrials i que permetrà importar residus orgànics per produir energia. Aquest és el primer pas que permetrà a Bioibérica construir la futura planta de biogàs.
Els veïns de Mas Reixach, propers a la zona industrial, no volen la planta. En declaracions anteriors a aquesta emissora de presidenta de l’Associació, Pepi Roso, alertava d’un possible increment enel trànsit de camions, problemes d’olors i també de la construcció d’un possible vial de sortida del polígon a la rotonda que dóna accés a la urbanització.
Amb les 270 signatures presentades a l’Ajuntament, l’Associació de veïns demana que es retiri aquesta modificació, amb la previsió de presentar-ne més o emprendre altres mesures. De moment no han fet declaracions a aquesta emissora.
Blanes vol ajuda de la Generalitat per reindustrialitzar la Nylstar
Diari de Girona 20/5/2017
L'alcalde Miquel Lupiáñez proposa donar nous usos a 140.000 metres quadrats que ara no acullen cap activitat
La Generalitat demana conèixer els plans urbanístics i si es pot millorar el sector
La Nylstar actual només utilitza 10.000 metres quadrats. Diari de girona
L'alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez, va demanar ahir a la Generalitat que donin suport al municipi per tirar endavant una reindustrialització de la Nylstar i que permeti crear noves oportunitats laborals. L'objectiu de la trobada que es va produir ahir és buscar una destinació als 140.000 metres quadrats de la superfície de l'antiga Safa que ara no tenen ús. Des de fa un temps, la fàbrica de filatures Nylstar només utilitza uns deu mil metres quadrats, mentre que la resta no tenen cap ús actual. La Generalitat ha mostrat el seu interès per conèixer els usos urbanístics permesos en l'actualitat i si hi ha possibilitat de fer un pla de millora urbana.
Lupiáñez va sol·licitar una reunió amb la Generalitat –tant amb els representants de Barcelona com amb la delegació territorial de Girona del Departament d'Indústria–, en què van participar també altres regidors de l'oposició. «És una preocupació de tot el poble, perquè quan s'acabin els expedients temporals d'ocupació hem de saber què volem fer, hem de construir», va dir Lupiáñez.
En la reunió, l'alcalde blanenc va plantejar que la Generalitat posi els terrenys a disposició d'empresaris que estiguin interessats en els metres necessaris per impulsar noves empreses en el polígon. Lupiáñez va recordar que és un polígon amb molts serveis com fibra òptica, aigua industrial, amb alimentació elèctrica i que està ben comunicat. El mandatari municipal assegura que seria un bon espai perquè es pogués implantar «qualsevol empresa petita o mitjana vinculada al tèxtil o a qualsevol altra branca de la indústria i que generi llocs de treball».
La màxima autoritat de Blanes va considerar que «la reacció de la Generalitat ha estat molt positiva» i considera que hi ha bona disponibilitat per trobar una solució.
Lupiáñez va explicar que la Generalitat ha demanat una fitxa per saber quines són les opcions d'usos actuals i també si hi ha la possibilitat que aquest sector es pugui acollir a un pla de millora urbana, que permetria adequar el sector.
L'alcalde de Blanes va concretar que s'han emplaçat amb la Generalitat per fer una nova trobada passat l'estiu, quan ja es coneixerà quin és el futur més immediat de la Nylstar.
Diari de Girona 19/5/2017
Foment «inaugura» i obre a la circulació dos petits nous trams fins ara en obres entre Tordera i Maçanet de la Selva però que han quedat sense desdoblar · L'Estat va decidir que només condicionaria l'última part de l'N-II i va descartar acabar l'autovia
Imatge del nou tram de l´N-II entre Maçanet i Tordera al desviament cap al nucli de Terra Brava. martí santiago
Discretament i sense fer-ne publicitat, el ministeri de Foment ha obert a la circulació dos «pedaços» de l'N-II Sud fins ara en obres que formen part del projecte de 8,9 quilòmetres entre Tordera i Maçanet de la Selva, on passen uns 20.000 vehicles diaris i que l'Estat va decidir que no volia desdoblar i que es limitava a condicionar i a millorar-ne els accessos.
El primer dels trams es troba just després de sortir de Tordera, en direcció Girona, en el revolt on hi ha una gasolinera en un lateral. En aquest cas, s'ha modificat i desplaçat lleugerament el traçat minimitzant els revolts, amb un carril per cada sentit de la marxa, més amples que els anteriors. També s'han millorat i creat els accessos als veïnats i a la gasolinera, amb rotondes a les sortides i connectats per un pas inferior.
Passat aquest tram, a uns 500 metres més amunt (direcció Girona), concretament a la sortida del veïnat de Terra Brava, les obres també inclouen un complet nou traçat que evita els revolts pronunciats i amb la creació dels desviaments i giratoris per accedir al veïnat. Com a novetat, disposa de tres carrils, dos de pujada en direcció a Girona (un d'ells d'acceleració) i un tercer en sentit contrari. Amb els nous accessos al veïnat, també hi ha llargs vials paral·lels que permeten una millor incorporació dels vehicles.
Actualment l'N-II està desdoblada des de Girona i fins a Sils i ara mateix està en obres l'acabament de l'autovia des de Sils fins a Maçanet. Des d'aquí i fins a Tordera, però, ja no es desdoblarà. L'Estat va decidir el 2012 que no era viable econòmicament. També va argumentar que, amb la cessió del tram Malgrat-Tordera a la Generalitat el 2010, el tram fins a Maçanet «deixava de complir la funció de tram de la Xarxa de Carreteres de l'Estat». A canvi, va aprovar un projecte de condicionament i millora en aquest tram amb un pressupost d'uns 27,5 milions. Inclou la rectificació de corbes, remodelació d'interseccions, adaptació de vies, canvi de paviment, accessos a nuclis i propietats, incrementant la seguretat.
El projecte Tordera-Maçanet s'allargarà almenys fins al 2020
En els pressupostos d'aquest 2017 presentats pel Govern espanyol (ara al Congrés en el tràmit d'esmenes i aprovació final), l'Estat només preveia una partida de 5,2 milions d'euros per condicionar el tram Tordera-Maçanet d'un cost total que estimen ja en 35 milions d'euros. Amb tot, la projecció per acabar tots els «pedaços» va per llarg. Almenys fins al 2020 segons els comptes, preveient destinar 8 milions el 2018, 14 milions el 2019 i 4,3 el 2020. De fet, l'allargament d'obres no és nou. Al tram Maçanet-Sils, de 4,7 quilòmetres, s'hi han promès inversions als pressupostos des de l'any 2004 i es preveu acabar el 2019.
A banda, el ministeri de Foment va anunciar al març que faria una nova rotonda a l'N-II per accedir a la urbanització Montbarbat de Maçanet de la Selva (punt històricament perillós). L'obra estava inclosa en els treballs de desdoblament de la carretera al seu pas per Maçanet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada