El Punt Avui 27/7/2017
El conseller defensa que l’autopista arribi fins a Lloret i diu que el projecte redueix l’afectació al medi natural
Es discuteix amb el diputat Marc Vidal (CSQP) al Parlament
Un dels cartells que anuncien les obres de la C-32 , a la GI-682, la carretera de Blanes a Lloret, en una imatge de dilluns. El govern presentarà demà recurs contra l’auto del TSJC. Foto: J.F..
J. FERRER / ACN - LLORET DE MAR
La Generalitat presentarà demà recurs contra la interlocutòria del Tribunal Superior Justícia de Catalunya (TSJC), que ha suspès cautelarment l’inici del ramal de la C-32, de Tordera fins a Lloret de Mar. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va defensar ahir que l’allargament de l’autopista és “necessari” i va negar que l’obra, que pagaria la concessionària Abertis, es faci per afavorir els interessos de l’empresa.
Rull es va discutir ahir al Parlament amb el diputat Marc Vidal (Catalunya Sí que es Pot), que va criticar que el projecte, aprovat el juliol del 2016, tingui un informe ambiental “per a un projecte substancialment diferent”. Vidal va preguntar si això tenia a veure amb l’“acord amb Abertis”. El diputat va dir que hi ha alternatives “menys agressives”. CSQP demana que no es faci el perllongament.
“Impresentables”
A Rull no li van agradar les paraules de Vidal. “Són impresentables i inadmissibles”. Rull va lamentar que com a conseqüència de no tenir aquest perllongament, aquest estiu hi haurà cues a la carretera i això provocarà més contaminació atmosfèrica.
Fonts de la Generalitat defensen que la declaració d’impacte ambiental (DIA) inclosa en l’estudi informatiu del 2000 és “perfectament vàlida” per al projecte del 2016. Territori afirma que el projecte, amb algunes modificacions, “redueix l’afectació al medi natural” respecte al projecte constructiu del 2008 (dissenyat pel tripartit).
Blanesaldia.com 27/7/2017
El diputat de Catalunya Sí Que es Pot (CSQEP), Marc Vidal, ha interpel·lat al Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, per demanar la retirada del projecte de prolongació de l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi emès una suspensió cautelar del projecte.
«El govern sabia que l’informe d’impacte ambiental elaborat l’any 2000 per al projecte inicial no servia per a un projecte substancialment diferent el 2016 i, malgrat això, es va prorrogar la validesa», ha criticat Vidal, qui creu que aquesta mena de comportament és «d’autèntics trileros».
Vidal ha explicat que aquest projecte no era viable i que CSQEP ho porta assenyalant des de 2015, quan van presentar la primera proposta de resolució advertint que el Govern estava incomplint la llei. Durant 2015 i 2016, CSQEP va avisar d’aquest incompliment fins a tres vegades, així com van elevar al Parlament Europeu una pregunta per demostrar que sense avaluar l’impacte del projecte, no quedava garantida ni la protecció dels paratges ni la reversibilitat de l’obra. «Finalment, per vergonya de tothom, però sobretot del nostre Govern, el TSJC ens ha donat la raó fil per randa», els ha retret.
El diputat ha assenyalat que, tot i això, el Govern «ha tirat pel dret», sense escoltar el «no» rotund que va sortir com a resposta a la consulta a la gent de Blanes i Lloret, ni la negativa del Ple de Blanes de posicionar-s’hi a favor del projecte, així com tampoc la veu dels tècnics. En aquest sentit, Vidal ha recordat que els tècnics havien advertit que «hi havia alternatives diferents, menys costoses i menys agressives que les que havien acordat amb la principal empresa de negocis d’autopistes» i ha qüestionat que l’incompliment de la llei tingui a veure amb el perllongament de la concessió del peatge d’aquesta autopista a Abertis.
.@joseprull: "La suspensió de l'obra C-32 és molt mala notícia. Recorrerem interlocutòria i demanarem que s'aixequin les mesures cautelars"
Molt males notícies són: ampliar concessions a Abertis a la C-32, desatendre el NO de les consultes, obvià les alternatives, destruir boscos
Una obra del SXXI amb estudis ambientals del SXX. El millor q podia fer el jutge era aturar-ho o es que els amics d#Abertis tenen presa?
Les diferencies entre el projecte de l'any 2000 i el del 2016 omplen varies pagines però la més important és que te un cost 10 cops superior
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada