divendres, 4 de desembre del 2009

Dos retalls de la història de Malgrat de Mar, al blog “el meu gos i jo” 2 i 3/12/09

Ho podeu llegir sencer aquí…

Malgrat 1859 – El primer tren
El meu gos i jo. Comentaris de Malgrat i d’arreu 3/12/09

... foto, d’ara fa gairebé cent anys, d’un tren passant sota les vagonetes del transport aeri del mineral de ferro de les mines de Can Palomeres, en direcció a la Pilona.

.

Malgrat 1959 – Temporal
El meu gos i jo. Comentaris de Malgrat i d’arreu 2/12/09

... la ressenya a la VOZ de Malgrat del mes de gener del 1960:

Fuerte temporal

A principios del fenecido Diciembre, fuertes temporales de mar revistieron caracteres de imponentes, presagiando fatales consecuencias, pues algunas olas, convertidas en montañas líquidas, llegaron, en su rompiente, a los lindes del Paseo de José Antonio. En la bahía que forma la parte que limita con el río Tordera, se inundaron algunos campos de cultivo, cuyas cosechas se habrán perdido irremisiblemente.