dimarts, 29 de juny de 2010

Algunes notícies més per llegir 25-29/6/10...

Blanes demanarà que els càmpings puguin fer obres de manteniment
Diari de Girona 29/6/10

BLANES JORDI VERA
El ple municipal de Blanes va aprovar ahir per unanimitat presentar un recurs d'alçada al conseller d'Obres Públiques i Política Territorial, Joaquim Nadal, perquè els càmpings puguin fer obres de mantenimenta les zones afectades pel pla director costaner, on, en un principi, el Govern català no permet fer cap mena d'actuació.

.

El regidor d'Urbanisme, Carles Gibert, va agrair primer de tot a la resta de grups la seva implicació per haver aconseguit que la fitació prevista per Costes es posposés fins a després de l'estiu. Tot seguit, va explicar el contingut del recurs, tot afirmant que "no es pretén modificar el pla director costaner, sinó simplement que els càmpings es puguin anar mantenint". Per part seva, el portaveu d'ICV, Joan Salmeron -que va donar suport al recurs-, va afirmar que "a ningú se li escapa que els càmpings són una part molt important de l'economia de Blanes, i no només per als responsables dels mateixos càmpings, sinó per a tots els que viuen una mica d'això". Finalment, el portaveu del PSC, Josep Marigó, va advocar per buscar un gran pacte entre el consistori, la Generalitat i Medi Ambient per trobar una solució al conflicte entre Costes i els càmpings.
.
(...)
.
Neix la coordinadora ‘Preservem el Maresme’
Ràdio Marina 28/6/10
.
22 entitats del Maresme s’uneixen per evitar que facin noves autopistes a la comarca
.
El primer objectiu es evitar que es construeixin els laterals de la variant de Mataró i després es desdobli tota l’autopista C-32. Les 22 entitats ja han constituït una coordinadora i han creat tres comissions de treball. Entre les entitats que participen en aquesta coordinadora hi ha la Plataforma Salvem la Vall de la Riera de Pineda, Fot-li castanya! de Canet de Mar o Unió de Pagesos, segons explica Lluís Mas, portaveu de la coordinadora.

.
La coordinadora lamenta que no hi hagi un Pla de Mobilitat per a tota la comarca.
Si tiren endavant les obres, a la zona de Mataró hi haurà trams amb dotze carrils. Mas recorda que la comarca ja està fragmentada per la via del tren, la N-II i l’autopista.

.
El 7 de juliol hi haurà la segona reunió de la coordinadora. Es farà a Mataró.

.
Audio



Foto: Street View
.
El Centre Cívic de Premià de Mar va acollir aquest dimarts 22 de Juny la convocatòria d’una reunió per la creació de un equip de treball pel desenvolupament “d’una plataforma unificada i transversal de totes les persones i entitats preocupades pel futur de la comarca”. Fruit de la trobada s’ha creat la Coordinadora Preservem el Maresme.

Segons han informat a la nostra Redacció, la principal preocupació dels membres de la nova coordinadora és “especialment, aturar les obres dels laterals de la Ronda de Mataró, que són el primer tram de la nova carretera C-31, futura via de desdoblament de la l’autopista C-32, que vol travessar tot el Maresme. També volen crear una nova proposta i model de mobilitat al Maresme. En l’acte es van reunir representants de 22 entitats de la comarca, des de Montgat fins a Pineda i es va arribar a diversos acords per unanimitat.

Acords

Entre els acords assolits durant la reunió, els assistents van decidir crear aquesta plataforma conjunta per coordinar les entitats amb el nom de “Coordinadora Preservem el Maresme”; amb l’objectiu de “que no ens trinxin la comarca” i el lema “Aturem el Pla de Mobilitat“. A més, en l’acte es van organitzar tres comissions de treball ens les què s’hi van repartir totes les entitats: Comissió tècnica, Comissió de comunicació i Comissió d’accions. També es va escollir com a portaveus a Antoni Esteban i Lluís Mas.

A més, la nova entitat s’ha obert a totes les entitats i persones que comparteixin el seu objectiu i ha convidat a l’administració i partits polítics “a definir un nou model de mobilitat per la nostra comarca que compti amb la participació dels seus vilatans“.

Finalment, es va acordar la propera reunió oberta de la coordinadora, pel proper dimecres dia 7 de juliol, a les 20 h, en el local de l’Associació de Veïns del Camí de la Serra de Mataró, per consensuar un manifest que expressi la voluntat conjunta de la Coordinadora. Segons informen, se’n farà lectura d’aquest manifest en el proper “tall de la N-II” programat pel 9 de Juliol, organitzat per les plataformes NO N-II del Maresme. En la reunió del dia 7, la coordinadora també començarà a presentar i consensuar els plans d’acció de les diferents comissions.

Entitats representades :

Plataforma Camí Ral de Premià de Mar – Rafael Anguera

Federació d’Associacions de Veïns de Mataró (FAVM) – Jesús Nieto / Àngel Prats

Plataforma Cívica de Vilassar de Mar – Antoni Esteban

Coordinadora NO-NII (Masnou, Premià i Vilassar de Mar)

Associació de veïns de la Xinesca (Vilassar de Mar)

Associació de veïns del Camí de la Serra – Marta Gutiérrez / José M. Campaña

Opció per Vilassar(OPV) – Xavier Santamaria

Plataforma Cívica el Masnou 21 – Pere Compañó

Unió de Pagesos – Pep Riera, Toni Llimona

Plataforma Maresme – Joan Comas

Revolta Global Maresme -EA (Montgat) – Artur Galve

Trobades Alternatives del Baix Maresme – Fernando González

Cooperativa de consum responsable de Premià de Dalt – Àngel Pagés

Plataforma El Roure de Dosrius – Jordi Pagés

Associació de Veïns de Cerdanyola (Mataró)

Terra Verda (Grup ecologista del barri de Cerdanyola de Mataró)

Plataforma Salvem la Vall de la Riera de Pineda – David Pavón

Fot-li castanya! (Canet de Mar) – Albert Herrero

PTP promoció del Transport Públic – Albert Gragera

Oil Crash Observatory (OCO) – Joaquim Ballebrera

Col.lectiu Ronda – Agnés Garcia

Associació de Veïns d’Argentona – Lluís Mas

.

Instal·len el calaix de formigó al tram de Can Feliciano de la riera de Malgrat
El Punt 26/6/10




El calaix de formigó a la riera de Malgrat de Mar. Foto: T.M.
.
Les obres de canalització del controvertit tram de Can Feliciano de la riera de Malgrat continuen a bon ritme. Aquests dies, les màquines ja estan instal·lant les peces que han de conformar el calaix de formigó, i està previst que s'enllesteixin la setmana que ve. Per aquest motiu, fonts municipals han informat que, aquests dies, el Camí de Can Feliciano es tallarà a la circulació de vehicles, «amb l'objectiu de garantir la seguretat». Les obres de canalització de la riera van començar a l'abril i les porta a terme l'empresa Eurocatalana d'Obres i Serveis. Té una durada prevista de 19,5 setmanes i un pressupost de 697.683,53 euros.
.
Calaix de formigó a Can Feliciano de Malgrat
Diari Maresme 25/6/10
.

Foto: Neus Lloveras (arxiu)
.
Malgrat de Mar ha iniciat aquesta setmana els treballs de col·locació del calaix de formigó de la riera al tram de Can Feliciano. Una grua de grans dimensions és l’encarregada de moure les diferents peces que configuren el calaix i col·locar-les dins el traçat de la riera. Les actuacions s’allargaran fins la propera setmana. Per aquest motiu, segons ha informat el consistori malgratenc, aquests dies el Camí de Can Feliciano es talla al trànsit de vehicles “amb l’objectiu de garantir la seguretat”.

Els responsables de l’obra han informat que aquests treballs, que suposen “la part més significativa de les obres“, s’allargaran fins a final de la propera setmana. Camions de gran tonatge descarreguen les peces de formigó, mentre una gran grua, instal·lada dins la riera, les mou i les col·loca. Aquesta activitat fa que el trànsit del Camí de Can Feliciano quedi tallat per garantir la seguretat.

Les obres de canalització de la riera van començar el mes d’abril passat i les porta a terme l’empresa Eurocatalana d’Obres i Serveis. Les actuacions tenen una durada aproximada d’unes 20 setmanes i compten amb un pressupost de prop de 700 mil euros.

Notícies relacionades:
Talen els arbres de Can Feliciano