Començada la tala indiscriminada d'arbres del nou traçat sense esperar la resolució del jutjat
perquè tanta pressa?
perquè ara amb el risc d'incendi que hi ha?
Així us estimeu la terra? @mediambientcat @QuimTorraiPla @damiacalvet
#SOSCostaBrava
Aturem la C-32 denuncia una tala d’arbres a Lloret per a una obra “suspesa”
El Punt Avui 30/5/2019
Els detractors recorden que el TSJC investiga si el segon projecte del govern ha de començar
Afirmen que les adjudicatàries ja treballen en el futur traçat
Una imatge de la tala d’arbres , ahir al migdia a Lloret de Mar. Aturem la C-32 critica els treballs. QUIM PUIG.
JORDI FERRER - LLORET DE MAR
La plataforma Aturem la C-32 va denunciar ahir que la Generalitat ha començat a tallar arbres a Lloret de Mar per executar l’allargament de la C-32, “suspès al jutjat”. Els opositors a la infraestructura que connectaria Tordera amb Lloret per una via ràpida lamenten que la Generalitat tiri pel dret quan l’obra està pendent del que dictamini el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Aturem la C-32 és una de les entitats integrada a SOS Costa Brava.
El 4 d’abril, en la presentació de la candidatura de Junts per Lloret, encapçalada per Jaume Dulsat, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va defensar que es faci el ramal. Ahir el departament no va donar detalls de les feines que fa a Blanes, Tordera i Lloret. En aquest municipi la tala s’ha intensificat des de fa uns dies. S’han tallat, entre altres, pins, roures i alzines, diu Aturem la C-32.
A principis del mes passat, la Generalitat va informar que faria durant nou mesos treballs previs a l’obra, que consistien en aixecament topogràfic i prospeccions i, més endavant, en la desviació de serveis com ara l’aigua, la llum i la telefonia.
Joan Mora, un dels integrants d’Aturem la C-32, considera que les adjudicatàries no només adeqüen els serveis sinó que ja estan “fent pròpiament el futur traçat de l’autopista perquè treballen en el nucli viari”. La tala ha afectat sectors propers a la sortida de la C-32 a Fenals, a prop del golf de l’Àngel i de la riera de Passapera.
Mora no entén les presses de la Generalitat i d’Abertis, que ha de finançar l’obra, tenint en compte que el TSJC no s’ha definit sobre el recurs dels opositors al segon projecte –el primer va ser suspès cautelarment–. Recorda, a més, que la declaració d’impacte ambiental (DIA) del projecte exigia que el segon projecte –“molt similar al primer”, diu– inclogués un “nou estudi de mobilitat” i “un estudi dels amfibis i els rèptils. Això no s’ha fet”.
A votar amb un tronc
D’altra banda, diumenge, un dels integrants d’Aturem la C-32, Jordi Palaudelmàs, va anar a votar a Lloret amb un tronc d’un dels arbres afectats per la tala d’arbres. La policia local va aixecar acta del fet i se li va quedar el tronc.
LA DATA
04.04.19 Va ser el dia que Calvet va defensar que es fes el ramal. Ho va fer per vídeo en la presentació de Junts per Lloret.
LA XIFRA
9 mesos han de durar els treballs previs a l’execució del ramal, segons va informar a principis d’abril el departament.
Això està passant a #Lloret, tala indiscriminada, tot i haver-hi recursos admesos a tràmit, tot i que encara hi ha terres per expropiar. Necessitem la vostra ajuda. @elpuntavui @ecologistes @_anapastor_ @SosCostaBrava @La_Directa @paurodra @Catinformacio @totesmoutv3 @rac1
Llangardaix Ocel·lat (timon lepidus) . Ahir fugia del desbrossament del seu hàbitat. Content @damiacalvet ? @NovaRadioLloret @REPTILESMag @Ecologia_Tierra @La_Directa @ecologistes @ForGirona @SosCostaBrava @paurodra @somnatus @HiginiaRoig @conservaciocat
Inici d'un error preconcebut que es servirà en fascicles
@damiacalvet això és un error històric. És una barbaritat.
#soscostabrava
La Costa Brava mai necessitarà una autopista, l' #EmergènciaClimàtica mai necessitarà una autopista. El bosc mai necessitarà més depredadors.
@aturemc32
#Niunpammésdeciment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada