dimarts, 13 d’octubre del 2009

El perill de la caça. Enric Badosa

Carta del dia

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 24. Dimarts, 13 d'octubre del 2009

El perill de la caça

Diumenge va començar, per desgràcia, la caça. Jo no era, fins diumenge, un detractor d'aquesta pràctica però ara, en veure perillar la meva integritat física, crec que la caça, si no es pot controlar correctament, s'hauria de restringir molt o prohibir.

Diumenge estava anellant blauets (Alcedo atthis) a la Tordera, a l'alçada del Pont Trencat, Sant Celoni. Ja vaig triar aquest lloc perquè els altres punts on anello blauet es permès caçar i volia evitar el que justament em va passar. Per als que no ho coneguin, és un tram de la Tordera molt enclotat i rodejat per una zona semiurbana (hi ha cases habitades a menys de 200 metres), un polígon industrial i una zona de lleure. Vaja, un lloc on la caça està prohibida. Doncs bé, ja se'm va posar la mosca rere l'orella en sentir trets força a prop. Ara, el més fort va ser quan vaig sentir un trets a menys de 50 metres, darrere meu i amb la consegüent pluja de perdigons sobre meu.

Després d'emetre tots els improperis que em van venir a la boca, i alertar de la meva presència, el valent es va amagar entre la vegetació. El vaig buscar, però no el vaig aconseguir trobar. Al cap d'una mitja hora vaig sentir altre cop trets com si no hagués passat res. Molt a prop hi havia nens jugant, gent fent fúting, passejant... i aquests animals, que pels trets eren més d'un, de caça.

No vull pensar que deu passar en zones on la caça sí que és permesa, amb boletaires, ciclistes...

Enric Badosa i Malagelada

Membre de l'Observatori de la Tordera

2 comentaris:

Sussss ha dit...

El diumenge el meu marit estava precisament a la festa del barri del pont trencat i em diu que se sentien els trets al costat de les cases...

Anònim ha dit...

A Blanes també passa. Durant els quatre mesos permesos, cada dijous i diumenge, els caçadors són els amos dels boscos i els camps de conreu. No respecten les distancies de seguretat al voltant de les cases, ni les zones de protecció, ni la prohibició de no disparar des dels camins, ni de no disparar després de la posta de sol, etc. Fins que no passi alguna desgràcia no es pendrà alguna mesura.