dissabte, 1 de maig del 2010

El Gremi d'Àrids denuncia que l'ampliació del port es fa amb "materials il·legals" . Diari de Girona 1/5/10

El Gremi d'Àrids denuncia que l'ampliació del port es fa amb "materials il·legals"
Diari de Girona 1/5/10
.
El sector diu que s'han usat restes de l'abocador de Lloret i que això fa que la qualitat sigui inferior i sense cap control
.

Les obres del port van començar fa un mes i suposen una inversió de 22,7 milions euros, foto d'arxiu. carles colomer
.
E.B./DDG
El Gremi d'Àrids de Girona asegura que amb les obres d'ampliació del port marítim de Blanes s'estan aprofitant materials il·legals i que s'han extret de l'abocador de Lloret de Mar. Un tema que indigna el sector, com explica el gerent del Gremi d'Àrids de Catalunya, Jaume Puig, perquè el que comporta això és que "es retalla en costos de qualitat i costos mediambientals". Les obres d'ampliació del port blanenc es van iniciar fa un mes i "aquesta setmana" el gremi va detectar aquesta pràctica per part de la UTE, que duu a termes els treballs. Aquest diari va intentar contactar ahir amb l'empresa sense que fos possible. Per a Puig, el més greu és que "la denúncia que fem va encarada cap a les grans constructores que van a retallar costos i s'està convertint en una pràctica habitual en les que són de fora de territori", afegeix.
.

I és que segons Puig, aquesta pràctica és "il·legal des de diferents punts de vista" perquè es dóna per suposat que hi ha unes prescripcions tècniques de qualitat en els àrids, és un material d'un abocador no regulat, i els motius pels quals es duria a terme aquesta pràctica, afegeix, és per una "qüestió de preu", ja que així es redueix el cost de les obres.
.

Davant la irregularitat detectada, el Gremi d'Àrids assegura que ho ha denunciat de forma verbal als Serveis Territorials del Departament de Política Territorial a Girona i que aquesta setmana vinent entraran un escrit a la conselleria. Des de Ports de la Generalitat, en canvi, asseguren que no tenen cap constància de cap irregularitat i que les obres es fan amb els requisits legals i contractuals. I afegeixen que són unes obres que compten amb una assistència tècnica i que, per tant, es passa per uns controls de qualitat. També asseguren que els àrids que s'estan utilitzant amb totes les autoritzacions requerides.

.
Des del Gremi d'Àrids, per altra banda, asseguren que hi ha precedents negatius per aquest ús il·legal de materials. En concret ,Puig explica que en el cas del port de Barcelona es van usar materials de les obres de la línia 9 del metro i, llavors, el dic que es feia es va ensorrar. Totes aquestes crítiques afegeixen des del sector no van encarades a l'administració catalana.
.

Ahir, el gremi va fer una assemblea a Girona i va fer una crida a l'Aministració perquè recolzi la lluita del sector contra la morositat i que s'acabi amb l'extracció no controlada d'àrids, i també va demanar que totes les empreses familiars del sector s'adaptin al context de crisi i que apostin per sinèrgies i, fins i tot, fusions.