diumenge, 2 de març del 2008

OPINIÓ... SOBRE LA DESEMBOCADURA DEL RIU TORDERA

Aquestes són paraules d’una persona preocupada per la lamentable situació de la desembocadura del riu Tordera.

Amb el seu permís adjunto un fragment que, molt descriptivament, explica la situació actual d’aquest espai i la sensació que provoca a moltes persones que el visiten... i li agraeixo molt la seva generositat i desig de compartit experiències...



(...) i aquest estiu vaig conèixer el delta d'aquest riu que gairebé s'unifica amb el mar. Em va sorprendre per dues raons, el paratge tan preciós i la fauna que hi havia. Vaig conèixer concretament la platja dels pins( al costat del càmping que delimita Malgrat de Mar i Blanes).

Vaig entristir-me, perquè hi havia gent a la platja, turistes, que no eren molt cívics amb aquest embals. Un dia dels que vam anar, vaig trucar als mossos perquè una parella va deixar el seu gos de raça gran -tipus pastor alemany- suelto i aquest es va endinsar dintre de l'embals i va perseguir una bona estona als ànecs i gavines que hi havien.

Un altre dia vaig veure gent pescant en aquest embals i també vaig trucar perquè dubtava que això estigués permès. Cap de les vegades va venir cap agent i em vaig sentir impotent. Com és possible ignorar aquest espai natural que hauria de protegir-se? com pot ser que no hi hagi consciència que un hàbitat d'aquestes característiques és un paratge a conservar?

Vaig estar buscant associacions ecologistes i proteccionistes d'animals per la zona per informar-me de la situació, però no en vaig trobar cap. Vaig parlar amb Animal Help i Fudación Altarriba per si es podia fer alguna cosa. Em van aconsellar posar una denúncia a l'ajuntament perquè tinguessin en compte aquestes situacions incíviques i d'alguna forma consideressin el fet de posar algun cartell (prohibit accés a l'embals) posar alguna barrera de protecció que impedís l'accés de gent a dintre... Ho vaig fer, però ningú em va fer cas, vaig decidir anar al Seprona de Girona i denunciar-ho. Em van tractar molt bé, em van comentar que passarien nota a l'ACA i el mateix ajuntament de Blanes. L'únic que volia és que la gent respectés aquest entorn i que es considerés també el fet que hi havia poca aigua i es prenguessin accions de protecció de la fauna marina. Potser vaig ser molt pretensiosa...
.
Després d'uns mesos sense rebre respostes torno a baixar a Blanes expressament per veure com estava la situació, vaig veure que no s'havia fet res, que les aigües estaven molt brutes i que no hi havia peixos, vaig sentir-me frustrada. Vaig buscar més informació i només vaig trobar reials decrets en relació a la desalinitzadora i relacionades amb aigües residuals.

Vaig escriure a Ecologistes en acció, vaig trucar-los... però encara estic esperant resposta de com està la situació d'aquest riu i de la seva fauna amb el tema de la sequera. Entenc que aquestes associacions estan una mica desbordades per situacions d'urgència i similar a aquesta, però que més es pot fer?

(...)