divendres, 15 de juny del 2018

Sobre l'allargament de l'autopista C-32 entre Tordera i Lloret de Mar 15/6/2018

El govern confia que el TSJC no aturi el projecte refet de la C-32
El Punt Avui 15/6/2018

Per Calvet, allargar l’autopista fins a Lloret és bàsic

El conseller diu que la tramitació havia causat “neguit”

El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ahir a Vilanova i la Geltrú, va defensar l'allargament de la C-32 fins a Lloret de Mar. ACN.

El nou conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, confia que el Tribunal Superior de Justícia (TSJC) no aturarà el projecte refet de l’autopista C-32, que hauria d’arribar fins a Lloret de Mar. Per Calvet, “el prolongament de la infraestructura [de Tordera a Lloret passant per Blanes] és irrenunciable. Ha de permetre connectar bé la Selva marítima amb l’inici de la Costa Brava i posar fi al col·lapse d’altres vies locals”.

Al mes de març el govern va fer marxa enrere en la tramitació del projecte. Segons informava ahir l’ACN, el govern va tornar a treure a informació pública tant l’estudi informatiu com el d’impacte ambient del projecte (recollint la solució proposada pel govern). El govern anul·lava així la tramitació que s’havia iniciat fa divuit anys, que havia provocat una demanda de la plataforma Aturem la C-32. “La tramitació anterior havia causat neguit”, afirma Calvet.

Cal recordar que el juliol del 2017 el TSJC va suspendre de manera cautelar l’inici de les obres perquè sostenia que el projecte no tenia la declaració d’impacte ambiental i els promotors no havien detallat el dany que causaria l’ajornament dels treballs.

La Generalitat va presentar l’obra el març del 2015 a Lloret, amb Santi Vila de conseller. L’obra hauria d’haver estat acabada el setembre del 2017, però no ha començat. Vila va ser rellevat per Josep Rull, que ara és a la presó d’Estremera. Calvet el va anar a visitar just després d’assumir el càrrec.

El conseller no va fer referència ahir a la ronda de la Costa Brava sud, que inclou un enllaç de la futura C-32 fins a Canyelles. L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, diu que les dues obres formen “un sol projecte, encara que es podria fer en dues fases”. El ramal de la C-32 costa 71 milions i l’assumiria Abertis.

LA FRASE

L’allargament de la C-32 és irrenunciable. Ha de permetre connectar bé la Selva marítima amb l’inici de la Costa Brava
Damià Calvet
CONS. DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT


Diari de Girona 15/6/2018

La Generalitat rep tres al·legacions un cop tancada l'exposició pública de l'estudi informatiu i d'impacte ambiental


El conseller de Territori, Damià Calvet, assegura que el perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar és una obra "irrenunciable". "Ha de permetre connectar bé la Selva marítima amb l'inici de la Costa Brava i acabar amb el col·lapse d'altres vies locals", diu el conseller, en referència a l'allargament de l'autopista. Aquest març, el Departament va fer marxa enrere i va tornar a treure a informació pública tant l'estudi informatiu com el d'impacte ambiental del projecte (recollint la solució proposada el 2016). Ara, un cop acabat el termini d'exposició, Territori ha rebut tres al·legacions. Damià Calvet assegura que s'estudiaran a fons i que, sobretot, es parlarà amb el territori. "Creiem que amb aquesta nova tramitació hem complert amb rigor allò que determina la llei, i que no hi ha risc que el TSJC torni a aturar les obres", afirma el conseller.

A mitjans març, el Departament de Territori i Sostenibilitat va tornar a treure a informació pública tant l'estudi informatiu com el d'impacte ambiental del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar. Amb aquesta decisió, la Generalitat anul·lava la tramitació que es va iniciar ara fa divuit anys, i que ha estat el focus del litigi que la plataforma Aturem C-32 va portar davant del TSJC.

Vídeo...


En total, fins a setze entitats agrupades sota el paraigües de la plataforma van presentar un contenciós davant l'alt tribunal català. Al·legaven que l'últim projecte que s'havia aprovat –el del 2016- no es poda emparar amb la declaració d'impacte ambiental del 2000, perquè aquest document havia caducat (ja que s'havia fet amb un canvi de traçat).

El TSJC va admetre a tràmit el recurs i al juliol de l'any passat, quan les màquines ja eren a punt d'entrar sobre terreny, va aturar les obres de manera cautelar. Arran d'això, la Generalitat va decidir posar el comptador a zero. I per això, va tornar a començar la tramitació de cap i nou. Una decisió que la plataforma Aturem C-32 va criticar, dient que Territori actuava d'esquena al recurs judicial interposat, i assegurant que això només obeïa a la voluntat de la Generalitat d'allargar les concessions de les autopistes.

Els nous documents que el Departament va treure a exposició pública (tant l'estudi informatiu com el d'impacte ambiental) no proposaven nous traçats, però sí que incorporaven aquelles millores que s'havien pactat amb els ajuntaments. I és que, a l'hora de tirar endavant el perllongament de la C-32, de fet, Territori aposta per la solució aprovada el 2016.

En concret, aquest projecte dibuixa un traçat on es redueix el nombre de carrils, passant de quatre a tres (dos de pujada en un sentit i un de baixada a l'altre). La nova C-32 entre Blanes i Lloret s'estendrà al llarg de 6,5 quilòmetres, serà lliure de peatge i s'estima que el cost de l'obra sigui d'uns 71 MEUR (que assumirà la concessionària Abertis).

Tres al·legacions

Ara, un cop acabada la fase d'exposició pública, el Departament ha rebut tres al·legacions. El conseller de Territori ja ha avançat que totes s'estudiaran a fons, per veure si alguna de les propostes que s'hi fan es poden incorporar al projecte. I que, sobretot, es parlarà amb el territori i amb la comissió de seguiment del projecte, de la qual en formen part els ajuntaments.

"Som conscients que ho hem de fer bé, perquè la tramitació anterior havia provocat neguit", ha assegurat Damià Calvet. Per això, el conseller ja diu que, un cop s'hagin estudiat les al·legacions, el projecte de la C-32 "s'explicarà tantes vegades com faci falta" davant la comissió.


"No hi ha d'haver risc"

Calvet afirma que, havent tornat a tramitar de nou el projecte, la Generalitat "ha complert amb rigor tot allò que determina la legislació". A més, assegura que arran del contenciós que es va presentar, el Departament informa puntualment a la justícia de tots els passos que fa en relació al perllongament de la C-32. "Creiem que no hi ha d'haver risc que el TSJC torni a aturar l'obra", afirma Damià Calvet.

El conseller, però, de moment no posa terminis perquè les màquines entrin sobre terreny (perquè, de fet, abans caldrà estudiar les al·legacions i incorporar-les o no al projecte). "Anem tirant endavant sense pressa però sense pausa", precisa.

Ara bé, Damià Calvet ja assegura que l'allargament de la C-32 és una obra "importantíssima i irrenunciable". "Ha de permetre connectar bé la Selva marítima amb l'inici de la Costa Brava i, al seu torn, servir per evitar col·lapses i desestressar altres vies locals", conclou


El Gerió Digital 15/6/2018

La Generalitat rep tres al·legacions un cop tancada l'exposició pública

Final del tram actual de la C-32 (arxiu)