divendres, 15 de febrer del 2019

Algunes notícies per llegir 13-15/2/2019...

Que ningú s'enganyi😏... "Reserva de la Biosfera" no és més que una marca promocional, ni de conya una figura de protecció de res... Al'lucino amb la quantitat de passerells que veuen aquí una bona notícia per al medi natural o el paisatge, quan és just el contrari.

Ràdio Palamós Hace 4 horas
En marxa el procés perquè la Costa Brava sigui Reserva de la Biosfera de la


Consorci del Ter Hace 4 horas
El , a la segona sessió de participació per definir les grans línies del Pla d’Acció que presentarà la per esdevenir Reserva de la Biosfera. , .

CatInfo Girona Hace 1 hora
🔊Presenten a la candidatura de la com a Reserva de la Biosfera de la , en el marc del procés participatiu engegat al territori. 👇🏼

La Costa Brava presentarà una candidatura a la Unesco per convertir-se en Reserva de la Biosfera el 2021

Continueu ficant "el canvi climàtic" amb calçador arreu (que és una realitat però no el motiu o la causa de tot, més aviat una cortina d fum per amagar les veritables causes) i només aconseguiu desvirtuar-lo fins al punt d'ignorar a qui realment l'esmenta amb rigor i coneixements
Aconseguir el certificat de Reserva de la Biosfera de la Costa Brava és, segons els impulsors, una oportunitat per poder aplicar accions davant desafiaments com el canvi climàtic

----------------------------------------------------------

Aturem C-32 13 feb.
L'autopista de la Costa Brava, d'això també tracta l'ampliació de la C-32. Primer el Maresme ara la Costa Brava. Vergonya!
Joan Mora 13 feb.
L’apliació de la C32 fins a Lloret només te un objectiu: garantir que els peatges que finalizen el 2021, s’allarguin també fins al 2040.


ERC i JxCAT rebutgen aturar el projecte d'ampliació de la C-32 entre Tossa i Lloret de Mar
Diari de Girona 13/2/2019

La proposta de resolució la va portar el grup de Catalunya en Comú Podem en el Parlament


ERC i Junts per Catalunya, juntament amb el PSC,han rebutjat avui aturar el projecte de perllongació de la C-32 entre Lloret de Mar i Tossa, una demanda inclosa en una proposta de resolució que Catalunya en Comú Podem ha portat al Parlament català amb l'objectiu d'estudiar altres alternatives "basades en la sostenibilitat i l'eficiència" per resoldre "els problemes de mobilitat entre Lloret i Blanes".

En la Comissió de Territori del Parlament, el diputat de CatECP David Cid ha alertat que el projecte d'ampliació de la C-32 implicaria la tala d'una zona boscosa amb més de 60.000 arbres, i ha recordat que la plataforma SOS Costa Brava l'ha situat com el més agressiu pel territori a la zona. Els mateixos grups han tombat el punt de la proposta que reclamava sotmetre el projecte a una consulta popular entre les poblacions afectades "abans de l'inici de qualsevol actuació sobre el territori".


Javier Romera 14 feb.
"El sector on es vol actuar té uns 100 metres de llargària i, a banda del sanejament, també faria falta instal·lar una malla protectora per evitar esllavissades, la formació d’una escala per enllaçar amb el camí existent a Cala S’Aguia"... Així protegeix Blanes el seu litoral😏

Com que "és el tram on la bellesa rocosa de la Costa Brava es mostra amb més força", millorar vol dir malles de protecció, desbrossades, baranes,... I al centre murs i esculleres... "Millores"😏

El subdelegat del govern visita Blanes per tractar diverses millores al litoral blanenc
Blanesaldia.com 13/2/2019


Avui al migdia s’ha fet una reunió de treball a Blanes per tractar diversos projectes de millora al litoral de la població, endegades per l’administració de l’Estat. El subdelegat del govern a Girona, Albert Bramon, ha encapçalat la trobada juntament amb l’alcalde de Blanes, Mario Ros, la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Pepa Celaya, el ponent d’activitats per delegació, Salvador Tordera i diversos tècnics tant municipals com estatals.

La visita s’ha fet per conèixer sobre el terreny tres projectes que l’Ajuntament ha proposat a la Delegació del Govern i tècnics del Departament de Costes. Un dels més esperats és l’enllaç del camí de ronda de Blanes des de Cala Bona fins a Lloret de Mar, actualment barrat en el tram final per una tanca. El març de l’any passat es va obrir l’accés del primer tram, que connecta Cala Bona en direcció nord, recuperant un passeig arran de mar que havia estat tancat durant 11 anys.

Conscient que un dels principals atractius de Blanes és la seva façana marítima, i per afegit el camí de ronda, l’Ajuntament fa temps que treballa en la seva recuperació, perquè és el tram on la bellesa rocosa de la Costa Brava es mostra amb més força. La intenció del consistori era continuar comptant amb la complicitat del Servei Provincial de Costes a Girona i el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació i Medi Ambient per recuperar l’altra tram del camí de ronda en sentit nord, però el canvi de Govern va paralitzar-ho tot.

Adequació del final del camí de ronda de Cala Bona

Durant la visita sobre el terreny d’avui, tècnics i polítics han destacat la idoneïtat de donar continuïtat al camí de ronda, que inclou racons tan atractius com ara un túnel i un pont sobre el penya-segat. Per adequar el tram nord que manca del recorregut que hi havia hagut temps enrere, només faria falta netejar i desbrossar, així com instal·lar baranes de seguretat com les ja existents al primer tram.


El sector on es vol actuar té uns 100 metres de llargària i, a banda del sanejament, també faria falta instal·lar una malla protectora per evitar esllavissades, la formació d’una escala per enllaçar amb el camí existent a Cala S’Aguia, i reparar diversos desperfectes. L’obra, que en un principi s’havia de fer a rengló seguit del primer tram enllestit, ja compta amb un projecte redactat perquè es pugui dur a terme.

Arranjaments en dos trams de la platja del centre de Blanes

Abans de finalitzar el recorregut pel camí de ronda, la comitiva ha encetat la seva visita a Blanes anant a la riera que hi ha al costat de la platja de Sa Palomera, a tocar de la Plaça Catalunya. Aquí l’Ajuntament de Blanes proposa que es construeixi un mur de protecció a la banda esquerra de la sortida de riera per evitar el què sol passar coincidint majoritàriament quan hi ha temporals de mar molt forts: el taponament de la sortida que dóna al mar.

La platja de la badia de Blanes, al centre de la vila, presenta una distribució irregular de sorres. Pel costat del port hi ha una excessiva acumulació, afavorida pel nou espigó de la bocana, mentre que a la resta no n’hi ha tanta. D’altra banda, la rocalla que hi ha al centre perjudica el moviment de sorres i, alhora, genera perills a la zona de bany. Tanmateix, la sortida de la riera està protegida per un mur en el seu marge dret, però en canvi no hi ha cap mena de protecció a l’altre costat, al marge esquerra.

La proposta del consistori és desplaçar la rocalla que hi ha a l’escullera del centre de la badia fins al marge esquerra de la sortida de la riera formant un mur que eviti el taponament de la riera amb la sorra de la platja.

Quan passa això, l’Ajuntament de Blanes ha de destinar-hi recursos econòmics per destapar-la cada vegada que s’espera un temporal de pluja intens perquè, del contrari, pot arribar a provocar inundacions de baixos al municipi. El projecte compta amb un pressupost de prop de 50.000 €, i significaria un termini d’execució molt breu, d’un mes de duració.

D’altra banda, l’altra projecte que s’ha plantejat dur a terme és la instal·lació d’una barana d’uns 200 metres de llargària a la franja del Passeig de Mar on la seva alçada respecte la platja colindant pot significar un perill de caiguda. El què es vol aconseguir és dotar de major protecció aquest tram del vial, situat en la seva confluència amb el Carrer Ample, donant continuïtat a la ja existent en aquest mateix indret.

Fotos: Ajuntament de Blanes



Volen construir un pont sobre la riera de Tossa per unir hotels i el nucli antic
El Punt Avui 15/2/2019

L’Ajuntament allargarà el carrer Nou per facilitar la mobilitat cap al centre de la vila

L’ACA vol que la passarel·la de vianants no augmenti el risc d’inundabilitat

El final del carrer Nou de Tossa de Mar s’unirà amb el carrer Pintor Fortuny i l’avinguda de sa Palma (al fons) amb un pont. L’ajuntament preveu superar l’obstacle de la riera –ara sense aigua– amb un pont de 20 metres de llargada i 2,5 d’amplada. J.F..

JORDI FERRER - TOSSA DE MAR
L’Ajun­ta­ment de Tossa de Mar pro­jecta un pont de via­nants sobre la riera per unir la zona comer­cial amb el sec­tor de més hotels. L’equip de govern, de Tossa Unida (TU) i l’edil no ads­crita Núria Serra, ha d’aten­dre els reque­ri­ments de l’Agència Cata­lana de l’Aigua (ACA) per cons­truir-lo.

El regi­dor d’Urba­nisme, Manu Mohe­dano, explica que d’alguna manera volen aten­dre “la inqui­e­tud” dels comer­ci­ants per tal de dina­mit­zar encara més el nucli antic i con­nec­tar el car­rer Nou amb el Pin­tor For­tuny i l’avin­guda Sa Palma, “plena d’hotels”. El pont, a mig quilòmetre de la platja, seria entre els car­rers Pou de la Vila i Isaac Albéniz.

L’Ajun­ta­ment té el pro­jecte tècnic fet, que exposa que la pas­sa­rel·la per a via­nants serà de 2,5 metres d’amplada i 20 de llar­gada. El pro­jecte deta­lla que el car­rer Nou per­met arri­bar fins a la Vila Vella pas­sant pels car­rers Sant Antoni i Sant Josep. El pont ajun­ta­ria els dos car­rers –Nou i Pin­tor For­tuny–, sepa­rats per la riera i per un des­ni­vell d’uns 30 cm. El pro­jecte es pot con­sul­tar al web www.​tossademar.​cat/​mil​lore​mtos​sa.

Simu­lació hidràulica

Mohe­dano reco­neix que l’ACA és “res­tric­tiva” a l’hora de dema­nar que no aug­menti el perill de des­bor­da­ment de la riera amb el pont. De fet, fonts de l’ACA han admès que l’auto­rit­zació del pont hau­ria de garan­tir que no hi hagi “sobre­e­le­va­ci­ons ni afec­ta­ci­ons a ter­cers”. Per això, l’ACA ha dema­nat a l’Ajun­ta­ment de Tossa una simu­lació hidràulica en l’esce­nari actual i amb la pas­sa­rel·la cons­truïda.

LA XIFRA

2,5 metres d’amplada fa el pont projectat per l’Ajuntament de Tossa per unir el nucli antic i un sector d’hotels.

LA FRASE

La intenció és dinamitzar el carrer Nou i comunicar el nucli antic amb la zona d’hotels
Manu Mohedano
REGIDOR D’URBANISME (TOSSA UNIDA)



. impulsa la millora de la de Riells i Viabrea



Javier Romera 14 feb.
Cal una reflexió profunda i deixar d'enganyar als nens. El Montnegre NO és un Parc Natural ni es gestiona com a tal. Alguns es pregunten per què quan preguntes als joves de Tordera per la natura del seu poble et responen que "és un lloc magnífic per fer esport a l'aire lliure"🤨

Vedruna Tordera 14 feb.
🏞️ Com és un parc natural? Ho treballem amb un taller de la per preparar la sortida a Hortsavinyà.