Que ningú s'enganyi... "Reserva de la Biosfera" no és més que una marca promocional, ni de conya una figura de protecció de res... Al'lucino amb la quantitat de passerells que veuen aquí una bona notícia per al medi natural o el paisatge, quan és just el contrari.
En marxa el procés perquè la Costa Brava sigui Reserva de la Biosfera de la @UNESCO https://goo.gl/jey8sC
La Diputació de Girona impulsa una candidatura per declarar la Costa Brava reserva de la biosfera https://www.gerio.cat/noticia/518187/la-diputacio-de-girona-impulsa-una-candidatura-per-declarar-la-costa-brava-reserva-de-la-b#.XGZZN5Myxsw.twitter …
via @elgerio
El @ConsorciTer, a la segona sessió de participació per definir les grans línies del Pla d’Acció que presentarà la #costabrava per esdevenir Reserva de la Biosfera. @diputaciogirona, @costabrava.
Presenten a #Roses la candidatura de la #CostaBrava com a Reserva de la Biosfera de la @UNESCO, en el marc del procés participatiu engegat al territori. https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/catalunya-al-dia/la-costa-brava-vol-ser-reserva-de-la-biosfera-el-2021/audio/1030210/ …
La Costa Brava presentarà una candidatura a la Unesco per convertir-se en Reserva de la Biosfera el 2021
http://bit.ly/2S59gSy
Continueu ficant "el canvi climàtic" amb calçador arreu (que és una realitat però no el motiu o la causa de tot, més aviat una cortina d fum per amagar les veritables causes) i només aconseguiu desvirtuar-lo fins al punt d'ignorar a qui realment l'esmenta amb rigor i coneixements
Aconseguir el certificat de Reserva de la Biosfera de la Costa Brava és, segons els impulsors, una oportunitat per poder aplicar accions davant desafiaments com el canvi climàtic
----------------------------------------------------------
L'autopista de la Costa Brava, d'això també tracta l'ampliació de la C-32. Primer el Maresme ara la Costa Brava. Vergonya!
#SosCostaBrava @SosCostaBrava
L’apliació de la C32 fins a Lloret només te un objectiu: garantir que els peatges que finalizen el 2021, s’allarguin també fins al 2040. @CPMaresme @NovullpagarC32 @aturemc32 @ap7GratuitaJa
ERC i JxCAT rebutgen aturar el projecte d'ampliació de la C-32 entre Tossa i Lloret de Mar
Diari de Girona 13/2/2019
La proposta de resolució la va portar el grup de Catalunya en Comú Podem en el Parlament
ERC i Junts per Catalunya, juntament amb el PSC,han rebutjat avui aturar el projecte de perllongació de la C-32 entre Lloret de Mar i Tossa, una demanda inclosa en una proposta de resolució que Catalunya en Comú Podem ha portat al Parlament català amb l'objectiu d'estudiar altres alternatives "basades en la sostenibilitat i l'eficiència" per resoldre "els problemes de mobilitat entre Lloret i Blanes".
En la Comissió de Territori del Parlament, el diputat de CatECP David Cid ha alertat que el projecte d'ampliació de la C-32 implicaria la tala d'una zona boscosa amb més de 60.000 arbres, i ha recordat que la plataforma SOS Costa Brava l'ha situat com el més agressiu pel territori a la zona. Els mateixos grups han tombat el punt de la proposta que reclamava sotmetre el projecte a una consulta popular entre les poblacions afectades "abans de l'inici de qualsevol actuació sobre el territori".
"El sector on es vol actuar té uns 100 metres de llargària i, a banda del sanejament, també faria falta instal·lar una malla protectora per evitar esllavissades, la formació d’una escala per enllaçar amb el camí existent a Cala S’Aguia"... Així protegeix Blanes el seu litoral
Com que "és el tram on la bellesa rocosa de la Costa Brava es mostra amb més força", millorar vol dir malles de protecció, desbrossades, baranes,... I al centre murs i esculleres... "Millores"
El subdelegat del govern visita Blanes per tractar diverses millores al litoral blanenc
Blanesaldia.com 13/2/2019
Avui al migdia s’ha fet una reunió de treball a Blanes per tractar diversos projectes de millora al litoral de la població, endegades per l’administració de l’Estat. El subdelegat del govern a Girona, Albert Bramon, ha encapçalat la trobada juntament amb l’alcalde de Blanes, Mario Ros, la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Pepa Celaya, el ponent d’activitats per delegació, Salvador Tordera i diversos tècnics tant municipals com estatals.
La visita s’ha fet per conèixer sobre el terreny tres projectes que l’Ajuntament ha proposat a la Delegació del Govern i tècnics del Departament de Costes. Un dels més esperats és l’enllaç del camí de ronda de Blanes des de Cala Bona fins a Lloret de Mar, actualment barrat en el tram final per una tanca. El març de l’any passat es va obrir l’accés del primer tram, que connecta Cala Bona en direcció nord, recuperant un passeig arran de mar que havia estat tancat durant 11 anys.
Conscient que un dels principals atractius de Blanes és la seva façana marítima, i per afegit el camí de ronda, l’Ajuntament fa temps que treballa en la seva recuperació, perquè és el tram on la bellesa rocosa de la Costa Brava es mostra amb més força. La intenció del consistori era continuar comptant amb la complicitat del Servei Provincial de Costes a Girona i el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació i Medi Ambient per recuperar l’altra tram del camí de ronda en sentit nord, però el canvi de Govern va paralitzar-ho tot.
Adequació del final del camí de ronda de Cala Bona
Durant la visita sobre el terreny d’avui, tècnics i polítics han destacat la idoneïtat de donar continuïtat al camí de ronda, que inclou racons tan atractius com ara un túnel i un pont sobre el penya-segat. Per adequar el tram nord que manca del recorregut que hi havia hagut temps enrere, només faria falta netejar i desbrossar, així com instal·lar baranes de seguretat com les ja existents al primer tram.
El sector on es vol actuar té uns 100 metres de llargària i, a banda del sanejament, també faria falta instal·lar una malla protectora per evitar esllavissades, la formació d’una escala per enllaçar amb el camí existent a Cala S’Aguia, i reparar diversos desperfectes. L’obra, que en un principi s’havia de fer a rengló seguit del primer tram enllestit, ja compta amb un projecte redactat perquè es pugui dur a terme.
Arranjaments en dos trams de la platja del centre de Blanes
Abans de finalitzar el recorregut pel camí de ronda, la comitiva ha encetat la seva visita a Blanes anant a la riera que hi ha al costat de la platja de Sa Palomera, a tocar de la Plaça Catalunya. Aquí l’Ajuntament de Blanes proposa que es construeixi un mur de protecció a la banda esquerra de la sortida de riera per evitar el què sol passar coincidint majoritàriament quan hi ha temporals de mar molt forts: el taponament de la sortida que dóna al mar.
La platja de la badia de Blanes, al centre de la vila, presenta una distribució irregular de sorres. Pel costat del port hi ha una excessiva acumulació, afavorida pel nou espigó de la bocana, mentre que a la resta no n’hi ha tanta. D’altra banda, la rocalla que hi ha al centre perjudica el moviment de sorres i, alhora, genera perills a la zona de bany. Tanmateix, la sortida de la riera està protegida per un mur en el seu marge dret, però en canvi no hi ha cap mena de protecció a l’altre costat, al marge esquerra.
La proposta del consistori és desplaçar la rocalla que hi ha a l’escullera del centre de la badia fins al marge esquerra de la sortida de la riera formant un mur que eviti el taponament de la riera amb la sorra de la platja.
D’altra banda, l’altra projecte que s’ha plantejat dur a terme és la instal·lació d’una barana d’uns 200 metres de llargària a la franja del Passeig de Mar on la seva alçada respecte la platja colindant pot significar un perill de caiguda. El què es vol aconseguir és dotar de major protecció aquest tram del vial, situat en la seva confluència amb el Carrer Ample, donant continuïtat a la ja existent en aquest mateix indret.
Fotos: Ajuntament de Blanes
Volen construir un pont sobre la riera de Tossa per unir hotels i el nucli antic
El Punt Avui 15/2/2019
L’Ajuntament allargarà el carrer Nou per facilitar la mobilitat cap al centre de la vila
L’ACA vol que la passarel·la de vianants no augmenti el risc d’inundabilitat
El final del carrer Nou de Tossa de Mar s’unirà amb el carrer Pintor Fortuny i l’avinguda de sa Palma (al fons) amb un pont. L’ajuntament preveu superar l’obstacle de la riera –ara sense aigua– amb un pont de 20 metres de llargada i 2,5 d’amplada. J.F..
JORDI FERRER - TOSSA DE MAR
L’Ajuntament de Tossa de Mar projecta un pont de vianants sobre la riera per unir la zona comercial amb el sector de més hotels. L’equip de govern, de Tossa Unida (TU) i l’edil no adscrita Núria Serra, ha d’atendre els requeriments de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) per construir-lo.
El regidor d’Urbanisme, Manu Mohedano, explica que d’alguna manera volen atendre “la inquietud” dels comerciants per tal de dinamitzar encara més el nucli antic i connectar el carrer Nou amb el Pintor Fortuny i l’avinguda Sa Palma, “plena d’hotels”. El pont, a mig quilòmetre de la platja, seria entre els carrers Pou de la Vila i Isaac Albéniz.
L’Ajuntament té el projecte tècnic fet, que exposa que la passarel·la per a vianants serà de 2,5 metres d’amplada i 20 de llargada. El projecte detalla que el carrer Nou permet arribar fins a la Vila Vella passant pels carrers Sant Antoni i Sant Josep. El pont ajuntaria els dos carrers –Nou i Pintor Fortuny–, separats per la riera i per un desnivell d’uns 30 cm. El projecte es pot consultar al web www.tossademar.cat/milloremtossa.
Simulació hidràulica
Mohedano reconeix que l’ACA és “restrictiva” a l’hora de demanar que no augmenti el perill de desbordament de la riera amb el pont. De fet, fonts de l’ACA han admès que l’autorització del pont hauria de garantir que no hi hagi “sobreelevacions ni afectacions a tercers”. Per això, l’ACA ha demanat a l’Ajuntament de Tossa una simulació hidràulica en l’escenari actual i amb la passarel·la construïda.
LA XIFRA
2,5 metres d’amplada fa el pont projectat per l’Ajuntament de Tossa per unir el nucli antic i un sector d’hotels.
LA FRASE
La intenció és dinamitzar el carrer Nou i comunicar el nucli antic amb la zona d’hotels
Manu Mohedano
REGIDOR D’URBANISME (TOSSA UNIDA)
.@aigua_cat impulsa la millora de la #depuradora de Riells i Viabrea @AjuntamentRiV http://bit.ly/2WUVyoS
Cal una reflexió profunda i deixar d'enganyar als nens. El Montnegre NO és un Parc Natural ni es gestiona com a tal. Alguns es pregunten per què quan preguntes als joves de Tordera per la natura del seu poble et responen que "és un lloc magnífic per fer esport a l'aire lliure"
5è Com és un parc natural? Ho treballem amb un taller de la @diba per preparar la sortida a Hortsavinyà.
#tordera #escolaoberta #escolacompromesa #intensament https://www.instagram.com/p/Bt3AmR1hIbO/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=gsk7zcyl3ldw …
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada