divendres, 21 de juliol de 2017

Algunes notícies per llegir 21/7/2017...

Bones ,què fareu per impedir invasió i trepig a zona dunar de la platja i per impedir deixalles? Gràcies

BARRAQUES AMPLIA AFORAMENT
Elmalgratenc.com 21/7/2017

imatge: Summer Moguda 2015

La darrera edició del festival Barraques de Malgrat de Mar va posar en evidència la limitació de l’aforament, ja que moltes persones en van quedar fora i no van poder accedir al recinte. Un fet que va aixecar nombroses crítiques per part del públic assistent a l’espectacle. Enguany, l’organització ho ha volgut resoldre amb una ampliació de l’aforament, que d’una capacitat per a 4.200 persones passarà a donar cabuda a unes 6.000.

Barraques és un dels actes més multitudinaris de la Festa Major de Sant Roc. El festival se celebrarà a les pistes municipals d’atletisme -a l’avinguda de la Pomereda- els dies 11 i 12 d’agost. Un total de 8 entitats malgratenques hi prendran part. Una de les nits també s’hi instal·larà un espai dedicat a informar sobre les conseqüències del consum d’alcohol i drogues.



Ràdio Tordera 21/7/2017


La Taula del Ter ha tancat un acord “històric” perquè l’any 2028 el transvasament cap a Barcelona no superi el 30% del cabal del riu. La reducció de l’aportació cap a l’àrea metropolitana, que actualment se situa en un màxim de 166 hectòmetres cúbics anuals, es farà progressivament en tres fases. Entre les obres que s’executaran destaca l’ampliació de la dessaladora de Blanes (Selva), que quadruplicarà la capacitat de tractament. El conseller de Territori, Josep Rull, ha assegurat que l’acord permet enfilar el camí per acabar amb una situació “incomprensible, injusta” i que durant anys ha suposat “un greuge” per a la conca del Ter.

Àudio Rull

Sobretot, això s’aconseguirà amb l’ampliació de la dessaladora de la Tordera. Actualment, la planta té capacitat per enviar 20 hm3 anuals cap a l’àrea metropolitana (a través de la xarxa de la Selva i l’Alt Maresme). Les obres que s’hi faran quadruplicaran la seva capacitat; és a dir, que podrà tractar fins a 80 hm3 anuals, que de retruc permetran reduir la pressió cap al Ter. L’acord s’oficialitzarà el proper 2 d’agost en un acte encapçalat pel president de la Generalitat


S’aprova un conveni entre Tordera i el Consell Comarcal per fer l’estudi de mobilitat sostenible del Maresme
Ràdio Tordera 21/7/2017


El Consell Comarcal del Maresme (CCM) va aprovar dimarts en el ple la modificació del pressupost per destinar una partida d’11.616 euros a la contractació d’un estudi tècnic de mobilitat. Aquesta decisió respon a la necessitat de no demorar més un encàrrec que correspon pagar a parts proporcionals als 30 ajuntaments del territori. La demora en l’aprovació per part de cada consistori ha obligat l’administració comarcal a fer un pas endavant per no dilatar més en el temps un text que ha de validar, i en especial completar, el pla de millora que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va presentar a finals de l’any passat. L’aportació que han de fer els consistoris s’ha establert seguint criteris de població i es mou entre els 18 euros que ha de pagar Òrrius i els 3.300 que corresponen a Mataró. Els municipis de fins a 10.000 habitants es mouen en quantitats d’entre 300 i 400 euros, i els que tenen més de 10.000 habitants no superen els 700 euros. L’ajuntament de Tordera va aprovar ahir el conveni amb el Consell Comarcal amb una aportació de 433 euros. Silvia Català és regidora de mobilitat.

Àudio

Amb l’avançament dels diners per part del Consell Comarcal es vol agilitar l’elaboració de l’estudi, que hauria d’estar enllestit com a màxim d’aquí a cinc mesos. Un període coincident amb la pròrroga que l’ens comarcal va demanar al Departament de Territori i Sostenibilitat perquè el territori pogués fer el retorn, un cop estudiat, del pla de mobilitat presentat per la Generalitat. Els grups municipals de l’ajuntament, van votar favorablement al conveni, esperant una actuació adequada en la mobilitat de la comarca. Escoltem Xavier Martin del PP, Salvador Giralt de Som Tordera, Rafa Delgado del PSC, Xavier Pla d’ERC+Gent de Tordera i Jose Carlos Villaro regidor no adscrit.

Àudio

L’informe extern s’encomanarà en els dies vinents a l’empresa consultora especialitzada en mobilitat Epim, que entre altres coses haurà d’analitzar i validar tota la documentació inclosa en el pacte per a la mobilitat sostenible del Maresme (PMSM) facilitada per la conselleria, que inclou el document de diagnosi i propostes. També analitzarà com es poden recollir les demandes incloses en la Declaració del Maresme i l’última moció aprovada al Consell Comarcal on apareix la reclamació del territori de la gratuïtat de l’autopista C-32; validarà els costos associats a les propostes recollides en el pacte per a la mobilitat; proposarà un calendari ajustat per al desenvolupament de les propostes recollides per la Generalitat; farà una anàlisi tarifària del transport públic del Maresme, i, finalment, aportarà una priorització de les actuacions.


La Plataforma Preservem el Maresme en contra del pagament “vinyeta”
Ràdio Tordera 21/7/2017


La plataforma Preservem el Maresme ha tornat a expressar el seu rebuig al nou model de gestió de les autopistes que impulsa el departament de Territori i Sostenibilitat. Consistiria a pagar una tarifa plana anual, que rondaria els 70 euros, per tenir accés il·limitat a tota la xarxa viària posant un adhesiu. El portaveu de Preservem el Maresme, Antoni Esteban, ha reclamat unitat d’acció de totes les administracions implicades per, tal i com van acordar el Consell Comarcal del Maresme i les entitats cíviques del territori, aconseguir que la C-32 es converteixi en la via alternativa a l’N-II, fent-la gratuïta.

Àudio

Preservem el Maresme ha retret la falta de compromís efectiu dels últims Governs de la Generalitat de Catalunya i dels seus titulars de Territori.