dijous, 16 de febrer de 2017

Més sobre la prolongació de l'autopista C-32 entre Blanes i Tossa de Mar 16/2/2017

'Aturem la C-32' titlla l'alcalde de Lloret de Mar d'indecent i voler confondre la ciutadania
El Gerió Digital 16/2/2017

Asseguren que Dulsat va pressionar empresaris i comerciants a favor del perllongament

L'alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat (arxiu) © ACN

REDACCIÓ / La Selva / Lloret de Mar

La plataforma Aturem la C-32 ha carregat contra l'alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat, acusant-lo de "manca de decència política" i de "voler confondre la ciutadania donant valor només a l'opinió d'uns quants" per "influir en la justícia" respecte la perllongació de l'autopista fins a Lloret.

L'entitat assegura que el batlle va insistir als gremis d'empresaris hotelers i comerciants del municipi que fessin "propaganda" a favor del projecte per tal de "pressionar des dels mitjans de comunicació" i generar així una corrent d'opinió positiva.

En aquest sentit, expliquen des de la plataforma que la Mesa de Turisme i l’Associació de comerciants de Lloret de Mar han fet arribar als seus associats una petició per correu electrònic, i de forma urgent, per què es posicionin a favor o en contra de personar-se com entitats codemandades pel recurs presentat. "Al nostre entendre darrera d’aquesta pressió i urgència fent posicionar als associats amb un argument fals genera més confusió malintencionada", diuen.

Aturem la C-32 recorda que el recurs presentat per la Plataforma "és en contra del projecte actual i de les irregularitats gravíssimes que conté a nivell ambiental". Amb tot, acusen als consistoris de Lloret i Tordera, a les tres Cambres de Comerç gironines i a les entitats que es posicionen a favor d’aquest projecte "de voler una autopista fins al cor de la Selva Marítima més enllà de qualsevol protecció acceptable del medi natural i cultural i d’estar alimentant la confusió i l’enfrontament en el territori".


Aturem la C-32  denuncia manipulacions de l’Ajuntament de Lloret
Ràdio Palafolls 16/2/2017

La plataforma acusa l’alcade de Lloret, Jaume Dulsat, de “moviments foscos i interessats”  per fer propaganda a favor del projecte de prolongació de la C-32.  La plataforma manté que el consistori ha demanat a gremis d’empresaris d’hotelers i del comerç de Lloret divulguin favorablement les obres del ramal.

 Muntatge del projecte. Aturem la C32

Imatge de la consulta celebrada l’abril del 2016. Aturem la C-32

Aturem la C-32 assegura que fonts properes als gremis els han informat que l’alcalde ha insistit en què necessitaven moviments a favor del projecte per pressionar als mitjans de comunicació.

Des de la plataforma es lamenta la manca de transparència i ho qualifiquen de manca de “decència política i de vergonyós”.

Mantenen que es vol confondre la ciutadania per influir en la justícia. Afirmen que la Mesa de Turisme i l’Associació de comerciants de Lloret ha fet arribar als seus associats una petició per correu electrònic urgent perquè es posicionin o bé a favor o en contra de personar-se com entitats codemandades pel recurs presentat al TSJC.

Aturem la C-32 hi veu pressions de l’Ajuntament per posicionar els associats. Reiteren que no se senten sorpresos per aquestes presumptes manipulacions i els acusa de negar el diàleg i el dret a decidir de la ciutadania.

Tanquen el comunicat defensat el dret de les futures generacions tenen dret a viure en un territori on el bosc i el patrimoni cultural continuïn formant part del paisatge i denuncia als ajuntaments de Lloret i Tordera i també a les cambres de comerç de voler el ramal per sobre de la protecció de la natura.

Fa uns dies l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, feia públic que l’ajuntament es personaria al procés judicial del TSJC després que admetés a tràmit el recurs d’Aturem la C-32 amb el que demanava que s’aturés el projecte perquè l’estudi ambiental data del 2000.


La Blanes-LLoret espera destruïr un paratge natural. Sense tenir en compte les alternatives.Tot per reALLARGAR la concessió del MARESME 2021

NdP de la Plataforma. No al perllongament de la C32! Defensem el territori!

L’Ajuntament de Lloret compareixerà per defensar la necessitat de l’autopista
Nova Ràdio lloret 16/2/2017


Arxiu de so

L’Ajuntament de Lloret compareixerà per defensar la necessitat de l’autopista en el procés judicial contra el recurs contenciós administratiu presentat per les entitats contràries al projecte de la C-32.

Jordi Sais, regidor d’acció de govern, recorda que el Consistori no ha canviat la seva postura i, per tant, seguirà defensant la necessitat de la població perquè arribi a la destinació l’autopista C-32.

Davant d’aquest anunci, des de l’oposició ICV-EUiA ha criticat la postura de l’equip de govern. El regidor Miguel Gracia acusa l’equip de govern de ser “fidel servidor dels interessos d’una minoria encapçalada per Abertis” i els critica per no ser de confiança, recordant que en el programa electoral prometien consultar la ciutadania i no ho han complert. El comunicat d’ICV-EUiA també diu, literalment, que “no els sorprèn que no es respecti la consulta realitzada, en què la majoria va dir no a l’autopista”.

Qui també vol deixar clara la seva postura són les cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, que fan front comú, atenent les demandes dels empresaris del territori.

En un comunicat, reclamen que s’executi el perllongament de la C-32 perquè consideren que és una obra “essencial i prioritària”. El director de la Cambra de Comerç de Girona, el lloretenc Eduard Torrent, recorda que pràcticament totes les destinacions turístiques de Catalunya tenen millor comunicació amb l’autopista que Lloret.

Els empresaris sostenen que els treballs han de començar aquesta primavera i confien que el TSJC no aturi l’obra de manera cautelar, tot i el recurs presentat.

En un manifest conjunt, les tres cambres recorden que l’any 1988 ja van posar la necessitat d’aquesta obra damunt la taula i afegeixen que és la concessionària Abertis qui assumirà el cost total de l’obra, que supera els 70 milions d’euros.

El comunicat de les cambres de comerç continua i diu que el projecte permetrà descongestionar de forma important la carretera GI-682, per on circulen 25.000 vehicles diaris; també facilitarà les connexions amb el Maresme, el Vallès i el Barcelonès. I precisa que la millora paral•lela de la GI-600 fins a Tordera, i el condicionament del tram de l’N-II de Tordera a Sils, permetran disposar d’una carretera més directa per a veïns, visitants i turistes.


Lloret defensarà al TSJC que la C-32 s'ha d'allargar
El Punt Avui 16/2/2017

Abans que el jutjat decideixi si suspèn l'inici de les obres, el consistori les avala

Una imatge de la consulta ciutadana a Lloret sobre la C-32, l'abril del 2016, i organitzada per entitats. Foto: JOAN SABATER.

J. FERRER - LLORET DE MAR
L'Ajuntament de Lloret compareixerà com a part interessada en el judici pel recurs contra l'allargament de l'autopista C-32 fins al municipi. El regidor de Coordinació de l'equip de govern, Jordi Sais (CiU), confirma que exposaran al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) els motius pels quals el consistori considera que s'ha de fer el ramal. La Plataforma Aturem la C-32 va presentar al setembre un recurs contra l'aprovació definitiva del projecte, i el TSJC l'ha admès a tràmit. El jutjat autoritza els ajuntaments de Tordera, Blanes i Lloret a exposar els seus arguments. A Lloret “defensen un projecte que surt des del territori i que ja arrenca fa trenta anys”, explica Sais, que integra un equip de govern format per CiU, el PSC i ERC-Avancem.

Sais va rellevar el dimissionari Joan Gou el mes de setembre passat. Ara també coordina la regidoria d'Ensenyament. Considera que Lloret no té una via ràpida “d'entrada i de sortida” i defensa la necessitat de l'obra, que pagarà Abertis. El regidor no vol restar importància a l'oposició de la ciutadania en la consulta convocada a Blanes i Lloret el 2016.

Sais explica que les formacions que van aconseguir més vots en les municipals del 2007 (CiU, Millor, el PSC, ERC-Avancem i Ciutadans) són les que defensaven la conveniència que s'allargui la C-32, que actualment acaba als límits de Blanes i Tordera. Lamenta que el traçat passi per Sant Pere del Bosc.

Les cambres insisteixen

D'altra banda, les cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols consideren essencial l'inici de les obres d'allargament de la C-32 aquesta primavera. Ahir van fer un comunicat de premsa en què demanaven que comencin els treballs a Lloret. Les tres cambres volen fer costat així a sectors empresarials de la Selva Marítima, abans que el TSJC decideixi si suspèn els treballs. El 30 de desembre del 2015 les tres cambres, el grup Fòrum Carlemany i Pimec ja havien qualificat d'“essencial” allargar l'autopista.


Blanesaldia.com 16/2/2017


Les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols han emès un comunicat en el que «consideren essencial l’inici de les obres d’allargament de la C-32 durant aquesta primavera».

D’aquesta forma, fan «costat a les reclamacions dels sectors empresarials d’aquestes localitats costaneres, davant qualsevol dubte que pugui sorgir pel recurs presentat davant el TSJC. Una connexió adequada al volum d’habitants i turistes de la Selva marítima es fa imprescindible».

Les entitats recorden que «en un ple de 1988 la Cambra de Girona va aprovar una proposta on reclamava al govern de Catalunya informació detallada ‘sobre l’estat del projecte i previsions d’execució de l’autovia de la Costa Brava entre Malgrat i Figueres i, especialment, de la circumval·lació de Lloret de Mar’. Han passat prop de 30 anys i la necessitat d’aquesta infraestructura s’ha redoblat».

Les cambres consideren que la prolongació de la C-32 «permetrà millorar la connexió entre Blanes, Lloret de Mar i Tossa de Mar», i que el projecte ha tingut un «dilatat procés de planejament i aprovació amb la intervenció de governs nacionals i municipals de divers color polític». Per tant, afirmen que és un projecte prioritari per a l’economia de la Costa Brava sud.

Imatge virtual d’un tram del projecte

En un altre paràgraf del comunicat argumenten que «aportarà clars avantatges en seguretat, en incorporar una separació per evitar xocs frontals, cosa que permetrà  disminuir l’actual sinistralitat. Representarà una gran millora per a l’agilització  dels desplaçaments al reduir-se pràcticament a la meitat el temps de viatge. Menys temps a la carretera és menys contaminació. Permetrà descongestionar de forma important la carretera GI-682 per la qual circulen 25.000 vehicles diaris. També, facilitarà les connexions amb el Maresme, el Vallès i el Barcelonès».

«Cal recordar que al projecte definitiu ha reduït considerablement l’afectació mediambiental al preveure una secció de 3 carrils que té molt menys impacte global».

Per últim, les tres cambres gironines, afirmen que «aquesta actuació no representarà una nova despesa per a la Generalitat, que difícilment es podria incloure en els pressupostos d’aquests propers anys. És la concessionària Abertis qui assumirà el cost total de l’obra, que supera els 70 milions d’euros».


Ràdio Tordera 16/2/2017


Les tres Cambres de Comerç gironines han reclamat que s’executi el perllongament de la C-32 entre Tordera i Lloret de Mar  perquè és una obra “essencial i prioritària”. Les cambres s’alineen amb els empresaris de la zona i consideren que les obres per allargar l’autopista han de començar aquesta primavera, tot i el recurs interposat davant del TSJC per les entitats contràries. D’entrada, les cambres insisteixen en què la nova carretera millorarà la seguretat viària, reduirà temps de desplaçament i, en conseqüència, també contaminació. Diuen que permetrà descongestionar de forma important la carretera GI-682, per on circulen 25.000 vehicles diaris; també facilitarà les connexions amb el Maresme, el Vallès i el Barcelonès. I precisa: “La millora paral·lela de la GI-600 fins a Tordera, i el condicionament del tram de l’N-II de Tordera a Sils permetrà disposar d’una carretera més directa per a veïns, visitants i turistes”. Les cambres també insisteixen en què el projecte actual redueix l’impacte ambiental (dels dos carrils per sentit es passa a dos de pujada i un de baixada). En aquest sentit, confien –com ja va dir la Generalitat- que l’alt tribunal no suspengui els treballs de manera cautelar mentre resol el contenciós. En un manifest conjunt, les tres cambres recorden que l’any 1988 ja van posar la necessitat d’aquesta obra damunt la taula.




Diferents aus moren accidentades a la carretera però l'alarma es dispara quan aquestes aus que acaben morint a la carretera són alguns dels pocs ducs o òlibes que viuen a la Vall d'Aro. Precisament des del Grup ecologista Natura Sterna denuncien que hi ha 2 punts negres a la C31 en els que reclamen que s'hi actui per minimitzar els accidents mortals d'aquestes aus. Per això han elaborat un estudi juntament amb el departament de Biologia de la Universitat de Girona que fa mig any van fer arribar al servei de Carreteres de la Generalitat. Els dos punts negres són entre Santa Cristina i Sant Feliu i a Calonge a l'alçada del radar.