dimarts, 28 de març de 2017

Algunes notícies per llegir 27 i 28/3/2017...

Punt mort en el debat de la planta de biogàs
Ràdio Palafolls 27/3/2017


Avui al matí, abans del ple d’aquest divendres, s’ha convocat una comissió informativa amb els partits de l’oposició. El tema clau de la trobada, i que es preveu que centri també bona part del debat de la sessió del divendres, és el canvi de planejament urbanístic que ha de permetre a Bioibérica construir una planta de biogàs. El debat s’ha encallat. La presentació del document d’avui havia de permetre resoldre les inquietuds de l’oposició i permetre algun moviment en el debat sobre el canvi de planejament. No ha estat així.  El govern defensa el canvi d’usos mentre que els republicans  veuen “insuficient” l’avantprojecte i demanen més informació.

El govern, juntament amb el catedràtic de química Jordi Bartolí, ha exposat l’avantprojecte que havia presentat la farmacèutica i que, segons declaracions del regidor de medi ambient i urbanisme, Josep Rueda, és un resum del que es voldria construir. El document recull que constaria de cinc instal·lacions, des de la recollida del compostatge fins la producció de l’energia i que el canvi de planejament és només un primer pas molt embrionari.

Reproductor d'àudio

De l’oposició, només hi ha assistit ERC, que, en declaracions a aquesta emissora, s’han mostrat “insatisfets” per la presentació del document d’avui. Mantenen que no els ha aportat res de nou respecte l’última trobada informativa i lamenten que no s’hagin pogut quedar amb una còpia. Segons el seu portaveu, Francesc Alemany, l’avantprojecte consta de només dues pàgines: una perspectiva fotogràfica de l’impacte visual i una possible distribució de les instal·lacions. Els republicans mantenen que no han resolt dubtes en problemes d’olors i seguretat, entre d’altres. Si no obtenen noves dades, hi votaran en contra.

Reproductor d'àudio

Els republicans mantenen que el canvi de planejament respondrà a interessos privats de l’empresa i que el govern “ha de vetllar pels interessos dels palafollencs en un tema tant sensible com aquest”.

El govern manté que no poden obligar a l’empresa a redactar un projecte. Ara per ara ja es pot construir una planta, però per tal que sigui rendible cal que sigui de més dimensions, pel que caldria el canvi de planejament. A més, apunten que la modificació del pla comptaria amb una clàusula en la que s’obligaria a què qualsevol empresa que volgués construir una instal·lació d’aquestes característiques hauria de presentar un pla de mobilitat.


Aprovada la moció impulsada per perquè l'Ajuntament demani que es desdobli l'autovia A2 entre Maçanet de la Selva i Tordera

Lloret demanarà a Foment que desdobli l’antiga Nacional II entre Maçanet i Tordera
Nova Ràdio Lloret 27/3/2017

IMATGE: TRAM QUE ES DEMANA QUE ES DESDOBLI | FONT: LA VANGUARDIA

ARXIU DE SO: JORDI OROBITG

ERC vol que el Ministeri de Foment desdobli l’antiga Nacional II entre Maçanet i Tordera. El partit presenta una moció al ple d’aquesta tarda, que compta amb el suport de la resta de l’equip de govern (CiU i PSC) i el regidor no adscrit.

El portaveu republicà, Jordi Orobitg, ha matisat que la infraestructura no afecta a Lloret de manera directa, però sí indirecta.

La moció, que es presenta a tots els municipis de La Selva, es debatrà al ple d’aquesta tarda, que començarà a les 18 hores i que es podrà seguir en directe per la ràdio, per internet i en vídeo.

L’ordre del dia del ple d’avui inclou fins a nou punts, entre els quals hi ha una sol•licitud al Ministeri d’Hisenda per poder reposar el 100% de les places vacants a la policia local. També es donarà compte d’un decret d’alcaldia per aprovar el pla pressupostari entre els anys 2018 i 2020.


Lloret demanarà el desdoblament de l’autovia A-2 entre Maçanet de la Selva i Tordera
Nova Ràdio Lloret 28/3/2017

IMATGE: EL REGIDOR D'ERC, JORDI OROBITG, AL PLE D'AHIR | FONT: NRLL

Lloret demanarà al Ministeri de Foment el desdoblament de l’autovia A-2 entre Maçanet de la Selva i Tordera. Així es va aprovar al ple d’ahir, a través de la moció presentada per ERC amb el suport de CiU i PSC al govern i del regidor no adscrit.

Una petició que s’ha impulsat des de Maçanet i que s’està aprovant en diversos municipis de la comarca. A Lloret, s’ha aprovat amb el suport de tots els regidors excepte els d’ICV-EUiA i ELLSSP, que s’han abstingut.

Tal com publica la Tribuna Selvatana, el projecte ja s’havia iniciat i posteriorment es va paralitzar. A la moció, ERC recorda que ‘el Ministeri de Fomento va acordar i informar que es replantejava l’execució d’aquest tram amb l’argument que deixava de complir la funció de tram de la Xarxa de Carreteres de l’Estat, atès que el març de 2010 es va cedir al titularitat de la carretera N-II entre Montgat i Tordera a la Generalitat de Catalunya.

Els republicans argumenten que per la carretera hi circulen, diàriament, més de 20.000 vehicles i deixar de costat el tram Tordera-Maçanet de la Selva suposa desconnectar tota la població que utilitza la Nacional II, deixant les comarques de Barcelona sense connexió mitjançant autovia fins a les comarques gironines i la frontera francesa.

Els republicans denuncien que és una injustícia i un greuge al territori que l’Estat no desdobli l’NII en el tram Maçanet-Tordera quan això estava inclòs en el projecte inicial. D’altra banda, ERC insisteix en el fet que Foment no pot fer ús de la cessió del tram de l’NII entre Tordera i Montgat per justificar la no execució del desdoblament.


Lloret de Mar, menos hoteles pero más calidad
Tourinews.es 28/3/2017

El número de hoteles se reduce en Lloret de Mar

Según los datos del Observatorio de Turismo de Cataluña, los alojamientos de cuatro y cinco estrellas han triplicado su importancia sobre el total de la oferta hotelera de Lloret de Mar (Girona) durante los últimos 14 años, pasando de ser el 11,2% total de la oferta en 2003 a alcanzar el 37,5% actual.

El número de establecimientos de máxima categoría ha crecido un 61% pasando de 16 a 41 actuales.

Por el contrario, los hoteles de menos de tres estrellas y las pensiones se han reducido pasando del 88,8% al 62,5%. No obstante, siguen siendo el grueso de la oferta del destino con casi la mitad de la oferta de Lloret.

En total, este destino turístico cuenta con un total de 120 establecimientos, lo que supone un 21% menos que en 2003. Aunque si sólo se tienen en cuenta las camas, la reducción se queda en un 6%, ya que en  2003 el número de camas era de 30.991, mientras que actualmente existen 29.147.

Tanto el alcalde de la localidad gerundense, Jaume Dulsat, como el responsable del Plan Operativo de Lloret Turismem Jordi Orobitg, han valorado positivamente la disminución de hoteles puesto que sólo ha afectado a los de menor categoría: “No es un tema de cantidad, sino de calidad. No considero que haya muchas plazas hoteleras. Lo que sí que tenemos claro es que cada vez tenemos más plazas hoteleras de cuatro estrellas y más hoteles van haciendo los deberes y están poniendo al día sus instalaciones, destaca Dulsat.