dijous, 6 d’abril de 2017

Desmuntada la 1era gran mentida per defensar la Ruta Tourdera... "Es faran servir camins ja existents"... Ja! I tothom calladet... Quina vergonya! 5 i 6/4/2017

Abans de llegir la notícia, paga la pena recuperar 3 entrades... mooolt recomanables...

Sobre l'escàndol de la Tourdera i altres silencis 7/11/2016

I així es transforma un espai protegit XN2000 en un equipament municipal esportiu i lúdic sense donar cap mena d'explicació... i tothom mut! 28/10/2016

Com carregar-se un riu natural i protegit Part III: Els forats negres de la Tourdera 12/6/2016

I és que definitivament ha quedat desmuntada la gran mentida dels que defensen la Ruta Tourdera... "Es faran servir camins ja existents"... Ja! I tothom calladet... Quina vergonya!... no és més que una infraestructura urbanística i turística que es fa passar per espais naturals DPH al riu Tordera i DPMT a les dunes de la Pomereda perquè són terrenys gratis i s'estalvien el cost d'adquirir terreny privat... i de la mateixa manera que una piscina, un xiringuito o una pista d'atletisme a un espai natural però amb la diferència que aquí ni es contemplen mesures compensatòries, ni mesures correctives, ni molt menys mesures per a la preservació dels valors naturals d'aquest espais.

Ahir l'Ajuntament de Malgrat de Mar anunciava el projecte del tram que afecta al seu municipi i ho feia fent servir les mateixes frases estàndard que la resta d'implicats en aquest despropòsit, posant de relleu "un territori que té uns valors" però no per preservar, sinó per urbanitzar fent passar una infraestructura lúdica on el que realment els importa és l'obra (pagada per altres) i que com sempre una vegada feta allà quedarà abandonada i sense manteniment (podeu veure els trams ja fets a Tordera, per exemple) però massificant i malmetent sense cap mena de control els espais del municipi amb més biodiversitat... riu Tordera, dunes de la Pomereda i Pla de Grau... tot el Delta natural, vaja!

I és que han de venir de Tarragona a carregar-se els espais naturals de Malgrat de Mar... Tela marinera!... Clar! aquests ni coneixen ni els importa els valors naturals del Delta, la seva fauna reproductora o les problemàtiques de gestió d'aquests espais naturals per massificació i manca de control... la seva feina ha estat simple... agafo un mapa urbanístic, passo el carril bici per on menys costi (que sigui espai natural o no m'importa un pebre), cobro i si t'he vist no em recordo...

Fent treball de camp Redacció Projecte Camí de la Tordera


El projecte de carril bici entre l’estació de trens i el riu Tordera potenciarà el cicloturisme i el senderisme a Malgrat de Mar
Ajuntament de Malgrat de Mar 5/4/2017


L’Ajuntament donarà compte en el ple d’aquest proper dijous del projecte del tram de Malgrat de Mar de la Ruta de la Tordera, impulsada pel Consell Comarcal de la Selva en col·laboració amb la Diputació de Barcelona i els 17 municipis implicats. El projecte, amb un pressupost de 138.047, 34 €, preveu la senyalització de la ruta per tot el municipi i diverses actuacions sobre el vial i els seus marges per la creació del dos trams de carril bici segregats del trànsit al camí de la Pomareda i sobre la mota de la Tordera. El nou carril bici de Malgrat serà una realitat abans de finals d’aquest any i el subvencionarà íntegrament la Diputació de Barcelona.

El tram de Malgrat de Mar de la Ruta de la Tordera s’iniciarà al mateix nucli urbà, concretament a l’estació de trens, i gran part del seu recorregut discorrerà en paral·lel a la línia de costa, primer pel passeig de mar i després per la zona de reraduna del Camí de la Pomereda. Una altra gran part del traçat anirà en paral·lel al curs del riu de La Tordera, des de la desembocadura fins al municipi de Palafolls.

La major part del recorregut actual es troba barrejat amb el trànsit rodat i és per aquest motiu que el projecte proposa realitzar una segregació del trànsit amb l’objectiu de millorar la seguretat dels usuaris i fer que l’experiència de la ruta sigui molt més agradable. Així, es preveu segregar el trànsit al tram que passa pel camí de la Pomareda amb una barana de fusta que separarà el carril bici del camí i dels aparcaments que hi ha a tota la rereduna.

També se segregarà el trànsit al camí asfaltat que connecta la carretera BV-6001 amb els càmpings i tota la zona agrícola de Malgrat. Per fer-ho es desbrossarà tot el marge d’aquesta carretera i es crearà un camí paral·lel per on circularan les bicicletes i els senderistes.

Amb l’adequació d’aquesta ruta per al senderisme i el cicloturisme, L’Ajuntament pretén atraure visitants molt interessats pel territori i el seu patrimoni i diversificar l’oferta turística actual, contribuint a la desestacionalització.

La Ruta de la Tordera és un itinerari que enllaça el Montseny amb Malgrat de Mar de 66 km de longitud. En el projecte, a banda de Malgrat, hi participen els municipis de Blanes, Breda, Palafolls, Tordera, Fogars de la Selva, Hostalric, Sant Feliu de Buixalleu, Arbúcies, Riells i Viabrea, Sant Celoni, Gualba, Santa Maria de Palautordera, Sant Esteve de Palautordera, Fogars de Montclús, Vallgorguina i Montseny. El tram de Malgrat de la ruta en un futur s’integrarà al projecte Vies Braves de la Diputació de Barcelona. Aquest projecte és una iniciativa per a condicionar antics camins paral·lels als rius per a senderistes i ciclistes.

"Un territori que té uns valors"

La portaveu del govern, Neus Serra (PDeCAT),  ha explicat avui en roda de premsa per presentar el projecte que el govern municipal, JXM, ERC, PDeCAT i CUP valora molt positivament aquest projecte. "Promou el valor patrimonial d'aquest espai fluvial excepcional des de la vessant ambiental i també des de la vessant productiva i econòmica, hagi com també per l'ús social que té aquest territori actualment", ha manifestat la portaveu del govern. "El territori té uns valors que s'han de posar de relleu", ha afegit.


La Ruta de la Tordera aposta per potenciar el cicloturisme i el senderisme
Diari Maresme 5/4/2017

El consistori malgratenc donarà compte en el ple d’aquest dijous 6 d’abril del projecte del tram de Malgrat de Mar de la Ruta de la Tordera, impulsada pel Consell Comarcal de la Selva en col·laboració amb la Diputació de Barcelona i els 17 municipis implicats. La Ruta de la Tordera és un itinerari que enllaça el Montseny amb Malgrat de Mar de 66 km de longitud.

El projecte, que compta amb un pressupost d’uns 138.000 euros, preveu senyalitzar la ruta per tot el municipi, i diverses actuacions sobre el vial i els seus marges per la creació del dos trams de carril bici segregats del trànsit al camí de la Pomareda i sobre la mota de la Tordera. Segons avancen fonts municipals, el nou carril bici de Malgrat serà una realitat abans de finals d’aquest any i el subvencionarà íntegrament la Diputació de Barcelona.

La portaveu del govern de Malgrat de Mar, Neus Serra (PDeCAT), ha explicat en roda de premsa que el govern municipal (JXM, ERC, PDeCAT i CUP) valora molt positivament aquest projecte. Serra ha explicat que aquesta iniciativa “promou el valor patrimonial d’aquest espai fluvial excepcional des de la vessant ambiental i també des de la vessant productiva i econòmica, hagi com també per l’ús social que té aquest territori actualment”, ha manifestat la portaveu del govern. La portaveu del govern malgratenc ha afegit que “el territori té uns valors que s’han de posar de relleu”.

El tram de Malgrat de Mar de la Ruta de la Tordera s’iniciarà al mateix nucli urbà, concretament a l’estació de trens, i gran part del seu recorregut discorrerà en paral·lel a la línia de costa, primer pel passeig de mar i després per la zona de reraduna del Camí de la Pomereda. Una altra gran part del traçat anirà en paral·lel al curs del riu de La Tordera, des de la desembocadura fins al municipi de Palafolls. La major part del recorregut actual es troba barrejat amb el trànsit rodat i és per aquest motiu que el projecte proposa realitzar una segregació del trànsit amb l’objectiu de millorar la seguretat dels usuaris i fer que l’experiència de la ruta sigui molt més agradable.

Amb l’adequació d’aquesta ruta per al senderisme i el cicloturisme, el consistori malgratenc pretén atraure visitants molt interessats pel territori i el seu patrimoni, i diversificar l’oferta turística actual, contribuint a la desestacionalització.

Municipis implicats

En el projecte, a banda de Malgrat, hi participen els municipis de Blanes, Breda, Palafolls, Tordera, Fogars de la Selva, Hostalric, Sant Feliu de Buixalleu, Arbúcies, Riells i Viabrea, Sant Celoni, Gualba, Santa Maria de Palautordera, Sant Esteve de Palautordera, Fogars de Montclús, Vallgorguina i Montseny. El tram de Malgrat de la ruta en un futur s’integrarà al projecte Vies Braves de la Diputació de Barcelona. Aquest projecte és una iniciativa per a condicionar antics camins paral·lels als rius per a senderistes i ciclistes.


Malgrat farà un carril bici que l'enllaci amb la Tordera
El Punt Avui 6/4/2017

El recorregut s'emmarca en la via verda de la Tourdera, en què participen tres comarques

La Diputació subvenciona la proposta amb 138.000 euros

Ciclistes circulant per la carretera de Mas Bages, per on passarà el carril bici a Malgrat Foto: T.M.

TERESA MÁRQUEZ - MALGRAT DE MAR
Malgrat de Mar i Palafolls van ser els darrers pobles del Maresme a afegir-se a la ruta de cicloturisme, senderisme i BTT que té com a finalitat unir el Montseny amb la Mediterrània i en la qual participen també les comarques de la Selva i el Vallès Oriental. Malgrat va donar el sí a la iniciativa al mes d'octubre i ahir va presentar un projecte per construir un carril bici de 4,7 quilòmetres que enllaci la població amb el riu Tordera. La proposta, que s'ha d'aprovar en el ple d'avui, té un pressupost de 138.000 euros, que han estat subvencionats de manera íntegra per la Diputació, i està previst que sigui una realitat a finals d'any.

La portaveu de l'equip de govern municipal, Neus Serra (PDeCAT), va explicar ahir que el projecte inclou la senyalització de la ruta a tot el recorregut, diverses actuacions sobre la via i dues d'especialment importants com són habilitar dos trams de carril bici segregats del trànsit rodat al Camí de la Pomereda i adequar els marges de la carretera de Mas Bages perquè hi puguin circular tant ciclistes com senderistes amb total seguretat. Serra va especificar, a més, que la nova via començarà a l'altura de l'estació de tren i que“gran part del recorregut discorrerà en paral·lel a la línia de la costa, primer pel passeig de mar i després per la zona del Camí de la Pomereda”.

Segregar el carril

El principal objectiu és garantir la convivència entre el trànsit rodat habitual del traçat amb la presència de bicicletes i vianants que participin en la nova ruta. Per aquest motiu, el projecte d'adequació inclou baranes de fusta per segregar l'espai de les bicicletes de la via per on passen els cotxes al Camí de la Pomereda. “A la carretera de Mas Bages es fa necessari desbrossar tot el marge de la via asfaltada per crear un camí destinat únicament i exclusivament als ciclistes i senderistes”, va comentar la regidora. Neus Serra també va posar èmfasi en la necessitat de donar valor al territori. “Un valor paisatgístic centrat en l'espai fluvial i, al mateix temps, un valor econòmic, perquè s'afegirà a l'oferta turística i social del municipi”, va assenyalar.

La creació d'un carril bici a Malgrat de Mar se suma al projecte que està desenvolupant Tordera, que preveu donar continuïtat al passeig fluvial existent perquè arribi fins a Fogars. El consistori disposa de 120.000 euros i, actualment, està redactant el projecte, que inclou nova senyalització, la millora del tram que passa pel carrer Puigvert, i també la construcció de dos ponts abans d'arribar a l'empresa Torho.

Finalment, l'Ajuntament de Palafolls també està treballant per completar el recorregut que passa ara pel parc fluvial de la població. L'element clau d'aquesta ruta pel municipi serà el castell de Palafolls, que el consistori vol rehabilitar i condicionar com a atractiu turístic.

LA FRASE

La ruta vol donar valor al territori, tant des de la vessant paisatgística com econòmica
Neus Serra (PDeCAT)
PORTAVEU DEL GOVERN DE MALGRAT DE MAR

LA XIFRA

4,7 quilòmetres és la llargada del carril bici que unirà el centre de Malgrat amb el riu Tordera.