divendres, 24 de març de 2017

Sobre la prolongació de l'autopista C-32 entre Tordera i Tossa de Mar 24/3/2017

ICV denuncia que el projecte de la C-32 amaga una clàusula com la de l'AP-7
Diari de Girona 24/3/2017

La justícia va obligar l'Estat a pagar a Abertis 1.500 milions com a compensació per la disminució de trànsit a l'AP-7

Una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Madrid, que es pot recórrer, ha reconegut a Abertis el dret a cobrar una compensació de 1.500 milions d'euros el 2021 quan finalitzi la concessió del tram nord de l'AP-7. La compensació és en concepte de rescabalament per la disminució del trànsit des de l'inici de la crisi i arrenca amb la signatura del conveni entre la llavors ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i la concessionària Abertis. Segons va recordar ahir ICV a les comarques gironines, el conveni establia l'ampliació a 3 carrils –4 en el tram al pas de Girona– i era complementari a l'allargament de la concessió que vencia l'any 2004 i es va allargar fins al 2021. Ara, el portaveu d'ICV, Joan Luengo, ha advertit i denunciat que el projecte d'allargament de la C-32 fins a Lloret amaga una clàusula similar «que som a temps d'aturar».

La inversió la fa Abertis (71 milions) i el conveni entre el Govern català i Abertis preveu que, si el volum de vehicles pel nou tram de la C-32 no és l'esperat (uns 9.000 vehicles diaris) quan acabi la concessió el 2021, la Generalitat haurà de compensar-los, o bé allargant-los la concessió, o compensant-los econòmicament, un rescabalament similar al de l'AP-7.

Per la seva part, el diputat de CSQP, Marc Vidal, també va voler denunciar les condicions abusives del resacabalament i va recordar que «en el seu moment el Consell d'Estat va informar la ministra que la clàusula era abusiva i la va signar igualment, una mostra més de com les polítiques en matèria d'infraestructures es fan d'esquena a la ciutadania i vetllant pels interessos de les grans empreses». El diputat ecosocialista va qualificar ahir aquesta situació d'«absolutament abusiva».