La Generalitat anuncia un estudi «a fons» de la mobilitat al Maresme
El Punt 19/6/08
Inclourà, entre d'altres, la tan reclamada anàlisi sobre el volum de vehicles que pot suportar la C-32
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) engegarà aviat l'estudi més acurat que s'ha fet fins ara sobre la mobilitat al Maresme. Aquest document inclourà, entre altres punts, la controvertida anàlisi sobre el volum de vehicles que podrà suportar l'autopista C-32 quan l'actual N-II es transformi en un carrer més. En ple debat sobre les infraestructures a la comarca, des del Consell Comarcal es crearà una comissió amb representants de tots els grups polítics que farà d'interlocutora amb la Generalitat per resoldre la construcció o no de la polèmica via alternativa a la carretera N-II.
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va confirmar ahir l'encàrrec que assumeix el seu departament per conèixer a fons la mobilitat del Maresme. En aquest sentit, Nadal va enumerar els aspectes més importants que inclourà el document. «S'estudiarà el nombre màxim de vehicles que pot i podria suportar l'autopista C-32, així com el nombre de cotxes que passen ara per l'N-II i quants en podrien passar per la via alternativa prevista», va assenyalar. Nadal, però, va voler precisar que l'estudi «ho ha de preveure tot en matèria d'infraestructures». Així, també tindran cabuda en el document marc aspectes bàsics com ara el transport públic ferroviari i per carretera amb l'objectiu d'establir les necessitats de dotar la comarca de serveis òptims.
NO A LA GRATUÏTAT
El secretari de Mobilitat va voler precisar ahir que el plantejament defensat per alguns sectors de fer gratuïta l'autopista C-32 «ara no és viable». «Si no es pagués peatge, correríem el risc que els camions que habitualment utilitzen l'AP-7, que també és de peatge, utilitzessin l'autopista del Maresme, fet que podria col·lapsar-la», va comentar Manel Nadal. Tot i això, el secretari de Mobilitat va admetre que aquest supòsit també s'ha de preveure dins l'estudi general sobre mobilitat a la comarca. Manel Nadal considera que l'interlocutor principal del Maresme amb la Generalitat «ha de ser el Consell Comarcal». «En cap cas el govern deixarà de parlar amb la gent del territori, però el nostre nexe principal serà la comissió que es creï des de l'organisme comarcal», va assenyalar.
Maresme. Una comissió de tots els colors polítics
El consell d'alcaldes celebrat dimarts al vespre va ser el fòrum escollit per aprovar la creació d'una comissió que s'encarregarà de vetllar pels interessos de la comarca en matèria de mobilitat. El president del Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo (PSC), va remarcar que el nou ens l'integrarà un membre de cada grup polític amb representació a l'administració comarcal i que serà presidit per ell. «Garantirem un coneixement directe de qualsevol decisió que es prengui en aquest àmbit», apunta Jo. Segons el president del Consell Comarcal, totes les formacions polítiques han de fer «un esforç per pensar en clau comarcal i de país, i superar els límits dels interessos purament locals». Josep Jo confia que l'actual divorci entre els diferents partits pel que fa a la construcció d'una via alternativa a l'N-II a tocar de la C-32 «se superarà». «No podem encallar-nos eternament en un debat sense sortida, i ara és el moment propici perquè les decisions que es prenguin en infraestructures al Maresme siguin les més beneficioses, encara que no obtinguin el consens total», comenta.
Maresme. ERC no vol «pedaços»
ERC del Maresme, el partit més crític contra la proposta de creació d'una altra via al costat de l'autopista C-32, reclama que les decisions sobre el territori que prengui la Generalitat «no siguin pedaços». El president dels republicans i alcalde d'Alella, Andreu Francisco, celebra la decisió de la Generalitat d'estudiar a fons la mobilitat a la comarca. «Necessitem dades i informes clars sobre el camí que cal seguir i, des d'ERC, estem disposats a variar la nostra posició si se'ns demostra objectivament que és la millor per al Maresme i no pas perquè hi hagi 400 milions que cal invertir», especifica el president d'ERC.
Maresme. Els alcaldes d'ICV, en contra de fer carrils al costat de la C-32
18.06.2008 EL PUNT
Els tres alcaldes ecosocialistes del Maresme –Llorenç Artigas (Vilassar de Dalt), Carles Móra (Arenys de Munt) i Emili Muñoz (Tiana)– han signat un manifest conjunt per expressar la seva opinió respecte a l'N-II i les alternatives proposades. Els tres alcaldes deixen molt clar que s'oposen «al traçat de dues vies de dos carrils paral·leles a l'actual C-32». Per als alcaldes d'ICV-EUiA és «absurd parlar de la necessitat de construir carrils addicionals a una autopista que va força buida» i aposten per «la gratuïtat de l'autopista», a més de la implantació d'un carril VAO (per al transport públic). Finalment, els ecosocialistes també es mostren partidaris de «la possibilitat d'un peatge troncal Barcelona-Tordera per a la gent que no sigui de la comarca com a mesura dissuasiva de la C-32».
Ja tenim aquí “Altres històriesdemar”
Fa 3 dies
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada