S'Abanell, un any «llençant diners al mar»
Diari de Girona 26/12/08
.
Aquest desembre s´ha posat l´últim pedaç a s´Abanell, una escullera de protecció de passeig en el seu tram final. Jordi Pujolar/ACN.
JORDI PUJOLAR/ACN/DDG, BLANES. L'any 2008 acaba a Blanes de la mateixa manera que va començar, pendent de les destrosses de les onades al passeig de s'Abanell. La platja no té l'amplada que hi havia anys enrere i això, aquest 2008, ha facilitat que els temporals marítims arribessin a terra ferma per emportar-se pel davant el passeig en diverses ocasions. Una vegada i una altra s'ha anat apedaçant amb roques en forma d'escullera per protegir s'Abanell de nous capricis de la naturalesa. Aquestes actuacions han significat una despesa d'uns 4 MEUR (milions d'euros) i cada vegada que un temporal el torna a colpejar el regidor de Medi Ambient de Blanes, Celestino Lillo, té la desagradable sensació que s'estiguin «llençant diners al mar».
La setmana abans de Nadal el passeig blanenc de s'Abanell afrontava l'enèsima reparació. El regal arribava en forma de roques gegantines que acabaran configurant l'escullera que protegeix el tram comprés entre els carrers Mercè Rodoreda i Travessia Vila de Madrid. Però el que veritablement li fa il·lusió a l'Ajuntament és que arribi per Reis el projecte definitiu de remodelació del passeig.
Mentre no s'executi aquesta intervenció integral, tot el que s'ha fet, i es continuarà fent a s'Abanell si les onades ho obliguen, són mesures temporals, pedaços que no posen fi al problema. L'any ja va començar amb un temporal important que va fer molt de mal a tocar de Sa Palomera. Llavors, el Consell de Ministres va aprovar l'aportació més important feta enguany al passeig, d'1,7 MEUR.
S'Abanell es va protegir amb una escullera en el seu tram inicial i es va fer una aportació de sorra de 160.000 metres cúbics que va evitar que un nou temporal, el mes de maig, fes noves destrosses. Passat l'estiu, però, la força del mar va tornar a imposar la llei del més fort. El passeig de s'Abanell és, en aquest cas, el feble, ja que no té fonaments i bona part està recolzat sobre la sorra.
La zona que no s'havia protegit amb roques va quedar mig descalçada a principis de novembre. Les onades van acabar la seva feina en menys d'un mes. A finals de novembre un nou temporal tornava a fer destrosses i, en aquest cas, fins i tot un blanenc perdia el seu negoci. El bar de copes Beach Club ja forma part de la història.
«Ha estat un any negatiu pels blanencs i els turistes», es lamenta Lillo. El regidor de Medi Ambient és conscient que Blanes va començar el 2008 fent reparacions a s'Abanell i s'acomiada tornant a llençar diners a l'aigua. Entre 4 i 5 MEUR, calcula que han estat necessaris per fer totes aquestes actuacions.
Mentre tot això passa, s'està acabant de redactar el projecte de remodelació del passeig per retranquejar-lo uns metres, donant més amplada a la platja, i protegir-lo definitivament de la força del mar. La poca celeritat amb que s'està fent aquest projecte podria suposar haver de llençar novament diners al mar l'any 2009. Almenys fins després del pròxim estiu no començarien les obres de la solució definitiva.
Un nou temporal castiga el passeig de Blanes
Malgrat confidencial 26/12/08
.
El temporal de pluja i vent que afecta aquest divendres tot Catalunya, ha deixat imatges com la que mostra la fotografia. És el passeig de Blanes, que ha quedat novament envaït per la presència d’un fort temporal de llevant. Onades de fins a 10 metres d’alçada han captat l’atenció d’alguns curiosos que s’hi ha acostat per veure l’espectacle, tot i posant en risc la seva vida.La Policia Local ha tallat al trànsit des de l’alçada del carrer Ample en direcció al passeig de s’Abanell ja que la zona ha quedat pràcticament inundada. Els Mossos d’Esquadra han hagut d’atendre les trucades de veïns que els han alertat de vàries embarcacions del port que es trobaven a la deriva. Segons ha informat el cap d’emergències de Blanes, Josep Lluís Pouy , tots els cossos de seguretat estan en alerta des de primera hora del matí, pendents que es pugui produir algun incident.Des de fa uns quinze dies, els operaris contractats pel Ministeri de Costes estan treballant en la construcció d’un petit mur de protecció per evitar precisament destrosses com les que ja havia causat el darrer temporal i que van enfonsar part del passeig de s’Abanell. Aquesta nova llevantada ha malmès la feina feta fins ara.Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, el temporal continuarà al llarg de tota aquesta nit. Es preveuen ratxes de vent superiors als 90 quilòmetres per hora i que en alguns punts caigui neu, pel damunt dels 600 metres.
……………………………………………………………………..
Alguns dels vídeos que es poden trobar al YouTube de fa menys d’un any…
Temporal Blanes (gener 2008) (6m 31s) YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=WkgHIB3bEi4
Blanes (Costa Brava) No Beach!! Jan 2008 (3m 24s) YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=HTagj-TPxdQ&feature=related
New Beach Blanes June 23, 2008 (1m 40s) YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=4C2y-NkZ2ZQ&feature=related
Blanes despues del temporal (27/10/07) (48s) YouTube
http://www.youtube.com/watch?v=qV63zAvRTEg&feature=related
.
................................................................................
.
Passeig fluvial a Tordera amb diners de l’estat per a obres públiques…
(escolteu el tall de veu de l’alcalde, ... una nova mala notícia per aquest espai natural que es convertirà en parc urbà.)
TORDERA REBRÀ DOS MILIONS 400 MIL EUROS D’AJUDES DEL GOVERN
Ràdio Tordera 24/12/08
Fa unes setmanes el president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, anunciava el paquet de mesures anticrisi dirigides a incentivar l’obra pública dels ajuntaments. El consistori torderenc ha estudiat quins projectes pot presentar en aquestes ajudes estatals que s’espera que a Tordera deixin 2 milions 480 mil euros. Les ajudes es calculen pel nombre d’habitants. Ara l’Ajuntament de Tordera s’ha posat a treballar en cercar quins projectes es poden presentar a les ajudes fins arribar a la xifra econòmica que pertoca al nostre municipi. L’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia explica quins poden ser aquest projectes.
La llista de projectes no està tancada i pot haver modificacions. Un cop es tinguin els projectes es valorarà aquells que puguin produir més contractació d’aturats i que coincideixi amb el valor total de les ajudes que corresponen a Tordera. Els consistoris tenen fins a finals de gener per presentar els projectes que optaran a les ajudes de l’executiu espanyol. Uns projectes que han de ser executats abans d’acabar el 2009.
......................................................
Sobre la prolongació de l’autopista C-32 sobre el riu Tordera i les planes adjacents...
.
COMENCEN AMB UN ANY DE RETARD LES OBRES QUE ALLARGARAN L’AUTOPISTA FINS A TORDERA.
Ràdio Tordera 24/12/08
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va confirmar ahir l’inici de les tan esperades obres de perllongament de l’autopista C-32 entre Palafolls, on acaba ara, i Tordera. Aquest tram, de 4,4 quilòmetres, comença amb un any de retard, però segons les previsions ha d’estar enllestit en un període màxim de quinze mesos i ha de funcionar amb normalitat el primer trimestre del 2010. El nou tram de l’autopista estarà format per dos carrils de 3,5 metres d’amplada per cada sentit de la circulació i començarà a l’actual enllaç de Palafolls, que s’haurà de remodelar. Més endavant, l’autopista enllaçarà amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. En aquest punt, el projecte preveu la construcció d’un nou enllaç en forma de giratori a diferent nivell sota el tronc de l’autopista. L’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia recorda però que l’autopista té un retard de construcció important i que mentrestant, Tordera compta amb dues de les carreteres més perilloses de Catalunya.
L’obra també preveu la prolongació de l’autopista uns 550 metres fins a enllaçar amb la futura autovia A-2, que construirà el Ministeri de Foment entre Tordera i Vidreres. L’actuació més impactant de l’obra, que està previst començar ja al gener, és la construcció d’un viaducte de prop d’un quilòmetre de llargada que ha de creuar la Tordera. El projecte té un pressupost global de 46,6 milions d’euros.
..............................................................
Maresme. Comencen amb un any de retard les obres que allargaran l'autopista fins a Tordera
El Punt 24/12/08
Els primers moviments de terres donaran pas al gener a la construcció del viaducte sobre el riu
.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va confirmar ahir l'inici de les tan esperades obres de perllongament de l'autopista C-32 entre Palafolls, on acaba ara, i Tordera. Aquest tram, de 4,4 quilòmetres, comença amb un any de retard, però segons les previsions ha d'estar enllestit en un període màxim de quinze mesos i ha de funcionar amb normalitat el primer trimestre del 2010. L'actuació més impactant de l'obra, que està previst començar ja al gener, és la construcció d'un viaducte de prop d'un quilòmetre de llargada que ha de creuar la Tordera. El projecte té un pressupost global de 46,6 milions d'euros.
Terres remogudes, arbres tallats i les primeres estaques de senyalització. Aquests eren ahir els únics vestigis que les obres per allargar l'autopista C-32 entre Palafolls i Tordera ja han començat. L'actuació, que a finals del 2006 s'anunciava com a imminent, ha trigat encara un any a fer-se realitat. L'obra comprèn un espai de 4,4 quilòmetres entre el final actual de l'autopista i l'enllaç amb la futura autovia que ha d'unir Tordera i Vidreres. Segons fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), l'adjudicatària de la construcció és l'empresa Dragados SA per un import de 38,4 milions d'euros. El pressupost global, però, s'enfila fins als 46,6 perquè també s'inclouen altres partides, com ara les corresponents a serveis generals i expropiacions dels terrenys.
EL 2010, EN FUNCIONAMENT
Les obres tenen un termini d'execució que no es pot acabar més enllà del primer trimestre del 2010. El nou tram de l'autopista estarà format per dos carrils de 3,5 metres d'amplada per cada sentit de la circulació i començarà a l'actual enllaç de Palafolls, que s'haurà de remodelar. Més endavant, l'autopista enllaçarà amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. En aquest punt, el projecte preveu la construcció d'un nou enllaç en forma de giratori a diferent nivell sota el tronc de l'autopista. Igualment, l'obra també preveu la prolongació de l'autopista uns 550 metres fins a enllaçar amb la futura autovia A-2, que construirà el Ministeri de Foment entre Tordera i Vidreres.
Les obres suposen, segons argumenten les mateixes fonts, el desplegament per etapes del pla d'infraestructures del transport de Catalunya, que preveu una carretera futura fins a Lloret i posteriorment fins a Tossa.
Maresme. Un viaducte de prop d'un quilòmetre
La principal estructura i la més impressionant que hi ha prevista a les obres de perllongament de la C-32 és un viaducte de 940 metres de longitud que creuarà la Tordera, a la zona de Can Jalpí i sobre de la línia del ferrocarril Blanes-Maçanet de la Selva. Aquest viaducte, que «permet evitar l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè a la zona de Jalpí», estarà format per dos ponts paral·lels, un per a cada sentit. D'altra banda, s'executarà un segon viaducte de 160 metres en l'enllaç amb el municipi veí de Blanes. El projecte es completarà amb la instal·lació dels elements de drenatge longitudinal i transversal, tota la senyalització vertical i horitzontal, i les mesures d'integració ambiental, com ara les sembres i les plantacions.
Des del departament també van assegurar ahir que en el nou tram no està previst que hi hagi cap peatge. En un altre ordre, Política Territorial i Obres Públiques explica que el Ministeri de Foment es troba en ple procés de redacció del projecte constructiu del desdoblament de la carretera N-II entre Tordera i Maçanet. Aquesta polèmica actuació ha enfrontat els ajuntaments de Tordera i Blanes i ha suposat també que aquest últim hagi interposat un recurs administratiu contra la decisió de l'Estat de fer passar el traçat a prop del santuari del Vilar i del paratge de Sant Daniel de Tordera.
…………………………………………………………….
Més sobre el mosquit tigre…
El mosquit tigre amenaça de reproduir-se amb virulència a la Selva
Diari de Girona 25/12/08
La mancomunitat del servei de control de mosquits de la badia de Roses i el Baix Ter assegura que el mosquit tigre està eliminat dels 14 municipis que integren la mancomunitat. Segons el seu director, Eduard Marquès, aquest estiu passat havien localitzat deu focus de cria d'aquest mosquit (a Roses, Pals, l'Escala i Platja d'Aro) però en cap dels casos no havien vist cap exemplar ni havien tingut constància que piqués a ningú. Ara bé, els resultats tan positius de la campanya de l'Alt i el Baix Empordà no es reflecteix amb la situació d'altres comarques com la Selva, on el mosquit ha entrat d'una manera més forta.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va confirmar ahir l'inici de les tan esperades obres de perllongament de l'autopista C-32 entre Palafolls, on acaba ara, i Tordera. Aquest tram, de 4,4 quilòmetres, comença amb un any de retard, però segons les previsions ha d'estar enllestit en un període màxim de quinze mesos i ha de funcionar amb normalitat el primer trimestre del 2010. L'actuació més impactant de l'obra, que està previst començar ja al gener, és la construcció d'un viaducte de prop d'un quilòmetre de llargada que ha de creuar la Tordera. El projecte té un pressupost global de 46,6 milions d'euros.
Terres remogudes, arbres tallats i les primeres estaques de senyalització. Aquests eren ahir els únics vestigis que les obres per allargar l'autopista C-32 entre Palafolls i Tordera ja han començat. L'actuació, que a finals del 2006 s'anunciava com a imminent, ha trigat encara un any a fer-se realitat. L'obra comprèn un espai de 4,4 quilòmetres entre el final actual de l'autopista i l'enllaç amb la futura autovia que ha d'unir Tordera i Vidreres. Segons fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), l'adjudicatària de la construcció és l'empresa Dragados SA per un import de 38,4 milions d'euros. El pressupost global, però, s'enfila fins als 46,6 perquè també s'inclouen altres partides, com ara les corresponents a serveis generals i expropiacions dels terrenys.
EL 2010, EN FUNCIONAMENT
Les obres tenen un termini d'execució que no es pot acabar més enllà del primer trimestre del 2010. El nou tram de l'autopista estarà format per dos carrils de 3,5 metres d'amplada per cada sentit de la circulació i començarà a l'actual enllaç de Palafolls, que s'haurà de remodelar. Més endavant, l'autopista enllaçarà amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. En aquest punt, el projecte preveu la construcció d'un nou enllaç en forma de giratori a diferent nivell sota el tronc de l'autopista. Igualment, l'obra també preveu la prolongació de l'autopista uns 550 metres fins a enllaçar amb la futura autovia A-2, que construirà el Ministeri de Foment entre Tordera i Vidreres.
Les obres suposen, segons argumenten les mateixes fonts, el desplegament per etapes del pla d'infraestructures del transport de Catalunya, que preveu una carretera futura fins a Lloret i posteriorment fins a Tossa.
Maresme. Un viaducte de prop d'un quilòmetre
La principal estructura i la més impressionant que hi ha prevista a les obres de perllongament de la C-32 és un viaducte de 940 metres de longitud que creuarà la Tordera, a la zona de Can Jalpí i sobre de la línia del ferrocarril Blanes-Maçanet de la Selva. Aquest viaducte, que «permet evitar l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè a la zona de Jalpí», estarà format per dos ponts paral·lels, un per a cada sentit. D'altra banda, s'executarà un segon viaducte de 160 metres en l'enllaç amb el municipi veí de Blanes. El projecte es completarà amb la instal·lació dels elements de drenatge longitudinal i transversal, tota la senyalització vertical i horitzontal, i les mesures d'integració ambiental, com ara les sembres i les plantacions.
Des del departament també van assegurar ahir que en el nou tram no està previst que hi hagi cap peatge. En un altre ordre, Política Territorial i Obres Públiques explica que el Ministeri de Foment es troba en ple procés de redacció del projecte constructiu del desdoblament de la carretera N-II entre Tordera i Maçanet. Aquesta polèmica actuació ha enfrontat els ajuntaments de Tordera i Blanes i ha suposat també que aquest últim hagi interposat un recurs administratiu contra la decisió de l'Estat de fer passar el traçat a prop del santuari del Vilar i del paratge de Sant Daniel de Tordera.
…………………………………………………………….
Més sobre el mosquit tigre…
El mosquit tigre amenaça de reproduir-se amb virulència a la Selva
Diari de Girona 25/12/08
La mancomunitat del servei de control de mosquits de la badia de Roses i el Baix Ter assegura que el mosquit tigre està eliminat dels 14 municipis que integren la mancomunitat. Segons el seu director, Eduard Marquès, aquest estiu passat havien localitzat deu focus de cria d'aquest mosquit (a Roses, Pals, l'Escala i Platja d'Aro) però en cap dels casos no havien vist cap exemplar ni havien tingut constància que piqués a ningú. Ara bé, els resultats tan positius de la campanya de l'Alt i el Baix Empordà no es reflecteix amb la situació d'altres comarques com la Selva, on el mosquit ha entrat d'una manera més forta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada