diumenge, 29 de novembre del 2009

Sobre la prolongació, encara més, de l'autopista C-32 cap a Lloret. El Punt 27 i 29/11/09

Tretze entitats i més de 200 persones signen el manifest contra el traçat d'unió entre Lloret de Mar i la C-32
El Punt 29/11/09
Una imatge de l'acte d'ahir a Lloret.

Tretze associacions van signar ahir al matí, en un acte públic a la plaça de l'Església de Lloret de Mar, el Manifest de novembre contra el traçat que estudia la Generalitat per unir Lloret amb l'autopista C-32, a través de Sant Pere del Bosc, l'Àngel i les Alegries. En aquest manifest, que també van signar més de 200 persones, es reclama un estudi per justificar la necessitat d'aquesta infraestructura i s'exigeixen alternatives al traçat actual. Les entitats signants adreçaran una còpia del manifest a l'Ajuntament de Lloret i una altra a la Generalitat. El manifest constata que Sant Pere del Bosc, l'Àngel i les Alegries són paratges d'«una gran riquesa paisatgística, biològica i cultural, i constitueixen espais de lleure i activitat social importants per a la identitat lloretenca». A més de la signatura del manifest, hi van tenir lloc una lectura de poesia a càrrec d'Enric Casasses, Joan Pau Romaní i Neus Dalmau, una xocolatada popular i l'exposició pública d'informació sobre la nova infraestructura que projecta la Generalitat.

Les entitats que van signar el manifest són l'Associació Ciutadana SOS Lloret, el Xino-Xano, l'Associació de Veïns de les Alegries, el Centre Excursionista Lloret, el Club Ciclista Lloret, el Kulactiu Sa Caleta, la Plataforma per la Pau, el Club Bàsquet Lloret, el Grup Demall-Club Unesco, la Fundació Jacint Verdaguer, l'esplai Cap-i-Cua, el Cineclub Adler i l'entitat Bilboquet.
.
L'Ajuntament de Lloret demana a la Generalitat que el traçat de la C-32 respecti el medi ambient
El Punt 27/11/09

L'Ajuntament de Lloret ha mogut fitxa, i abans que demà deu entitats del poble presentin un manifest contra l'actual plantejament de la prolongació de la C-32, ha emès un comunicat en què demana que aquesta variant sigui «al màxim de respectuosa possible amb el medi ambient» i que «redueixi el trànsit, la contaminació i el soroll al centre de la població».

L'equip de govern lloretenc es proclama també «un clar defensor de la protecció del territori». «Prova d'això és la reducció de 900 a 130 habitatges que es va aconseguir en el sector de Sant Quirze», assenyala. No obstant això, l'Ajuntament també remarca que «vol una infraestructura viària que millori la mobilitat interior del municipi», i per això defensa que «passi per fora del municipi». «Actualment tot el trànsit que prové de Barcelona o Blanes i va en direcció a urbanitzacions o Tossa, i a l'inrevés, passa pel centre del municipi, i això congestiona Lloret», remarca el consistori, que conclou que «les entitats que defensen l'entorn i l'equip de govern busquen el mateix: la preservació màxima del medi ambient».

L'Ajuntament també afirma que està en espera de veure el projecte de variant, que encara s'està redactant, i demana a la Generalitat que sigui «al màxim de transparent possible amb la ciutadania, ja que es tracta d'un projecte d'especial importància pels lloretencs».