Nadal considera que fer gratuïta la C–32 causaria més restriccions
El Punt 7/2/10
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va explicar ahir que l'alliberament del peatge de l'autopista C-32 que passa pel Maresme no contribuiria a millorar la mobilitat sinó que l'empitjoraria. «S'ha comprovat científicament que l'alliberament del peatge provocaria més congestió per derivació de trànsit pesat del corredor de l'AP-7 cap al corredor de la C-32», va assegurar el conseller. Nadal va fer aquestes declaracions a Sant Feliu de Guíxols. Tot i la reivindicació constant que fan els veïns del Maresme perquè s'elimini el peatge com a solució per descongestionar el trànsit de l'N-II, el Departament de Política Territorial va ser clar i va afirmar que mantindrà el peatge d'aquesta via. Per solucionar les restriccions, el govern vol construir una altra infraestructura.
El Consell de Ministres aprova la cessió de l'N-II al Maresme a la Generalitat
El Punt 6/2/10
El Consell de Ministres va aprovar ahir finalment la cessió a la Generalitat del tram de la carretera N-II al pas pel Maresme. Aquest tràmit tanca, doncs, definitivament el llarg procés perquè l'Estat deixés a les mans del govern català la gestió de la via entre Montgat i Tordera, un procés que va arribar al punt màxim amb la signatura de la cessió el desembre passat entre el ministre de Foment, José Blanco, i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal.
.
El reial decret aprovat ahir pel consell de ministres també preveu el protocol per a la construcció d'una nova via alternativa a la carretera N-II «que permeti adequar aquesta carretera per evitar la congestió del trànsit comarcal i facilitar la connexió amb l'autopista C-32». Aquesta via alternativa –batejada ja amb el nom de ronda del Maresme– es preveu que estigui situada al costat de l'autopista i, segons va constatar un estudi de la Generalitat, és imprescindible per evitar que tant la C-32 com l'actual nacional quedin col·lapsades. El pressupost per a la nova infraestructura que ha de desenvolupar la Generalitat és de 400 milions d'euros, dels quals el Ministeri de Foment en va aportar 97,4 durant el 2009.
“Prou morts” a la N-II
Diari Maresme 5/2/10
Segons el darrer estudi de l’Eurorap, el tram de 13 quilòmetres que comença a l’N-II, a Montgat, i acaba a l’enllaç sud de la C-32, és el segon punt negre de la xarxa viària catalana.
En aquest sentit, la Plataforma Camí Ral de Premià de Mar ha convocat per al proper diumenge 7 de febrer, a les 12 del migdia, un tall de la N-II, a l’alçada de l’estació de Premià, en memòria de l’alcalde del municipi, Jaume Batlle, que va morir el 7 de febrer de 2007 en un accident de trànsit en aquesta mateixa carretera.
Precisament, el Consell de Ministres aprovarà avui divendres, 5 de febrer, el canvi de titularitat del tram de la N-II, entre Montgat i Tordera, a favor de la Generalitat de Catalunya. Aquest acord obligarà al Govern català a dur a terme la creació d’una nova infraestructura, amb un cost de 400 milions d’euros, perquè, segons informen, “la N-II permeti evitar la congestió al tràfic comarcal i faciliti la connexió amb l’autopista C-32″.
Per la seva banda, la Coordinadora de Plataformes NO N-II del Maresme exigeix “Prou morts” en aquesta carretera i reclama que “ja que la N-II és de la Generalitat, que es noti” i que la converteixi “immediatament” en un passeig marítim. Segons la Coordinadora, després del canvi de titularitat, la construcció d’una nova via “no cal que passi pel Maresme, perquè no hi cap, i el territori no s’ho mereix”, anuncien. Aquesta entitat reclama de nou que s’alliberi el peatge de la C-32, “per on hi circularia el trànsit comarcal”, apunten, i la millora i ampliació del transport públic, tot afegint que la dotació de 400 milions d’euros que l’Estat ha traspassat a la Generalitat és “totalment insuficient”.
Notícies relacionades a Diari Maresme:
La Coordinadora de Plataformes ‘NO N-II’ s’oposa a la construcció d’una nova via paral·lela
Els pagesos diuen prou als ‘abusos’ dels Súpers
Dos morts i dos ferits lleus en un accident de trànsit a Santa Susanna
Ja tenim aquí “Altres històriesdemar”
Fa 3 dies
1 comentari:
Jo faig sovint el tram Hostalich-Sils, que és una carretera secundària, i està plena de camions que de la N-II i enllacen amb la C-35 per no entrar a l'autopista.
Publica un comentari a l'entrada