Malgratcomunicacio.cat 27/7/2016
L'Agència Catalana de l'Aigua ha pres mostres de l'aigua i dels peixos aquest matí per tal d'esbrinar què ha pogut provocar la mort dels peixos.
Alguns dels exemplars que s'han trobat morts al delta de la Tordera.
Els bombers han alertat aquest matí la Policia Local de la presència de centenars de peixos morts al delta de la Tordera. La policia s'ha posat de seguida en contacte amb els Agents Rurals, que ja en tenia constància des d'ahir al vespre, i ho ha comunicat a la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament.
Tècnics de l'ACA han estat prenent mostres aquest matí de l'aigua i dels peixos per poder determinar quines han estat les causes de la mort dels exemplars.
Territori i Sostenibilitat aprova el projecte de traçat del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret
Sala de premsa GenCat 27/7/2016
La carretera, lliure de pagament, tindrà una longitud de 6,5 quilòmetres, estarà formada per tres carrils i comptarà amb un ramal d’1 quilòmetre per connectar amb la GI-682
Les obres començaran durant la tardor vinent i tindran un pressupost de 71 milions d’euros
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat el projecte de traçat del perllongament de la C-32 entre Tordera (Maresme), Blanes i Lloret de Mar (Selva). La futura carretera, lliure de pagament, donarà continuïtat a l’autopista i millorarà l’accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica aquest dimecres l’aprovació definitiva del projecte, amb l’objectiu d’impulsar posteriorment la programació de les obres.
El tronc principal de la nova carretera tindrà una longitud de 6,5 quilòmetres; des del final de l’actual C-32 (enllaç amb la GI-600), al terme de Tordera, fins a la C-63 a Lloret de Mar. La infraestructura comptarà amb una connexió amb la GI-682 (carretera de Lloret de Mar) mitjançant un ramal d’1,1 quilòmetres de longitud i un carril per sentit. En total, l’actuació abastarà 7,6 quilòmetres de longitud.
La futura via estarà formada en la major part del recorregut per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària; en alguns trams, s’han previst dos carrils en tots dos sentits per a facilitar els avançaments de vehicles lents.
Dos túnels i cinc viaductes
Segons el traçat aprovat, la nova carretera salva l’orografia de l’entorn mitjançant cinc viaductes i dos túnels. El primer túnel (Tres Turons) té una longitud de 150 metres i està format per dos tubs de dos carrils cadascun, mentre que el segon túnel (de l’Àngel) té 335 metres de longitud i un sol tub. Entre les estructures, cal remarcar un pont de 130 metres sobre la riera Passapera i un de 125 metres sobre el torrent de les Ànimes.
El perllongament de la C-32 descongestionarà la GI-600 i la GI-682, dues vies que registren trànsits molt elevats (uns 20.000 vehicles diaris), en especial durant l’estiu; reduirà el temps de trajecte entre Blanes i Lloret de Mar i alleugerirà de vehicles els nuclis d’aquestes dues poblacions, que concentren molts desplaçaments. Es preveu que hi circulin diàriament per la nova carretera uns 9.000 vehicles.
Integració ambiental
En el marc d’aquesta actuació, el Departament redactarà un projecte de mesures correctores complementari al de la declaració d’impacte ambiental, en consens amb els ajuntaments de la zona, per aconseguir la millor integració d’aquesta infraestructura al territori, incloent-hi mesures de protecció acústica amb l’entorn. En aquest sentit, la setmana passada es celebrar la primera reunió de la comissió mediambiental d’aquesta actuació, en què Territori i Sostenibilitat va compartir els aspectes d’integració ambiental de l’obra amb representants dels ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar, Tordera i Tossa de Mar.
Es preveu que els treballs del perllongament, que executarà la concessionària Invicat, comencin durant la tardor vinent. Les obres tindran una durada màxima de dos anys i sis mesos i comptaran amb un pressupost estimat de 71 milions d’euros.
Protesta ciutadana per la C-32 a la Festa Major de Lloret de Mar
Ràdio Palafolls 27/7/2016
La visita del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, aquest diumenge a la tradicional celebració que Lloret dedica a la seva patrona ha servit a la plataforma Aturem la C-32 per manifestar el seu desacord per l’anunci de les obres que serviran per allarga l’autopista de la costa.
D’aquesta manera van desplegar tres grans pancartes a diferents llocs de la cala de Santa Cristina, a mode de benvinguda a les autoritats presents de l’acte, entre les quals també hi havia l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat i el batlle blanenc, Miquel Lupiáñez. En una de les pancartes s’hi podia llegir clarament “Qui estima el territori no el destrueix”, un dels lemes més populars de la plataforma.
Aturem la C-32 critica que els polítics no mantinguin el compromís d’escoltar el poble que representen. La plataforma entén que s’hauria de respectar el resultat de la consultes populars celebrades al mes d’abril, amb un resultat del 76,31% dels vots en contra del projecte de perllongament de la carretera. En total van participar poc més de 3500 persones, un 7% de la població.
Aquest dijous 28 de juliol seguiran els actes de protesta, amb la projecció del documental «Els límits de la Costa Brava» a les 22.00 a la plaça de l’església de Lloret de Mar.
La Festa al Cel es cancel·la després de la negativa de Calella
Ràdio Palafolls 27/7/2016
La ciutat ha rebutjat la proposta dels organitzadors de la celebració, que havien trucat a la porta dels ajuntaments de Pineda i Calella perquè l’acollissin després que la ciutat de Mataró decidís no donar continuïtat a l’esdeveniment.
L’alcaldessa de Calella, la convergent Montserrat Candini considera que aquest tipus de festa no encaixa amb el model de ciutat. Inicialment l’alcaldessa havia dit que caldria analitzar la proposta per estudiar-ne la viabilitat, tot i assegurar que no era una prioritat del consistori. Una de les opcions, ja descartada, era fer-ho conjuntament amb Pineda de Mar, que tenia un posició molt similar a la de Calella.
Després d’estudiar la proposta –i amb la oposició de la CUP, ICV i ERC i el vistiplau del PP- Candini ha donat un no rotund a la organització de la Festa al Cel per contradir-se de base amb el model turístic que estan impulsant des dels darrers anys.
A més a més, la data prevista coincidia amb el cap de setmana de la Festa Major de la Minera i la Fira de l’Alt Maresme, cosa que encara dificultava més tot la feina a l’ajuntament.
Qui també es mostrava interessat en la celebració de la festa és el sector hoteler, qui havia posat com a condició que ajudés a desestacionalitzar la temporada turística.
Arenys acaba les obres i reobre el camí de Mar
El Punt Avui 27/7/2016
Els temporals havien malmès el tram de la platja de les Roques d'en Lluch
S'ha millorat la seguretat del pas
LLUÍS MARTÍNEZ - ARENYS DE MAR
L'Ajuntament d'Arenys de Mar ha reobert el camí de Mar cap a Caldes d'Estrac, que estava en molt mal estat després dels últims temporals a la zona de la platja de les Roques d'en Lluch. La regidora de Medi Ambient, Rials i Platges, Laia Martin (ERC), va explicar ahir que la via havia quedat impracticable i que el pas per als vianants i els ciclistes era de menys d'un metre d'amplada. “Era molt perillós i més d'un cop ha caigut gent a la rocalla”, reconeix la regidora. En vista del risc que representava per a la seguretat, s'ha portat a terme una actuació d'urgència perquè s'hi pugui passar. Els treballs, que han tingut un cost de prop de 3.000 euros, han consistit en l'aprofitament de roques de l'escullera per reforçar el mur de contenció ja existent i poder eixamplar i consolidar aquest tram del camí. Una actuació que Martin assenyala que ha requerit un permís especial de Costes que s'ha demorat durant mesos. “Finalment, s'ha pogut aconseguir i s'ha arranjat per a la seguretat de tots”, hi afegeix.
Amb l'objectiu d'impedir que els temporals tornin a malmetre aquest espai a tocar de la mar que temps enrere havia arribat fins a la platja de la Musclera, l'Ajuntament està estudiant una proposta per traslladar el passeig, en aquest punt conflictiu, a l'altra banda de la penya, a tocar de les vies del tren. Martin explica que ja han parlat amb Adif i que, de moment, no s'han trobat amb cap oposició, però els han demanat que sigui l'Ajuntament qui es faci càrrec de col·locar les corresponents tanques de protecció.
Els Bombers encara no donen per extingit el foc de Blanes
Diari de Girona 27/7/2016
Una de les zones que van quedar afectades per les flames. carles colomer
Els Agents Rurals consideren que les flames van ocórrer per una negligència després d'observar que en el punt on es va iniciar l'incendi no hi ha rastres d'intencionalitat ni d'accident ni tampoc una causa natural.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada