Dissabte 10/03: taller sobre anellament al delta de la Tordera. Alumnes, famílies, experts compartint aquesta experiència... @JosepRagull @amanrique1973 @AMPAFonlladosa
Taller d'anellament al delta de la Tordera, tot un èxit. Experts en el tema, alumnes, famílies i usuaris del camping, gràcies a tothom! @JosepRagull @amanrique1973 @AMPAFonlladosa @JoanaRabal
El medi natural com a recurs o com a patrimoni?... Això explica moooltes coses...
Ahir vam "Viure el Parc" amb els nens i nenes de 5è de les escoles Vedruna, Brianxa i Serra de Miralles. Vam aprendre i gaudir dels recursos naturals tan magnífics que tenim a tocar. El projecte #Parcsibiblios cada vegada es fa més gran @escolabrianxa #torderaimagina #Tordera
#Terremoto bastante fuerte en Costero Catalana a las 09:56, magnitud 2.8 http://weatheralert.overwall.es/terremotos/view/index.php?id=es2018cpeog&loc=costero-catalana?ref=twitter …
Dimarts a la nit farem un programa sobre el futur de l’aigua a Catalunya. I després un debat en directe amb la vostra participació!
#AiguaTV3 #324eltemps
Trinxant i alterant el territori amb segell "verd"... O com urbanitzar i transformar el medi natural en equipaments lúdics, turístics i esportius... http://www.elpuntavui.cat/territori/article/-/1354532-els-ajuntaments-de-breda-i-riells-i-viabrea-assumiran-el-carril-bici-entre-els-dos-pobles.html?utm_campaign=portadashare&utm_source=twitter&utm_medium=epa … vía @elpuntavui
Els ajuntaments de Breda i Riells i Viabrea assumiran el carril bici entre els dos pobles
El Punt Avui 10/3/2018
Els dos consistoris seran titulars de la via de 2 km que el govern construirà
Una veïna de Riells afectada pel traçat veu falta de transparència municipal
Una imatge de la GI-552, al límit dels termes municipals de Riells i Viabrea i Breda. Una veïna de Riells ha vist com el seu terreny (a l’esquerre) li és expropiat parcialment per la construcció del carril bici. Foto: QUIM PUIG.
JORDI FERRER - RIELLS I VIABREA / BREDA
La construcció d’un carril bici entre els municipis de Breda i Riells i Viabrea inclourà dos convenis, un entre els dos ajuntaments i un altre a tres bandes (consistoris i el govern). El Departament de Territori i Sostenibilitat executa les obres, però quan estigui fet el carril bici els consistoris passaran a ser-ne els titulars i vetllaran pel seu manteniment.
La Generalitat ha informat que les obres començaran a l’abril, tot i que inicialment havien de començar a finals del 2017. Prudent abans que les màquines comencin a treballar, l’alcalde de Breda, Dídac Manresa (ERC), valora que el traçat permetrà reduir els perills en l’enllaç amb Riells i la connexió amb l’estació de tren, i facilitarà la mobilitat.
Temps enrere els dos municipis havien acordat el traçat, en paral·lel a la carretera GI-552. Hi havia hagut una alternativa que passava per un antic camí ral, a tocar de la riera de Breda, però es va descartar. L’alcalde de Riells i Viabrea, Josep Maria Bagot (ERC), admet que el pla general del municipi incloïa el carril de la riera: “Era la proposta inicial, però tenint en compte que la Generalitat no es pot fer càrrec de l’enllumenat, ens sembla bé que, per seguretat, es faci a tocar de la carretera, ja que hi haurà una separació.”
La via serà paral·lela a la carretera que uneix els dos pobles, la GI-522, i tindrà 2 km de llargada. L’octubre de l’any passat, la Generalitat havia detallat que, des de l’avinguda Mossèn Ribot, a Viabrea, el camí enfila el marge dret de la carretera (costat oest) amb una secció de 3 metres i un paviment granular format “per sauló estabilitzat amb calç”. El vial se separa entre 3 i 5,5 metres de la calçada (de la GI-552). L’obra també inclou un pont de 25 metres de longitud i 3,4 metres d’amplada per salvar la riera.
“Ho ha fet tot el govern”
Una veïna de Riells i Viabrea, Maria Carme Cruells, s’ha queixat de l’Ajuntament (vegeu la peça). Bagot afirma que l’Ajuntament “no té res a veure amb l’obra perquè tot –la licitació, l’exposició pública i l’adjudicació– ho ha fet el govern”. “Vam tenir constància del procés igual que els veïns”, diu el batlle, que ja va fer saber aquestes circumstàncies a la veïna i que explica que el govern se li ha disculpat. A banda de les obres del carril bici (758.842 euros), també s’han adjudicat els treballs per tractar un talús al turó de Santa Anna (42.062 euros).
LA XIFRA
758.842 euros és el preu de l’adjudicació del carril bici entre Breda i Riells, que serà paral·lel a la GI-552.
Crítiques per “falta d’ètica”
Una veïna de Riells i Viabrea afectada per les obres del carril bici entre Breda i el seu municipi ha criticat el paper de l’equip de govern (ERC). Segons Maria Carme Cruells, assessorada per un advocat, el procediment dels gestors municipals, encapçalats per l’alcalde, Josep Maria Bagot, ha pecat de “falta d’ètica i de transparència”, i això ha fet que els veïns no hagin pogut expressar la seva disconformitat amb el projecte.
Cruells viu a Breda, però el terreny en sòl rústic afectat pel traçat –li expropien 1.445 m²– permet alimentar els seus caps de bestiar. Afirma que tot just va ser el 9 de novembre del 2017, amb l’acta prèvia d’ocupació de la finca, que va tenir constància oficial que la seva propietat quedaria afectada per l’obra. Segons Cruells, “les coses no es fan així; l’Ajuntament no ha donat cap marge als seus conciutadans”. La veïna va fer saber la seva disconformitat amb l’Ajuntament en una reunió que va sol·licitar amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, amb qui es va reunir el 18 de desembre. Per Cruells, “hi ha hagut mala fe i mala gestió” i acusa el batlle de “comportament covard”.
L’accés a l’espai natural és un factor de qualitat de vida. El PDU de les Vies blaves estableix un itinerari fluvial continu a l’Anoia, el Llobregat i el Cardener, que ha de permetre aprofundir els vincles de proximitat entre ciutadans i entorn. Avui presentem el pla a l’Anoia
És urbanisme pur i dur a uns terrenys no urbanitzables però gratis (no s'ha d'expropiar), les coses pel seu nom i sense enganyar al personal, si us plau. I no és el mateix el medi natural que un equipament lúdic, turístic o esportiu... l'anomenin blau, verd o lila. Prou d'enganys
Aquí ningú apropa a ningú al medi natural, sinó que es transforma el medi natural en un simple equipament per a l'ús urbà. Feu-lo passar per zones ruderals, degradades o urbanes i naturalitzar-les per a l'ús seria lo correcte, però clar... s'han de pagar els terrenys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada