Adif modifica la llera del Repiaix a Riells per instal·lar la grua per canviar el pont blau
L’Actualitat del Baix Montseny 4/5/09
.
Adif ha modificat els darrers dies la llera de la riera del Repiaix al seu pas sota el pont blau de Riells i Viabrea. En els treballs s'ha soterrat el curs de la riera en una llargada d'uns 75 metres amb tubs de formigó d'un metre de diàmetre. L'actuació forma part dels treballs previs per a construir una plataforma sobre la qual s'hi instal·larà una grua. Tal i com va informar aquest setmanari, l'objectiu d'aquesta grua és treure en una sola nit el pont blau actual i substituir-lo per un altre i evitar els problemes de vibracions que hi ha ara a la línia de Rodalies de Renfe.
Sectors ambientalistes han denunciat que no es tingui en compte el paper de rieres com el Repiaix com a elements paisatgístics; de refugi d'aus, amfibis, peixos i altres animals que utilitzen el seu llit i el bosc de ribera com a habitat. I en especial, al Baix Montseny, per la seva importància com a corredors biològics entre els espais protegits del Montseny i el Montnegre.
D'altra banda, l'Ajuntament de Riells i Viabrea va demanar a l'Adif la incorporació d'un seguit de millores al projecte com el fet de garantir que el gàlib que tindrà el nou pont permeti la circulació de vehicles de més alçada que els que el poden atravessar actualment, com els autocars. De fet, aquest nou pont, que també serà de ferro sobre una base de formigó, eliminarà una biga de 50 centímetres d'amplada que actualment redueix el gàlib però es desconeix fins a quin punt permetrà el pas de vehicles més elevats.
Un dels problemes del pont és que la seva situació no permet rebaixar el sòl per permetre el pas e vehicles alts, ja que el pas de la riera del Repiaix en aquest punt provocaria riscos d'inundacions. D'altra banda el fet que la via de rodalies passi per la part superior del pont també impedeix que aquest es pugui fer més elevat per dotar-lo d'una major alçada de pas.
Tot i les nombroses queixes adreçades des de l'Ajuntament a l'Adif per aquesta situació, ja que el pont impedeix circular, per exemple, els camions d'emergències de Bombers, no ha estat aquest el motiu que a portat a la companyia ferroviària a canviar l'actual estructura, sinó que han estat les vibracions que es registraven en aquest punt i que afectaven a la circulació de combois el que ha provocat l'inici d'aquestes obres per canviar el pont.
......................................
Anteriors relacionats...
Obres a la riera del Repiaix
Diari de Breda 28/4/09
DENÚNCIA 26/4/09... Obres a la Riera del Repiaix. Toni Marín
Ja tenim aquí “Altres històriesdemar”
Fa 3 dies
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada