La platja de Cabrera aquest hivern era inexistent davant dels pisos Costamar. Foto: E.F.
.
Cabrera de Mar ha decidit tirar pel dret i encarregar a una empresa que faci l'estudi ambiental per avaluar els danys ocasionats tots aquests anys a la platja per l'impacte que suposa la barrera del port de Mataró. Aquest és el pas previ per presentar el contenciós per l'incompliment amb el transvasament de sorra. Tot i que la Generalitat, major accionista del port, té el compromís de posar per primera vegada sorra a la platja aquest estiu, encara no hi ha cap data. L'Ajuntament només aturarà la demanda si les administracions competents fan alguna proposta més enllà d'anar posant sorra cada estiu, és a dir construir espigons.
.
El govern de Cabrera ha decidit tirar endavant i gastar-se 38.000 euros del pressupost municipal perquè una empresa faci l'estudi ambiental de la platja i determini els danys ocasionats des que es va construir el port de Mataró. «Sabem que serà llarg, però estem convençuts que és el camí a seguir», afirmava l'alcalde, Joan Vilà (GentxCabrera). Aquest estudi permetrà presentar la demanda judicial per l'incompliment de transvasar la sorra d'un costat a l'altre del port.
.
L'alcalde reitera que aniran fins al final sempre que no es presenti una proposta per fer la platja més estable amb la construcció d'espigons. Des de l'Ajuntament es va presentar al Ministeri de Medi Ambient una proposta de fer cinc espigons que es va descartar. Amb els últims temporals, i els efectes en la via del tren, Adif va anunciar mesures per reforçar la via al pas per Cabrera. Segons explica l'alcalde, les converses que s'han reprès entre la Generalitat i els ministeris de Foment i Medi Ambient podrien derivar en un espigó de prova davant la platja de Cabrera.
.
Front comú, a mitges
.
Els alcaldes del Baix Maresme van fer front comú arran de les destrosses dels temporals de l'hivern passat a les seves platges. Tot i que en un primer moment es va dir que farien un estudi d'impacte conjunt de les platges, el cert és que es va deixar sobre la taula. L'alcalde del Masnou, Eduard Gisbert (PSC), reconeix que es va deixar aturat perquè el govern espanyol ja en tenia un de fet i la Generalitat també treballava en el seu. «Esperem conèixer ara les solucions més sostenibles que es presentin, que no siguin portar sorra cada any», explicava Gisbert.
.
L'alcalde de Cabrera, per la seva banda, considera que «ha quedat sol» i per això no s'amaga en reconèixer que va pel seu compte presentant el contenciós. A la vegada, però, recorda que Cabrera, «tot i el poc pes polític», és la més perjudicada.
.
«Moltes promeses però la sorra no arriba»
.
«Som al mes de maig i moltes promeses però la sorra no arriba.» L'alcalde de Cabrera, Joan Vilà, tem que el transvasament anunciat per la Generalitat arribi tard i malament, en plena temporada de bany, com ja va passar l'estiu passat quan l'Estat va posar sorra a corre-cuita. En la reunió que la setmana passada va mantenir l'alcalde amb el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, es va confirmar que s'està buscant el vaixell draga per poder fer el transvasament. El gerent del port de Mataró, Joan Bellavista, explica que el grup de treball liderat per la direcció general de Ports, negociant amb l'Estat i els alcaldes de la zona, s'encarregarà de dir-los com i quan s'ha de fer el transvasament de sorra, el primer que portarà a terme el port de Mataró.
1 comentari:
Jeje, un títol molt simpàtic... de llegir.
Publica un comentari a l'entrada