dimarts, 12 d’octubre del 2010

Més sobre la urbanització dels cursos fluvials 12/10/10, ara la Riera de Pineda

Pineda recupera la idea de fer un passeig a la riera
El Punt 12/10/10

Inicia el procés per dotar d'un vial per a vianants el costat esquerre de la carretera d'Hortsavinyà i deixa per a una segona fase un carril per a bicicletes
.

El passeig de ribera a Pineda inclou un vial per a vianants i un per a bicis. Foto: T.M.
.

L'accés segur a peu per la carretera d'Hortsavinyà en direcció al parc de Montnegre-Corredor és una assignatura pendent a Pineda des de fa anys. En el darrer ple es va encetar el procés que ha de culminar amb la creació d'un passeig per a vianants al marge dret de la riera i d'un vial per a bicicletes a l'altre costat de la carretera, paral·lel als camps de conreu. La regidora de Medi Ambient, Mònica Palacín (ERC), va explicar que tot i emmirallar-se en un projecte inicial del 2005, la nova proposta abandona la idea d'unificar en un mateix espai, al costat esquerre de la riera, persones i bicicletes. “Hem entès que seria anar en contra dels hàbits de la gent, que puja i baixa per la banda de la carretera”, assenyala.


En dues fases


L'impuls al projecte coincideix amb les obres de canalització que l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) fa en aquest àmbit cap a la depuradora de l'Alt Maresme. “Estem en converses amb l'empresa adjudicatària perquè ens ajudi a condicionar l'espai per a vianants, arrencant els canyissers i aplanant el vial”, exposa, però afegeix: “Tot i això no creiem que es comenci a actuar fins a principis del 2011, perquè el projecte que s'ha d'aprovar també ha d'incloure el vial per a les bicis”. A més, el condicionament no es pot executar fins que les obres de la depuradora s'hagin acabat del tot. Precisament, la proposta d'aquest vial de circulació –que es faria en una segona fase– només té inicialment el beneplàcit dels agricultors propietaris dels diferents terrenys afectats, als quals se'ls hauria d'expropiar un màxim de 2,5 metres d'amplada del terreny per habilitar els carrils.


Malgrat la ferma voluntat del govern local d'executar l'obra, sense l'ajuda econòmica de les administracions, com ara la Generalitat i la Diputació, serà prou difícil. “La nostra aposta és garantir un accés segur al parc natural en aquests 2,5 quilòmetres que separen l'IES Joan Coromines i el pont de l'autopista”, insisteix Palacín.