dilluns, 18 de juliol del 2016

Notícies sobre la perllongació de la C-32 fins a Lloret de Mar 18/7/2016

El Govern preveu iniciar la perllongació de la C-32 fins a Lloret de Mar a la tardor
Diari de Girona 18/7/2016

El conseller Rull garanteix que no s'aprovarà el pla de l'aeròdrom de la Cerdanya fins que hi hagi consens territorial

Reproducció virtual del projecte de perllongament de la C-32 fins a Lloret de Mar · Diari de Girona

BARCELONA | ACN
El Govern iniciarà les obres de perllongament de l'autovia C-32 fins a Lloret de Mar (la Selva) entre setembre i octubre, segons va anunciar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una entrevista a l'ACN. Rull va avançar que el seu Departament respondrà abans de l'estiu les al·legacions fetes pels agents implicats al pla específic de millores ambientals del tram Tordera-Blanes-Lloret de la C-32. "Hem volgut respondre les al·legacions una per una i no en bloc. Fer-ho ben fet per després estar en condicions d'iniciar les ?obres entre setembre i octubre, amb la visió de seguiment permanent per part del territori i incloent millores ambientals a través d'un informe complementari. Així anem complint els compromisos que assumim com a Govern", va sentenciar el conseller.

El nou tram de l'autovia C-32 tindrà una longitud de 6,7 quilòmetres i s'iniciarà a l'encreuament amb la GI-600 a Tordera. La infraestructura connectarà amb la carretera C-63 (que uneix Olot i Lloret) i disposarà d'un ramal de connexió amb Fenals fins la GI-682. El projecte comptarà amb dos túnels i cinc viaductes i tindrà un termini d'execució de dos anys. L'autovia tindrà una secció de 2+1 carrils (dos en sentit nord i un en sentit sud), que estaran separats per una mitjana per incrementar la seguretat, i serà executada per la concessionària Invicat (propietat d'Abertis) amb una inversió prevista de 71 milions d'euros.

Sobre infraestructures viàries, el conseller també es va referir a l'aplicació de l'anomenat "model Girona" a la N-340 al seu pas per les comarques de Tarragona. Rull va explicar que el Govern estudiarà amb la conselleria d'Interior, les administracions territorials i el sector del transport, una proposta per presentar al Ministeri de Foment a finals de 2016. "El model Girona ha funcionat i ha funcionat bé, s'ha reduït molt la sinistralitat a la N-II en aquella zona. Per contra, no es pot acceptar el nivell d'accidentalitat amb morts que hi ha a la N-340. Cal fer front a aquesta situació i garantir una mobilitat raonable", va sentenciar.

Consens territorial
D'altra banda, el conseller també va afirmar que la Generalitat buscarà el consens amb el territori en la nova tramitació del Pla Director Urbanístic de l'aeròdrom de la Cerdanya. "No té sentit no fer una proposta sense el consens del territori, volem que s'hi senti còmode", va apuntar Rull. El conseller va assegurar "amb rotunditat" que el nou PDU no permetrà l'aviació comercial a l'aeròdrom -"per això ja tenim Alguaire i la Seu d'Urgell"- sinó que se centrarà en l'aviació lúdica i esportiva i que es reduiran els metres quadrats d'edificació previstos inicialment. "Fins que no hi hagi un consens prou madur, no aprovarem el PDU", va afegir Rull, que va recordar que el Govern s'ha mantingut en contacte amb els alcaldes de Das i Fontanals, així com amb representants del Consell Comarcal de la Cerdanya per tractar aquesta qüestió.

Recentment, les entitats ecologistes incloses dins de la Plataforma Aturem la C-32 s'han unit per tenir més força contra l'ampliació de l'autopista. També es va fer una consulta a Blanes i Lloret, en la qual van participar 3.660 persones, per posicionar-se a favor o en contra de perllongar la C-32 i, el "no" es va imposar amb el 76% dels vots entre les dues localitats. Davant dels resultats, la plataforma va protestar que s'aturés el projecte d'ampliació de l'autopista.

Les obres per allargar la C-32 començaran com a molt tard a l'octubre
Cadena SER 18/7/2016

El conseller de Territori, Josep Rull, confirma que les obres per allargar l'autopista de la costa fins a Lloret de Mar comencaran entre setembre i octubre

A partir d'aquest punt acaba ara la C-32 / ACN (Arxiu)

Les obres per fer arribar la C-32, l'autopista de la costa, fins a Lloret de Mar començaran com a molt tard el mes d'octubre. És el compromís de la Generalitat que està acabant d'estudiar les al·legacions que ha fet el territori per limitar al mínim l'impacte ambiental d'aquesta gran obra.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha assegurat en declaracions a l'ACN que aquest mes respondran totes les al·legacions que han presentat des del territori per millorar l'impacte ambiental que tindrà aquesta obra, després d'això, assegura Rull les obres per fer arribar la C-32 fins a Lloret ja podran començar. Serà, calcula, entre setembre i octubre:

Recorda que les mesures correctores s'han consensuat amb els alcaldes de Tordera, Blanes, Lloret i Tossa, que defensen l'allargament de l'autopista de la costa però reclamen que tingui el mínim impacte al territori.

La fase principal d'aquesta obra, són 6 quilometres i mig entre Blanes i Lloret que costen 70 milions d'euros i els paga Abertis. Serà una carretera de 3 carrils lliure de peatge i es calcula que les obres s'allargaran dos anys.

LES ENTITATS ECOLOGISTES, EN CONTRA

La plataforma ‘Aturem la C-32’ ja ha anunciat mobilitzacions si el govern no fa marxa enrere en l’allargament d’aquesta carretera fins a Lloret de Mar.

Denuncien que aquestes obres es fan d’esquena al territori i sense escoltar les seves al·legacions. Avancen que un cop s’aprovi el projecte definitiu d’aquestes obres el portaran als tribunals.

La plataforma contrària al perllongament de l’autopista C-32 anuncia un estiu mogut i ple d’accions
AraGirona.cat 17/7/2016

Critiquen la decisió del Govern d’arrencar les obres d’ampliació el proper setembre o octubre

Un instant durant una manifestació que va realitzar la plataforma Aturem la C-32 ara fa uns mesos a Lloret © ACN

Aquest diumenge s’ha donat a conèixer que el Govern vol arrencar les obres d’ampliació de l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar entre setembre i octubre. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ho ha anunciat tot assenyalant que es respondran les al·legacions fets pels agents implicats al pla específic de millores ambientals properament. Segons explica el conseller, inclouran les millores ambientals, tal i com van comprometre’s, a través d’un informe complementari.

El nou tram, que serà construït per la concessionària Invicat, propietat d’Abertis, suposarà una inversió d’uns 71 milions d’euros. El projecte compta amb dos túnels, cinc viaductes i els treballs s’allargaran durant dos anys. D’aquesta manera l’autopista arribaria fins a Lloret de Mar i també es vol construir un ramal que connectarà amb Tossa de Mar.

Davant d’aquest anunci, la plataforma Aturem la C-32 ha assegurat que no li sorprenia la decisió de la conselleria i que ja estaven acostumats a aquestes “males sorpreses”. En primer lloc han criticat que el Govern ha faltat a la seva paraula perquè es va comprometre a invitar als agents socials del territori a la reunió de la comissió ambiental del projecte d’allargament de la C-32 i, finalment, no ha estat així. “Dimecres hi ha la primera reunió i no ens han avisat, no ens han convidat, només hi podrem ser presents a través dels partits polítics contraris al projecte que hi ha al consistori de Blanes”, ha explicat un dels portaveus de l’entitat, Jordi Gaitan. “Tindrem una mínima veu”, ha lamentat.

En aquest sentit, el portaveu ha assenyalat que estan “cansats” que el Govern giri l’esquena al territori i els seus ciutadans. “No s’escolta a la gent, a la consulta que vam fer va sortir un no rotund”, ha recordat Gaitan. És per això que des de l’entitat amenacen que hi haurà un “estiu mogut i ple d’accions” per mostrar un cop més el rebuig que desperta aquesta ampliació. “Tornar-los a recordar que la gent no vol aquest projecte, ens farem notar; ja no és només una qüestió de protesta sinó que ells ho estan portant al terreny de la lluita, nosaltres no ho volíem però no ens ho estan posant gens fàcil”, ha reflexionat el portaveu. “Per a Rull quan va bé el territori són els alcaldes i quan no la ciutadania, si troba polítics que no hi estan d’acord mira cap a una altra banda, és la mateixa estratègica que han estat fent servir durant mesos”, ha afegit.

Per tot això, Gaitan ja ha avançat que seran “més contundents”. A més, assenyalen que és curiós que es parli de terminis i inicis d’obres quan encara el projecte no està aprovat. “Tant bon punt s’aprovi els nostres advocats ho denunciaran, ho portarem als davant dels jutjats”, ha assegurat el portaveu de la plataforma.

De moment, des de la plataforma ja han donat a conèixer dos properes accions, més encarades a agrair l’esforç, suport i ajuda de la ciutadania. “Són una forma d’agrair la seva empenta i traslladar-los que continuarem lluitant fins al final en defensa del territori, no ens aturarem”, ha manifestat el portaveu. El 22 de juliol està previst a Blanes una “xindriada” popular i el proper 28 de juliol a les deu del vespre es retransmetrà un documental sobre la construcció que ha patit la Costa Brava.

Els contraris al perllongament de la C-32 anuncien mobilitzacions
El Punt Avui 18/7/2016


ACN - LLORET DE MAR
La Plataforma Aturem la C-32, que agrupa diverses entitats ecologistes de Blanes i Lloret de Mar en contra de l'ampliació d'aquesta autovia fins a Lloret, va avisar ahir que hi haurà un estiu mogut i ple d'accions i mobilitzacions si el govern no fa marxa enrere i es desdiu del projecte. L'anunci es va fer després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va confirmar ahir que les obres començaran al setembre o a l'octubre.

“D'esquena al territori”

La plataforma denuncia que s'ha pres aquesta decisió d'esquenes al territori, sense escoltar la veu de la ciutadania i de les entitats de la zona. Per això, ja han avançat que un cop s'aprovi el projecte el portaran als tribunals. La plataforma també es va queixar que l'executiu, segons ells, ha incomplert la seva paraula i no els ha convidat, tal com havia promès en la primera reunió de la comissió ambiental del projecte de prolongació de l'autopista, que es farà dimecres vinent.

La confirmació que les controvertides obres començarien a la tardor la va fer ahir mateix el conseller Josep Rull en una entrevista a l'agència de notícies ACNRull va avançar que el seu departament respondrà abans de l'estiu a les al·legacions al pla específic de millores ambientals del tram Tordera-Blanes-Lloret de la C-32. “Hem volgut respondre a les al·legacions una per una i no en bloc. Fer-ho ben fet per després estar en condicions d'iniciar les obres entre el setembre i l'octubre, amb la visió de seguiment permanent del territori i incloent-hi millores ambientals a través d'un informe complementari. Així anem complint els compromisos que assumim com a govern”, ha manifestat el conseller. El nou tram de l'autovia C-32 tindrà una longitud de 6,7 quilòmetres i s'iniciarà a l'encreuament amb la GI-600 a Tordera. La infraestructura connectarà amb la carretera C-63 (que uneix Olot i Lloret) i disposarà d'un ramal de connexió amb Fenals fins a la GI-682. Les obres les farà una empresa d'Abertis amb un pressupost de 71 milionsd'euros.