Ara us adoneu? De verda res, ni al Ter ni arreu. Una simple excusa per urbanitzar i transformar en equipaments lúdics, turístics i esportius els ecosistemes més fràgils i valuosos del territori, sempre a costa dels valors naturals que diuen "potenciar". I els ECOpijos aplaudint
Demà organitzem una trobada a Sant Joan de les Abadesses per abordar la construcció de la #ViaVerdadelTer. Una infraestructura desmesurada i gens respectuosa amb el territori
Dissabte 9 de febrer a les 10 del matí al Centre Cívic el Palmàs de Sant Joan.
Breu resum de la trobada sobre la #ViaVerdadelTer celebrada dissabte passat a Sant Joan de les Abadesses. Aviat publicarem un comunicat més extens amb el posicionament de les entitats i persones adherides. #ViaNegra
https://www.gdter.org/2019/breu-resum-de-la-trobada-sobre-la-via-verda-del-ter/ …
Lo que fan alguns municipis amb etiquetes com "biodiversitat", "viles florides" i altres NO és més que jardineria i urbanisme... I alguns ho volen fer passar per "naturalitzacions" o "ecologia"... Quin engany! Quants ECOpijos! https://elmalgratenc.cat/2019/02/11/50-arbres-mes/ … vía @elmalgratenc
50 ARBRES MÉS
elmalgratenc.cat 11/2/2019
L’actuació no és nova, ja que al municipi se’n realitzen de similars de manera periòdica. La plantació d’aquests arbres, 51 en total, es farà al llarg del pròxim mes.
Parlar a la vegada de jardineria, de la gestió ecològica sostenible i de la naturalització d’espais urbans en un municipi com Blanes, que gaudeix d'espais naturals "protegits" totalment ignorats i transformant-se en equipaments lúdics, turístics i esportius, és cinisme i engany
L’@octavibt de @bcn_ajuntament ens parla de la importància de la gestió ecològica sostenible i de la naturalització d’espais.
De tant en tant ho vaig repetint... La biodiversitat no es conserva protegint (o catalogant) a les espècies o pintant de verd espais al mapa, sinó preservant els hàbitats i les seves característiques que fan possible que hi siguin. La resta engany i pèrdua de diners...Propaganda.
¿Cuántas especies en peligro hay en Cataluña?
La Vanguardia 9/2/2019
La Generalitat ultima la elaboración del catálogo de especies amenazadas, del que se derivarán planes de recuperación y de conservación
--------------------------------------------
L’apliació de la C32 fins a Lloret només te un objectiu: garantir que els peatges que finalizen el 2021, s’allarguin també fins al 2040. @CPMaresme @NovullpagarC32 @aturemc32 @ap7GratuitaJa
No es prohibeix res de res, no s'ajorna res de lo que ja s'està construint, fum, fum, fum, i hi ha qui s'ho creu... i no només a la Costa Brava ;)...
S'amplia la prohibició de construir a la Costa Brava, ara a la segona línia de mar
TV3 13/2/2019
La Comissió d'Urbanisme de Girona aprova un avanç del Pla de Director Urbanístic
La Generalitat està determinada a revisar a fons què es pot construir i què no es pot construir en el litoral de la Costa Brava.
La Comissió d'Urbanisme de Girona ha aprovat un avanç del Pla de Director Urbanístic de la Costa Brava que amplia la moratòria anunciada fa un mes, que revisava les possibilitats de construir en més de 1.500 hectàrees de sòls urbanitzables de 17 dels 22 municipis gironins i deixava en suspens, com a mínim, la construcció de 3.000 habitatges.
Ara, aquesta ampliació suspèn la tramitació de llicències d'obra durant un any en terrenys de vuit sectors més dins la franja dels 500 metres des de la costa -o sigui, de primera línia de mar- on, tot i no tenir llicències pendents, es considera que construir-hi tindria un gran impacte paisatgístic.
L'ampliació introduïda avui en el Pla Director Urbanístic de la Costa Brava també suspèn la concessió de noves llicències en la segona línia de mar: inclou 80 sectors de sòl urbanitzable de 15 municipis, que són a més de 500 metres de la costa, unes 900 hectàrees on ara mateix la normativa permetria construir-hi fins a 12.000 habitatges.
El secretari general d'Hàbitat Urbà i Territori, Agustí Serra, ha volgut remarcar que la moratòria té un caràcter preventiu per poder crear una normativa que ajudi a ordenar i preservar el paisatge.
"El que estem fent és crear les condicions, fixar aquesta moratòria per poder actuar, per poder treballar. M'agradaria no crear alarmisme. El que estem fent ho fem per millorar la qualitat ambiental i paisatgística del conjunt de la Costa Brava.""Estem parlant, sobretot, de municipis que tenen planejaments no adaptats, antics, que formen part de models propis d'un temps, dels anys 70 i 80, però que en aquests moments hem de revertir."
En total, les dues moratòries afecten 19 dels 22 municipis de la Costa Brava i aturen, per un any, la possibilitat de construir fins a 15.000 habitatges.
La moratòria anunciada fa un mes i ara ampliada era una reivindicació de SOS Costa Brava, una plataforma constituïda a l'agost per 15 col·lectius ecologistes, per denunciar l'excessiva urbanització d'aquest territori.
"millorar" i "mantenir" :) ... si realment enteneu que volen millorar i mantenir el litoral, teniu un problema... a Blanes: "la recol·locació de l'escullera de la platja de Blanes, ja han iniciat converses amb els ajuntaments afectats" https://www.diaridegirona.cat/comarques/2019/02/11/invertiran-mes-330000-euros-millorar/962027.html … vía @diaridegirona
Invertiran més de 330.000 euros en millorar camins de ronda i mantenir el litoral
Diari de Girona 12/2/2019
Costes anuncia actuacions en vuit municipis i l'estudi de tres projectes a Roses, Sant Feliu i Blanes
Un punt del camí de Ronda a Aigua Xelida DdG
Això representa el condicionament de diversos punts dels camins de ronda, l'estabilització de penya-segats i obres de reparació i conservació d'espais costaners.
Durant aquest 2019 es faran actuacions en vuit municipis i també es troben en estudi tres projectes de Roses, Sant Feliu i Blanes.
El cost total de les actuacions previstes és de 334.242,60 euros.
Les obres inclouen actuacions a diversos fronts de la costa gironina, tres projectes dels quals ja s'han completat. Són els casos del condicionament dels trams del camí de ronda a Radio Liberty, de Pals (amb un cost de 13.500 euros) i d'Aigua Xelida a l'espai conegut com Àvia Catalana, al municipi de Palafrugell (18.000 euros); així com l'estabilització de penya-segats a la platja dels Morts de Colera , als quals s'han destinat 35.000 euros.
En aquest mateix sentit hi ha en execució el projecte de condicionament del camí de ronda de Cala Montgó a Punta Xerric, de l'Escala (amb un pressupost de 65.000 euros); i la reparació de la riba Confitera de Cadaqués (16.000 euros).
L'adequació del camí de ronda a les Tres Platgetes de Portbou (amb un cost de 65.000 euros) i a la zona de Porto Pi de Tossa de Mar (15.000 euros), i la demolició de la caseta de la cala cap de Planes de Palamós (amb 21.000 euros de pressupost) estan pendents d'aprovació.
Costes té també en estudi la conservació de la pavimentació de fusta de la platja de Sant Pol de Sant Feliu de Guíxols; una actuació de manteniment a Punta Palangres, de Roses; i la recol·locació de l'escullera de la platja de Blanes, per a les quals ja ha iniciat converses amb els ajuntaments afectats.
---------------------------------------------------------
1910. Molt curiós!! Telefèric de les mines de Can Palomeres a Malgrat de Mar, que traslladava el mineral de ferro fins a l’estació de càrrega de vaixells. Col•lecció Roisin/IFEC
La següent fotografia NO és de la platja de Lloret, sinó de Malgrat de Mar (es veu la Pilona al mar)...
12 de febrer de 1923
Aterra a #Salt una avioneta després de sobrevolar durant una llarga estona la ciutat de #Girona.
Aterratge d'un avió a la platja de Lloret de Mar (?)
#efemeridesSalt #taldiacomavui
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada