Així funciona un lobby...
La prolongació de la C-32 (Blanes – Lloret –Tossa), obra prioritària per a l’impuls econòmic de la Costa Brava sud
Cambra de Comerç de Girona 15/2/2017
Les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols consideren essencial l’inici de les obres d’allargament de la C-32 durant aquesta primavera, fent costat a les reclamacions dels sectors empresarials d’aquestes localitats costaneres, davant qualsevol dubte que pugui sorgir pel recurs presentat davant el TSJC. Una connexió adequada al volum d’habitants i turistes de la Selva marítima es fa implescindible.
Ja en un ple de 1988 la Cambra de Girona va aprovar una proposta on reclamava al govern de Catalunya informació detallada “sobre l’estat del projecte i previsions d’execució de l’autovia de la Costa Brava entre Malgrat i Figueres i, especialment, de la circumval·lació de Lloret de Mar”. Han passat prop de 30 anys i la necessitat d’aquesta infraestructura s’ha redoblat.
Aquesta via que permetrà millorar la connexió entre Blanes, Lloret de Mar i Tossa de Mar ha tingut diversos períodes d’al·legacions en un dilatat procés de planejament i aprovació de l’obra amb la intervenció de governs nacionals i municipals de divers color polític. Aquest nou tram de ben segur que reportarà importants beneficis per al conjunt de la zona i millores generals per a veïns i turistes.
Aportarà clars avantatges en seguretat, en incorporar una separació per evitar xocs frontals, cosa que permetrà disminuir l’actual sinistralitat. Representarà una gran millora per a l’agilització dels desplaçaments al reduir-se pràcticament a la meitat el temps de viatge. Menys temps a la carretera és menys contaminació. Permetrà descongestionar de forma important la carretera GI-682 per la qual circulen 25.000 vehicles diaris. També facilitarà les connexions amb el Maresme, el Vallès i el Barcelonès.
Cal recordar que al projecte definitiu ha reduït considerablement l’afectació mediambiental al preveure una secció de 3 carrils que té molt menys impacte global.
La realització paral·lela de la millora de la GI-600 fins a Tordera i del tram de la N-II de Tordera a Sils permetrà disposar d’una carretera més directa per a veïns, visitants i turistes.
Aquesta actuació no representarà una nova despesa per la Generalitat, que difícilment es podria incloure en els pressupostos d’aquests propers anys. És la concessionària Abertis qui assumirà el cost total de l’obra que supera els 70 milions d’euros.
Ja tenim aquí “Altres històriesdemar”
Fa 3 dies
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada