El9nou.cat 10/7/2016
La majoria dels vehicles sancionats són motos
Ferran Polo
Un de cada 10 vehicles controlats pels Mossos en controls d’accés motoritzat al medi natural fets al Vallès Oriental durant els primers sis mesos de l’any circulava de forma incorrecta.
Un control dels Mossos de la Unitat Regional de Medi Ambient amb vehicles tot terreny i motocicletes a la zona de l’ermita de Cabanyes, entre la Roca
En concret, segons les dades de la policia catalana, s’han imposat 23 denúncies per circular per llocs prohibits, bàsicament pistes de menys de quatre metres d’amplada on la llei prohibeix de forma explícita el pas de motos i quads o per pistes més amples però on hi ha alguna prohibició excepcional.
La majoria de les sancions –20– s’han imposat a motoristes. A banda, hi ha 18 denúncies més a vehicles per temes de trànsit com, per exemple, no tenir l’assegurança obligatòria. Aquí, la majoria dels infractors també són motoristes (14). Els altres quatre són quads, un tipus de vehicle que ara no és tan utilitzat a la muntanya com fa només uns anys. En tots dos aspectes, les xifres d’aquests sis primers mesos de 2016 són molt similars als registres dels controls fets per la Unitat Regional de Medi Ambient (URMA) dels Mossos durant tot l’any 2015. A banda de la policia catalana, els Agents Rurals també fan aquesta mena de controls.
Les denúncies per no respectar la llei d’accés al medi natural es reparteixen entre el parc de la Serralada Litoral (11), el parc del Montnegre i el Corredor (6) i altres espais rurals del Vallès Oriental, que no són parc natural. No n’hi ha cap al Parc Natural del Montseny. Els Mossos constaten que tota la serra que separa el Vallès Oriental del Maresme és la que registra més problemes perquè també hi ha més pressió per l’existència de nuclis de població importants molt a prop. En els darrers anys, la policia catalana ha detectat “un augment considerable de la pressió sobre els espais naturals”. “Ha augmentat la gent que hi accedeix per fer esport o altres activitats”, diu un membre de la URMA de la Regió Metropolitana Nord, amb seu a Granollers. A més, les activitats són cada cop més extremes. “Tothom va buscant l’extrem en tot i això també es dóna a la muntanya”. Des dels Mossos de medi ambient, recorden que la llei, que prohibeix a les motos circular per corriols i per pistes de menys de quatre metres d’amplada, busca garantir que “tothom pugui accedir al medi natural en bones condicions” a més de la conservació de l’entorn i de permetre el bon funcionament de les activitats agràries i ramaderes existents.
Els períodes de més afluència de motos i quads a la muntanya són la tardor i la primavera. També hi ha més freqüentació després de dies en què ha plogut.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada