dimarts, 3 de febrer del 2009

Algunes notícies més per llegir 1-3/2/09...

EL PLE DE L’AJUNTAMENT APROVA FER UNA CONSULTA POPULAR EN RELACIÓ A L’ÀREA RESIDENCIAL ESTRATÈGICA DEL VEÏNAT DE SANT PERE.
Vídeo a Ràdio Tordera 2/2/09

Pineda enllesteix la protecció de la riera com a zona agrícola
El Punt 3/2/09
.

.

Els terrenys que envolten la riera de Pineda ja són finalment una zona agrícola protegida de qualsevol urbanització. L'últim ple de l'Ajuntament va aprovar –amb l'abstenció de CiU i els vots en contra del PP i de 100x100 per Pineda– modificar el pla general en el punt que preveu la banda dreta de la riera, l'última que quedava per protegir. El govern del PSC i ERC va desestimar les al·legacions presentades per propietaris de terrenys afectats amb la nova qualificació que, entre altres punts, defensaven que s'hi pogués habilitar un polígon industrial amb empreses de logística i de distribució. En concret, el regidor d'Urbanisme, Pere Clarabuch (PSC), va recordar que les necessitats de sòl industrial a Pineda s'han de resoldre amb la posada en marxa dels nous plans de desenvolupament a tocar de l'actual polígon de Mas Roger «i que preveuen una oferta de 300 parcel·les».

Tant la regidora d'ERC, Mònica Palacín com l'alcalde, Xavier Amor (PSC), van defensar la mesura de protecció de la zona de la riera i van recordar que s'està estudiant incloure-la dins el parc Montnegre i el Corredor, ara que s'està estudiant ampliar els límits de cada municipi que en forma part.

El regidor del PP, Diego Sánchez va mantenir que no calia fer el canvi en la qualificació urbanística de la Riera per garantir la seva protecció i l'únic regidor del grup independent 100x100 per Pineda va ser més categòric i va acusar el govern de «condemnar els propietaris dels terrenys a fer de pagesos tota la vida.

Una plataforma ciutadana recull 450 firmes contra el "quart cinturó" de Maçanet
Diari de Girona 3/2/09

El Govern vol desdoblar la C-35 fins a Hostalric, mentre que l'entitat creu que malmetrà espais naturals i l'Ajuntament també s'hi oposa

La carretera C-35 actual passa pel mig el poble i la urbanització Residencial Park fins a arribar a Hostalric. carles Colomer

MAÇANET DE LA SELVA E.BATLLE
La Plataforma Ciutadana Maçanet de la Selva (Planacuma) ha endegat una recollida de signatures per frenar la construcció del "quart cinturó" de Maçanet de la Selva, nom que rep el futur desdoblament de la carretera C-35 que va des de Maçanet fins a Hostalric. En total, Planacuma ja té recollides 450 signatures i seguirà aquesta campanya en els diferents actes que es portin a terme al municipi. Fa poc més d'una setmana es va fer l'última recollida de firmes i se'n tornaran a recol·lectar al maig, per la Festa del Roser, segons assegura la portaveu de Planacuma, Núria Gil.
El quart cinturó de Maçanet preveu enfilar-se des de l'actual C-35 desdoblada a Maçanet -que va fins a Platja d'Aro- i transcorre per la plana maçanenca, passant per camins rurals, a tocar de l'espai d'interès natural (PEIN) dels Turons de Maçanet i s'enfila fins al terme d'Hostalric.Aquest fet, segons la plataforma, "suposa trinxar el territori perquè tallarà la connectivitat, les explotacions agràries i una zona d'interès paisatgístic", i a més, assegura Gil, "encerclarà el poble i el casc urbà quedarà separat de la urbanització Residencial Park" si la carretera s'acaba desdoblant.
Per aquest motiu, demanen que "en algun ple es defineixi l'actitud del consistori" i, també, "que la gent es comenci a conscienciar mitjançant la campanya en contra".
Des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (Dptop) asseguren que aquesta carretera encara no té data d'execució, i que tot i estar prevista al Pla d'Infraestructures (2006-2026), en aquests moments no hi ha res definit. A més, afirmen que en aquests moments s'està redactant el Pla parcial de les comarques gironines i llavors hi ha la possibilitat que s'hi dibuixi.
Tot i això, el principal problema, segons Planacuma, és que ja s'ha fet reserva de sòl per a la via al Pla General, i per això reclamen un canvi de l'ordenament. "Suposa un perill, perquè la Generalitat mai ens ha dit que no la farà", afirma Gil.
L'alcalde, Alfons Soms (PSC), recorda que el consistori té una postura que no ha canviat en quatre anys, quan el govern va acordar amb tots els grups que estaven en contra de la carretera, pel seu impacte ambiental, la destrossa del territori i perquè el poble quedaria encerclat amb la nova infraestructura". Tot i això, Soms assegura que lluitaran perquè no es faci.

L´alternativa: laGI-555 de Massanes.

L'Ajuntament de Maçanet ha proposat al Govern català que, en comptes de fer un desdoblament de la C-35, s'utilitzi com a via per anar a Hostalric, la carretera GI-555 que passa per Sils, Massanes i arriba fins a Hostalric. Aquesta demanda, segons l'alcalde, Alfons Soms (PSC), el Govern l'està estudiant. Maçanet proposa la GI-555 perquè és una carretera que es fa servir i, a més, es pot convertir en un "enllaç amb la N-II un cop desdoblada a l'alçada de Mallorquines -Sils-", afirma Soms i, per tant, estalviaria crear una nova via que passés per Maçanet si es vol anar fins a Hostalric. De moment, Soms reconeix que no hi ha cap posicionament del Govern.


Adif inverteix 11,5 milions en integració ambiental del TAV al tram Riells-Massanes
Diari de Girona 3/2/09

L'empresa d'infraestructures ferroviàries Adif ha aprovat la licitació del contracte d'execució de les actuacions d'integració mediambiental del tram Riells-Massanes de la línia del TAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa amb un pressupost de licitació d'11,5 milions d'euros

EFE/DDG Els principals treballs consistiran en la construcció d'un ecoducte per garantir el pas de fauna i dos canalitzacions fluvials i la instal·lació de pantalles acústiques en una longitud total de 400 metres, a més d'altres actuacions per a la millora de la integració mediambiental de la infraestructura al seu pas per aquesta zona, ha informat avui Adif.Els treballs es complementaran amb la millora d'accessos, drenatges, senyalització, reposició de ferms, paviments i serveis, a més de tancaments.El tram Riells-Massanes de la línia del TAV Madrid-Barcelona-Frontera francesa té una longitud de 9 quilòmetres i discorre pels municipis de Sant Celoni, Riells i Viabrea, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric i Massanes, a les províncies de Barcelona i Girona.El tram Barcelona-Figueres de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera Francesa compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros.

El Govern permetrà vendre les cases que són sobre la platja i en domini públic
Diari de Girona 3/2/09

El Ministeri de Medi Ambient assegura que el comprador haurà d'"assumir els terminis i les obligacions de l'anterior propietari"
.
Imatge aèria del litoral gironí de la Costa Brava. diari de girona

GIRONA DDG
El Govern central regularà "la transmissió de les concessions atorgades a l'empara de la disposició transitòria primera de la llei de Costes". Una mesura que permetrà als propietaris de les cases afectats pel domini públic maritimoterrestre vendre l'habitatge a una altra persona. Una novetat en la llei de Costes que va impulsar la ministra Cristina Narbona, ja que fins ara no es podien ni vendre ni heretar. Un cop passada la concessió hauran de ser enderrocades. La disposició aprovada pel Consell de ministres el passat cinc de desembre afegeix dos apartats a la llei de Costes, segons va informar ahir El País: "Les concessions [als habitatges construïts legalment sobre la platja abans del 1988] seran transmissibles, prèvia autorització de Costes, per actes inter vius, i se subrogaran al nou titular els drets i obligacions de la concessió". És a dir, que les concessions no només es poden heretar, sinó que amb aquesta reforma es podran vendre i comprar.
Fins ara l'Estat atorgava una concessió de 30 anys als propietaris de les cases contruïdes en domini públic abans de la llei. Aquesta concessió, però, no els donava dret a vendre-les com podran fer ara. La reforma afectarà les cases construïdes legalment abans del 1988. Alhora, la venda d'una propietat implicarà també un traspàs dels drets i obligacions. És a dir que amb les noves concessions se subrogaran els terminis d'enderrocament i les obligacions de l'anterior propietari. Aquesta mesura, que haurà de ser sotmesa a l'aprovació de les Corts, ha estat incorporada en la disposició final quarta del Projecte de Llei de Navegació Marítima aprovada pel Consell de ministres.
D'altra banda, el Govern central també preveu "agilitzar el procediment per a l'atorgament de les concessions atorgades a l'empara de la disposició primera de la llei de Costes". Amb aquesta mesura, l'Executiu central argumenta que es complirà "el compromís adquirit pel Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí d'imprimir major rapidesa a la tramitació de l'atorgament d'aquestes concessions". De la mateixa manera, consideren que "aquestes mesures estan encaminades a facilitar l'aplicació de la disposició transitòria primera de la llei de Costes i no alteren l'esperit de la mateixa, que va ser aprovada el 1988 per a la definició, restauració i protecció del litoral espanyol i la garantia del seu ús públic". És a dir, el Ministeri assegura que la iniciativa no flexibilitza la llei que va començar a implantar la ministra Cristina Narbona, ni canvia la seva filosofia. Al contrari. Segons van aclarir des del Minsiteri de Medi Ambient, la mesura obre la porta al tanteig de la compravenda. Un tanteig amb el qual el mateix Ministeri preveu recuperar més ràpidament tot el territori del litoral espanyol afectat per la línia que marca el domini públic maritimoterrestre.

Esquerra Independentista del Baix Montseny inicia la campanya 'Aquí defensem el territori'
L’Actualitat del Baix Montseny 2/2/09
.

Esquerra Independentista (EI) del Baix Montseny ha impulsat en la darrera setmana diverses actuacions emmarcades dins la campanya 'Aquí i ara, defensem el territori' que continuarà al llarg d'aquest any 2009. Entre les accions que ha portat a terme hi ha la presentació de mocions a Ajuntaments de diferents municipis per tal de declarar-los àrees on es defensa i es preserva el territori.Segons Esquerra Independentista, "aquesta campanya pretén visualitzar les diferents agressions al territori en forma de TAV, MAT, Quart Cinturó, AREs o camps de golf, entre d'altres, i que responen a un model obsolet i caduc de creixement econòmic i no a les necessitats de la majoria".Així, s'han realitzat murals, encartellades, modificació de plafons informatius, caminades, pintades i diverses accions simbòliques a diferents punts del Baix Montseny, especialment a les carreteres i als punts més visibles de la xarxa de comunicacions de la comarca.

Sant Feliu de Buixalleu suspèn les proves de control ambiental a l'autòdrom del municipi
L’Actualitat del Baix Montseny 1/2/09

L'Ajuntament de Sant Feliu de Buixalleu va suspendre les proves de control ambiental que s'havien de celebrar dilluns a l'autòdrom per comprovar si s'havien acomplert les modificacions que exigia Medi Ambient. El Consistori va prendre la decisió després que els promotors no van presentar en la forma requerida la documentació del Pla d'Autoprotecció, un document que l'Ajuntament havia d'informar favorablement abans de fer el nou control ambiental. A més, tampoc es van presentar en la forma requerida els certificats necessaris per legalitzar les obres que s'han fet fora del projecte inicial, com l'asfaltat del pàrquing.
Aquesta circumstància fa que els promotors no disposin de temps per presentar la documentació requerida i fer l'acta de control ambiental abans del termini de caducitat de la llicència provisional. Això significaria que haurien d'iniciar novament tot els procés de legalització per normalitzar la situació del circuit.