dimecres, 19 de setembre del 2007

Sortida herpetològica nocturna 18/9/07

Aprofitant la pluja d’aquesta tarda, de nit em fet un volt per Tordera i Fogars de la Selva en busca d’amfibis en Freddy Ribas i jo mateix.

En Freddy barallant-se amb un gripau comú (Bufo bufo) per fer-li una foto.

Tot i que ha plogut (no gaire), encara es nota la manca d’humitat acumulada i no són molts els exemplars que em trobat...

19 gripaus comuns (Bufo bufo), més de 25 gripaus corredors (Epiladea calamita), més de 100 granotes verdes (Pelophylax perezi) i granotes pintades (Discoglossus pictus), i uns 6 o 7 tòtils (Alytes obstetricans) escoltats.

En contrapartida se’ns ha creuat un senglar (Sus scrofa) dels grossos a un camí de Fogars, una llebre europea (Lepus europaeus) al Pla de la Júlia (Tordera), una guineu (Vulpes vulpes) a la riera de Sant Ou (Tordera), a més a més d’un conill (Oryctolagus cuniculus), i em trobat rastres (excrements, un parell de granotes pintades a mig depredar encara vives i rastres de cranc de riu americà, tot junt) d’un provable visó americà (Mustela vison) a la vora del riu a Fogars però que no em arribat a veure.

A veure si durant els propers dies cauen pluges més generoses i s’activa l’herpetofauna de la zona.

Xavi.