dimarts, 15 de juliol del 2008

Riu Tordera a Can Simó (Fogars de la Selva) 15/7/08. David Caballé

Avui en David Caballé ha observat al riu Tordera al seu pas pel Pla de Can Simó (Fogars de la Selva), com a més destacat...

3 corriols petits (Charadrius dubius)
2 bernats pescaires (Ardea cinerea)
2 durdecs (Coccothraustes coccothraustes)

Comenta que ell personalment constata la presència regular de parelles de durdecs a 6 territoris...

3 a La Batllòria (Vallès Orienetal)
1 a l’estany de Can Torrent (Tordera)
1 al Pla de Can Simó (Fogars de la Selva)
1 a l’urbanització Parc dels Prínceps I (Fogars de la Selva)

També 5 perques americanes “Black-Bass” (Micropterus salmoides) avui al riu.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Tinc una casa aprop de la Batllòria i mai he vist les tres parelles que comentes, podries concretar una mica més.
Jo en vaig veure una parella fa 4 mesos aprop de Gualba. Però no l'he vist més.

Anònim ha dit...

He traslladat la consulta a en David Caballé… a l’espera de resposta per part d’ell.

Per la meva part, et puc dir que fa un parell de mesos vam veure plegats una parella al Pla de la Verneda-La Batllòria, molt a prop de l’extracció d’àrids, però ell es passa per allà més sovint perquè viu al costat.

Xavi.

Anònim ha dit...

Hola,

Aquest any els he vist i esoltat el reclam reiteradament perquè visito molt sovint aquest tram de riu perquè ara visc a tocar.

Baixant el riu des de La Batlloria, una parella vista i escoltada reiteradament a la riba de l'autopista, passada l'escullera.

A l'alçada dels àrids hi ha una altre parella, també vista durant varis dies i sempre al mateix lloc. Sempre que em paso els busco allà.

Més avall a la Riera de Repiaix-Les Llobateres altre parella i més reclams durant els darrers mesos, i vistos pels salzes i gatells de la riba.

Abans vivia a Fogars i tinc allà a la familia. Fa uns anys que els veig i escolto, també solen estar als mateixos llocs.

David