dijous, 22 de gener del 2009

Algunes notícies més per llegir 19-21/1/09...

Maresme. El pla d'aeroports preveu l'aeròdrom de Palafolls i un heliport a Mataró
El Punt 21.01.2009 TERESA MÁRQUEZ

La viabilitat de les dues infraestructures es resoldrà durant la vigència del pla, fins al 2015

El nou pla d'aeroports, aeròdroms i heliports aprovat ahir pel govern recull la incorporació a la xarxa d'infraestructures aeronàutiques de l'aeròdrom de Palafolls i un heliport a Mataró. Les dues instal·lacions, la viabilitat de les quals s'ha de resoldre en el decurs de la vigència del pla, que s'acaba el 2015, han estat incorporades al document a partir de les propostes fetes des del mateix territori. Tot i que l'emplaçament definitiu d'aquests serveis encara s'ha de confirmar, des de la Generalitat es treballa per aprofitar les infraestructures existents. En el cas de Mataró, el pla d'ampliació del port ja incorpora habilitar un heliport

L'aeròdrom de Palafolls és una instal·lació privada que fa anys que funciona i que està situada al costat de la carretera entre el municipi i Tordera, i s'hi desenvolupa activitat aèria des de principi dels anys noranta. Malgrat que encara no hi ha una confirmació absoluta que la Generalitat, a partir del nou pla, aprofitarà aquestes instal·lacions, el més probable és que en vulgui fer ús si s'aprova la viabilitat de la infraestructura. El pla d'aeroports preveu 7 aeròdroms nous, i el de Palafolls s'inclou amb altres que encara han de ser analitzats i que són al Priorat, Vallmoll, el Castell de Santa Maria, Tàrrega i Mollerussa.

Pel que fa a l'heliport previst a Mataró, des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques mantenen que l'emplaçament definitiu encara s'ha de resoldre, tot i que ja hi ha una proposta ferma perquè se situï al port, inclosa en el pla d'ampliació d'aquest equipament. A tot Catalunya hi ha actualment una flota d'una vuitantena d'helicòpters distribuïts en 18 operadors, incloent-hi els institucionals, i 82 infraestructures heliportuàries. Tot i això, es preveu que l'any 2012 més d'un centenar d'helicòpters tindran la base d'operacions a Catalunya. El 70% realitzaran activitats d'interès social –incendis, trasllats hospitalaris– i el 30%, es dedicaran al turisme i la indústria. La infraestructura aèria prevista a la capital del Maresme encara no té adjudicada una definició concreta, però es preveu que s'incorpori a la xarxa bàsica integrada per heliports d'ús públic.

El nou pla aprovat ahir preveu la construcció d'onze aeroports i aeròdroms a Catalunya.

El govern també ha aprovat el projecte de llei d'aeroports i heliports, que crea l'ens públic Aeroports de Catalunya com a eina de gestió del govern per exercir les competències en matèria aeroportuària.

La factura del temporal a les platges de Barcelona puja a 4,2 milions
El Punt 22.01.2009 I. V. O.M

La reparació de les destrosses que va provocar a les platges barcelonines el temporal que va sacsejar la costa catalana els dies 26 i 27 de desembre costarà un ull de la cara. Segons les primeres avaluacions, fetes públiques ahir per l'Ajuntament, la factura serà de 4.243.500 euros. La despesa més gran és a càrrec del Ministeri de Medi Ambient: 3.100.000 euros, destinats a reparar els espigons danyats i a reposar les tones de sorra que es va endur la llevantada. L'Ajuntament, per la seva banda, es gastarà 923.400 euros a reparar el paviment, les canalitzacions i alguns dels elements del mobiliari urbà fets malbé. Els 220.000 euros dels desperfectes a les passeres de fusta, les dutxes i altres equipaments els assumirà l'Àrea Metropolitana. A la costa de Girona, les estimacions inicials ja eleven la factura del temporal a més de 28 milions . A la costa se superen els 17 milions, si bé només l'Escala, Tossa, Blanes, Lloret, Colera, Portbou, Cadaqués i Platja d'Aro han xifrat part de les destrosses ocasionades.

Prop de 30 milions a la costa de Girona
El Punt 22.01.2009 ORIOL MAS

A la costa de Girona, les estimacions inicials ja eleven la factura del temporal de Sant Esteve a més de 28 milions d'euros. Als pobles de costa se superen els 17 milions, si bé només l'Escala, Tossa, Blanes, Lloret, Colera, Portbou, Cadaqués i Platja d'Aro han xifrat part de les destrosses ocasionades per les onades, que es van emportar passejos marítims, dics de protecció de ports i platges senceres. La factura total serà multimilionària, i la Generalitat analitza totes les pèrdues per definir les ajudes i les línies d'actuació més urgents. En el cas dels municipis costaners, l'empresa pública Ports de la Generalitat avalua tots els danys, si bé ja s'han fet les feines més urgents. Pel que fa als passejos marítims, a hores d'ara la principal obsessió dels ajuntaments és que tot estigui arreglat per a la temporada turística, que comença per Setmana Santa. En el cas de l'Escala, un dels pobles més afectats pel temporal, el govern ja s'ha mostrat d'acord a aprofitar les destrosses per fer un passeig nou, tal com demana fa temps l'Ajuntament.

L'Estat farà un projecte nou del tram aturat del desdoblament de l'N-II de Sils a Maçanet
El Punt 19.01.2009 ORIOL MAS

L'Estat farà un nou projecte del tram aturat del desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet. La rescissió del contracte amb l'empresa adjudicatària, més les millores que s'hi incorporaran, obligaran a tornar a fer diversos tràmits administratius, com tornar sotmetre el projecte a informació pública. En aquest projecte s'incorporaran bona part de les al·legacions de l'Ajuntament de Maçanet, com ara la construcció d'un fals túnel a la Torre de Cartellà i la millora de la mobilitat local o dels accessos a la C-35. Això farà que no es puguin reiniciar els treballs fins a finals d'aquest any o principis del que ve. D'altra banda, el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, va indicar que les obres entre Tordera i Maçanet començaran a finals d'any.