dimarts, 7 de juliol del 2009

Algunes notícies més per llegir 5 i 7/7/09...

Malgrat posa a l'abast de tothom cartografia històrica a través de Google Maps
El Punt 7/7/09
.

Una de les imatges del Google Maps de Malgrat. Foto: EL PUNT.

L'Ajuntament de Malgrat, a través de l'Arxiu Municipal, posa a les mans de la ciutadania la consulta de mapes històrics del municipi. El nou servei, al qual es pot accedir a través del cercador Google Maps, permet sobreposar antics mapes i fotografies amb imatges de satèl·lit actuals. Segons confirmen fonts municipals, Malgrat és un dels primers ajuntaments que posa en funcionament aquest servei amb material d'alta resolució «que combina continguts geogràfics antics amb modernes imatges i cartografia dels últims anys». La idea està inspirada en els treballs de publicació de mapes que ha fet la Biblioteca Nacional d'Escòcia.

Aquest nou servei ofereix la possibilitat de descobrir de manera gratuïta i detallada un gran nombre de mapes i fotografies. «De moment, el volum del fons cartogràfic digital publicat és de 70 gigabytes i el valor dels mapes històrics combinat amb la popularitat de Google Maps facilita al públic en general la visualització i comprensió dels canvis en el territori», especifiquen les mateixes fonts. El servei té un funcionament molt intuïtiu, ràpid i fàcil d'utilitzar, amb la possibilitat de sobreposar mapes amb diferents transparències, i amb un sistema de navegació «que afegeix la possibilitat de fer zooms i desplaçaments directament sobre qualsevol zona visualitzada». Així mateix, aquesta funcionalitat serveix de suport per a tècnics i especialistes en la planificació i coordinació de projectes, ja que hi ha la possibilitat de comparar els mapes històrics amb cartografia topogràfica i cadastral. De moment, la col·lecció de mapes relacionats inclou, entre altres documents, el plànol geomètric amb edificació de carrers de l'any 1893, dotze plànols de l'any 1954 corresponents a Trabajos topográficos de Catastro parcelario, una col·lecció de fotografies aèries del delta de la Tordera dels anys 1966, 1975 i 1984 i cinc plànols corresponents a l'aprovació de les qualificacions urbanístiques del POUM de l'any 2005, i el plànol de resultats de les eleccions al Parlament Europeu del 2009.


Col·locaran una tanca a la via del tren entre Malgrat de Mar i Santa Susanna
Malgrat confidencial 7/7/09


Adif –empresa encarregada de la infraestructura ferroviària de Renfe- instal·larà més de cinc quilòmetres de tanques a les vies del servei de rodalies de Barcelona. Aquests treballs inclouen el tram entre Malgrat de Mar i Santa Susanna. La tanca serà de formigó i acer, i tindrà una alçada de 2,5 metres. L’objectiu d’aquesta mesura és impedir l’accés de persones i animals a la via del tren.

informació addicional aquí

Adif instal·larà tanques en municipis de la línia 1 de rodalies
El Punt 7/7/09

L'empresa ferroviària Adif instal·larà més de cinc quilòmetres de tanques a les vies de quatre línies de rodalies de Barcelona per impedir l'accés de persones i animals a la via i augmentar així la seguretat ferroviària. En el cas de la línia 1 Barcelona-Mataró-Maçanet, les estacions afectades seran Sant Andreu de Llavaneres, Arenys de Mar, Caldes d'Estrac i Blanes en els trajectes entre Santa Susanna i Malgrat de Mar i entre Canet i Sant Pol de Mar.

El Govern projecta el desdoblament de la C-35 com un Quart Cinturó encobert
L’Actualitat del Baix Montseny 7/7/09

El Govern de la Generalitat de Catalunya contempla un desdoblament de la carretera C-35 entre Maçanet i Sant Celoni com un corredor de gran capacitat que enllaçaria amb el Quart Cinturó a Granollers (Vallès Oriental). D'aquesta manera, l'executiu català recupera el projecte que establia la prolongació del Quart Cinturó a través de la comarca del Baix Montseny.El Pacte Nacional per a les Infraestructures amb que treballa la Generalitat contempla la creació d'un cinquè cinturó que ja hi havia projectat el 1976 i que unia el Baix Llobregat i el Vallès Oriental fins a l'enllaç amb l'autovia B-40, de Granollers a Mataró i amb el Quart Cinturó. Des d'aquí, se seguiria per l'actual variant de Cardedeu, Llinars i Vilalba Sasserra, ja existent, que es veuria desdoblada. Finalment, es faria una inversió de 131 milions d'euros per convertir el tram de la carretera C-35 entre Sant Celoni i Maçanet en una autovia.L'obra està prevista en el Pacte Nacional per a les Infraestructures que es preveu desenvolupar entre els anys 2015 i el 2020 i que suposa un canvi en el concepte de desdoblament de la C-35. Així aquesta via, que esdevé l'eix bàsic de comunicació al Baix Montseny, passaria de tenir l'actual caràcter de connexió entre els municipis a esdevenir una via d'alta capacitat alternativa a l'AP-7.El projecte del Quart Cinturó fins a Maçanet era una infraestructura prevista pel Ministerio de Fomento, que finalment va desestimar el tram entre Granollers i el nord del Baix Montseny. Ara és la Generalitat de Catalunya qui recupera encobertament aquesta obra i qui es proposa assumir integrament el cost.

Nadal reconeix que ara falta resoldre l'accés a Lloret de Mar des de Tordera
Diari de Girona 5/7/09
El conseller de Política Territorial assegura que hi haurà "novetats" al llarg d'aquest any


El conseller Joaquim Nadal, ahir, acompanyat d'una nodrida representació d'alcaldes. carles Colomer

TOSSA DE MAR ACN/ DDG
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va assegurar ahir que a la Costa Brava Sud només li manca resoldre l'accés a Lloret de Mar des de Tordera. El conseller va fer aquesta observació quan es trobava a Tossa per visitar el resultat de les obres de millora de la GI-681, que connecta Llagostera i Tossa de Mar a través del massís de l'Ardenya-Cadiretes.
Nadal va explicar que, a dia d'avui, "falta atacar l'accés a Lloret de Mar, que ja ha començat per la continuació de la C-32 amb el nou pont sobre la Tordera i que així finalitza el tram desdoblat de Palafolls-Tordera." Per aquest motiu, va comentar que "ara caldrà anar pel tram entre Tordera i Lloret de Mar", al temps que afirmava en veu alta que "hi haurà novetats" dins d'aquest mateix any que tindran a veure amb aquest accés reclamat des de fa anys.
Les obres de millora de la GI-681 s'han realitzat al llarg de quinze quilòmetres i han permès renovar el paviment de la carretera, així com la neteja de cunetes i conversió de cunetes profundes en cunetes formigonades transitables, la reposició de la senyalització horitzontal i vertical, la instal·lació de noves barreres de seguretat i la protecció de talussos amb malla d'acer. "La millora de la GI-681 significa la millora d'un accés a la Costa Brava", va sentenciar Nadal, que va estar acompanyat d'una nodrida representació d'alcaldes de la zona que van desplaçar-se a veure les millores de la carretera. "La vila de Tossa de Mar, que simbòlicament ha estat una població aïllada, cada cop està més ben comunicada amb les grans vies d'accés a la Costa Brava", va manifestar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques.