dissabte, 24 d’abril del 2010

Algunes notícies més per llegir 22-24/4/10... sobre infrastructures...

Blanes presentarà al·legacions perquè es faci el tramvia de Palafolls
Diari de Girona 24/4/10
.
L'equip de govern va acordar a la Junta Local promoure que s'inclogui un estudi de viabilitat de la infraestructura al Pla Territorial de Girona
.
BLANES JORDI VERA
El govern de Blanes va aprovar en la darrera Junta de Govern Local que formularà al·legacions contra el Pla Territorial Parcial de les Comarques Gironines perquè s'inclogui un estudi de viabilitat de la construcció d'un tramvia entre Palafolls i Lloret de Mar, amb parada al municipi.
.
El primer pas per aconseguir la construcció del futur tren-tramvia que hauria d'unir tota aquesta zona del Maresme i part de la Selva marítima és analitzar si la línia tindria viabilitat. Per ara, l'estudi no ha estat inclós en el Pla Territorial que va elaborar el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat i, per això, el govern de Blanes, que n'és un dels ajuntaments implicats ha acordat fer les al·legacions.
.
El projecte, però, no és nou, sinó que ja va ser discutit en un ple de l'Ajuntament, després que el grup d'ERC, a l'oposició, en va presentar una moció a favor. La curiositat de la proposta ve perquè aquest projecte va ser creat per un estudiant de Blanes en el seu treball de recerca.
.
El projecte preveia que el tramvia anés des del centre de Palafolls fins al barri del Molí de Lloret i que el traçat del qual discorregués per l'interior de Blanes, i d'aquesta manera se substituiria el servei de busos de la L1, L4 i L6, beneficiant uns 2.800.000 usuaris anuals. A més, tindria un total de 15 parades i seria de via única amb desdoblaments puntuals.
.
A banda de les pròpies al·legacions, la Junta de Govern també va acordar notificar aquesta resolució al Departament de Política Territorial de la Generalitat, perquè es coneguin les seves intencions. L'equip de govern de Blanes, però, encara no ha elaborat les al·legacions sobre aquesta qüestió que va ser acordada el passat 1 d'abril.
.
L´estudiant Víctor Català va ser el creador del projecte.
.
L'estudiant Víctor Català va ser l'ideòleg del projecte. Català, estudiant de segon de Batxillerat de l'IES Serallarga de Blanes, va basar el seu treball de recerca a analitzar la viabilitat d'un tramvia entre Palafolls i Lloret de Mar després que la Generalitat desestimés la perllongació del tren de rodalies entre Blanes i Lloret o la creació d'un carril bus entre ambdues poblacions.
.El projecte estava exhaustivament detallat i, fins i tot, comptava el nombre de llocs de treball que podia generar, que serien uns 15 en total. Català va ser premiat per la Universitat Internacional de Catalunya el 28 de març de l'any passat, en el Cinquè Concurs Preuniversitari. L'estudiant va ser guardonat amb una beca d'estudi que cobria el 100% de la matrícula del primer any d'universitat. Un mesos més tard, l'alumne va presentar el projecte a la Generalitat de Catalunya, però no va ser aprovat.
.
Les obres de desdoblament de l'N-II als trams de la Selva hauran d'estar acabades el 2014
El Punt 23/4/10
.
PSOE i CiU pacten una moció per posar-les a licitació el segon semestre del 2010
.
El grup socialista i el grup de CiU al Congrés dels Diputats van pactar ahir la moció que es presentarà dimarts a votació, en què s'explicita que les obres de desdoblament de l'N-II als trams de la Selva es posaran a licitació el segon semestre d'aquest any, dins el pla estatal d'obres públiques. Això farà que els treballs hagin d'estar acabats durant el 2014. D'altra banda, els alcaldes afectats es van mostrar satisfets pel compromís de l'Estat, tot i que després dels diversos retards estan a l'expectativa.
.
El gabinet del ministre de Foment, José Blanco, i el diputat de CiU al Congrés Jordi Xuclà van pactar ahir la moció que es portarà a votació dimarts vinent. El text compromet el govern a incloure els projectes més avançats de l'N-II a les comarques gironines dins el pla extraordinari d'infraestructures que impulsarà el govern central, en col·laboració amb les entitats bancàries i constructores. Tot seguit indica que els trams Caldes-Sils, Sils-Maçanet de la Selva i Maçanet-Tordera s'hauran de posar a licitació el segon semestre d'enguany. Segons el pla, totes les obres que s'hi incloguin s'hauran d'haver acabat el 2014; per tant, aquesta és la data que sembla ja definitiva per al desdoblament de l'N-II a la Selva. Tots els trams es podrien adjudicar conjuntament a una sola empresa, ja que el sistema de finançament serà el del peatge a l'ombra. Finalment, la moció inclou un tercer punt en què el govern es compromet a «impulsar les actuacions en tramitació a la resta de trams entre Girona i la frontera francesa», i que no s'inclouran en el pla.
.
Xuclà va afirmar ahir que amb la moció «ens hem avançat a la concreció del pla, que no serà fins al mes de maig, i així tanquem un pacte que permetrà desencallar un desdoblament podrit des de fa dos anys». A més, el diputat va afirmar que espera tenir el suport de la resta de grups polítics. D'altra banda, el diputat del grup socialista Juli Fernández també va afirmar ahir que la moció «reforça la voluntat del govern per tirar endavant l'N-II», i que ara el que cal és assolir el màxim consens possible i agilitzar també els trams del nord.
.
Reacció dels alcaldes
.
L'anunci de les obres no ha agafat de sorpresa els alcaldes afectats, ja que en l'última reunió amb el subdelegat del govern espanyol, Francesc Francisco-Busquets, se'ls va informar de cap on anaven els trets. L'alcalde de Caldes, Joan Colomer (PIC), va afirmar ahir que de moment és «una mica escèptic» respecte d'aquestes noves promeses. «Fins que no ho vegi no m'ho creuré», va remarcar Colomer, que també va recordar que un cop es reprenguin les obres a Caldes han de durar un any. L'alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS-PM), va assenyalar que vol pensar que aquesta serà la bona. «Si no estigués mínimament lligat no ens ho haurien dit», opina. «Vull pensar que aquesta vegada han dit la veritat», va sentenciar Nogué. Per la seva banda, l'alcalde de Maçanet, Alfons Soms (PSC), espera que ara que s'ha fet «aquest primer pas no es trigui a fer el segon». Soms també va remarcar que els alcaldes continuen en el marc d'una estratègia conjunta, i que si s'ha d'estar a l'expectativa o si s'ha d'actuar amb manifestacions, ho faran tots quatre (Caldes, Maçanet, Sils i Vidreres). L'alcaldessa de Vidreres, Ruth Rosique (PSC), no va voler dir res perquè esperava tenir informació exacta i oficial del tema.
.
LES FRASES
.
JORDI XUCLÀ
DIPUTAT DE CIU
«Hem aconseguit desencallar un desdoblament de l'N-II podrit des de fa dos anys, i és una de les coses de les quals em sento més orgullós»
.
JULI FERNÁNDEZ
DIPUTAT DEL PSOE
«Estem preocupats pel retard, i l'objectiu és sumar esforços entre els partits i arribar al consens perquè es compleixin els terminis»
.
JOAN COLOMER
ALCALDE DE CALDES
«De moment sóc una mica escèptic. Fins que no ho vegi no m'ho creuré. Les previsions són per a finals d'aquest any o principi del vinent»
.
MARTÍ NOGUÉ
alcalde de sils
«Hem de confiar-hi, no podem fer res més. Vull pensar que aquest cop han dit la veritat. Si no estigués una mica lligat no ho haurien dit»
.
El ministre diu que té el finançament per als trams de l'N-II a la Selva i les obres podrien reprendre's l'any vinent
El Punt 22/4/10