dijous, 28 de febrer del 2019

Algunes notícies per llegir 23-27/2/2019...

INS Malgrat oficial 26 feb.
Nova oferta de Formació Professional: CFGM de Producció Agroecològica (modalitat dual) i PFI d’Auxiliar d’Activitats Agropecuàries … …

Nova oferta de Formació Professional: CFGM de Producció Agroecològica (modalitat dual) i PFI d’Auxiliar d’Activitats Agropecuàries
agora.xtec.cat 26/2/2019


El Departament d’Ensenyament ens ha comunicat que el curs vinent s’impartiran al nostre institut dues noves ofertes de Formació Professional, en concret el Cicle Formatiu de Grau Mig de Producció Agroecològica (en modalitat dual) i el Programa de Formació i Inserció (PFI) d’Auxiliar d’Activitats Agropecuàries.

La concessió d’aquesta nova oferta formativa respon a l’interès del sector de la pagesia del delta de la Tordera, de les seves Cooperatives i dels Ajuntaments de Malgrat de Mar, Blanes, Palafolls, Tordera i Santa Susanna, per assegurar la continuïtat de l’espai agrari, incorporant nous joves professionals a un sector cada cop més tecnificat i amb un volum de negoci prou important. En el projecte hi participa també, de forma activa, la Diputació de Barcelona, coincidint amb la propera signatura del conveni de l’Espai Agrari de la Baixa Tordera.

Avui, ser pagès vol dir treballar en un sector avançat i competitiu. Vol dir conduir un tractor, programar collites amb l’ajuda d’aplicacions mòbils, controlar el rec amb l’ordinador, col·laborar amb altres pagesos, amb tècnics, amb clients, amb proveïdors, fer forta una xarxa d’interessos a través de les cooperatives agràries de la Baixa Tordera.

Fer-se pagès/a, avui, vol dir estudiar per entendre uns processos complexos, però que milloren la qualitat dels aliments, els acosten a la gent, al mateix temps que fan la vida més fàcil.

El CFGM de Producció Agroecològica s’impartirà en modalitat dual. Això vol dir que els alumnes que s’hi matriculin, després d’un període inicial de formació teòrica, alternaran l’assistència a l’Institut amb l’estada a l’empresa com a becaris o treballadors amb contracte laboral, amb percepcions econòmiques referides l’índex IPREM (becaris) o al salari mínim interprofessional (laborals) i amb alta a la Seguretat Social. Cobrar per estudiar….us ho imagineu?.

En les properes setmanes es signarà el conveni de col·laboració per a la posada en marxa d’aquests estudis entre el Departament d’Ensenyament, les Cooperatives Agrícoles de la Baixa Tordera i els Ajuntaments abans indicats. Un nou projecte, que neix amb la il·lusió de ser un referent formatiu del sector agrari per a la nostra comarca, El Maresme, però també per a d’altres veïnes com La Selva, el Gironès i l’Empordà.

Us continuarem informant.



Javier Romera 25 feb.
Pessic a pessic, mossegada a mossegada, Malgrat de Mar urbanitza el delta de la Tordera entenent-lo com una gran reserva d'espai lliure on anant fent coses, mai com un ecosistema biodivers amb característiques i necessitats pròpies😏... On són els ECOpijos?

Malgrat de Mar disposarà d'un nou aparcament per a 122 vehicles al costat de l'espai polivalent
Ona Malgrat 25/2/2019

L'aparcament es construirà al terreny municipal que hi ha entre els carrers de Josep Maria Floch i Torres i Camí del Pla. La Junta de Govern Local, formada per JxM, ERC, PDeCAT i CUP, n'ha adjudicat les obres a l'empresa Obres i Paviment Brossa SA per un valor de 41.665,19 euros.

La regidora Mireia Castellà als estudis d'Ona Malgrat

3.300 metres quadrats i capacitat per a 122 cotxes, 6 de les quals es reservaran a persones minusvàlides, i 15 motocicletes. Aquestes són les característiques del nou aparcament que es construirà al terreny municipal que hi ha just al costat de l'espai polivalent, entre els carrer de Josep Maria Folch i Torres i Camí del Pla.

Amb aquesta nova zona es pretén facilitar l'aparcament tant a veïns com als esportistes que venen de fora a jugar a Malgrat de Mar. Mireia Castellà, regidora d'Urbanisme i Obra Pública, ha explicat que la necessitat d'aquest aparcament sorgeix perquè "ens pocs metres quadrats tindrem tres equipaments municipals: el camp d'esports, el pavelló Germans Margall i el nou espai polivalent". "Qui hagi donat una volteta els caps de setmana per aquest barri es trobarà que està col·lapsat", ha afegit Castellà.

Les obres per habilitar l'aparcament duraran un mes aproximadament.

Galeria d'àudios

------------------------------------

Blanes aprova el POUM amb els vots de PSC, ICV-EUiA, PDeCAT, ERC, Batega i PP
Blanesaldia.com 23/2/2019


El ple extraordinari celebrat ahir divendres a la sala de plens de l’Ajuntament de Blanes va aprovar el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de la vila. Ha estat amb caràcter provisional, pendent que es faci amb caràcter definitiu després que l’aprovació inicial es va fer el 29 de juny de l’any 2017.

Des de llavors, es va obrir un període d’informació pública durant el qual s’han anat incorporant informes i resolucions necessàries perquè continuessin els tràmits que cal complir.

El nou POUM s’ha hagut de tirar endavant després que Blanes ja en comptava amb un de nou al 2010. Aquest planejament, però, va ser recorregut davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que al 2015 ja va declarar la nul·litat del nou pla per la insuficiència de l’estudi d’inundabilitat. La sentència del TSJC la van recórrer tant l’Ajuntament de Blanes com la Generalitat de Catalunya. Ara bé, malgrat això, el consistori blanenc ja va iniciar tots els treballs de redacció i tramitació del nou POUM en el supòsit que la sentència fos ferma, com així va ser. Per aquest motiu, des de llavors estava actualment vigent el pla del 1981.

El nou POUM, igual que ja es contemplava en l’aprovació inicial del 2017, no inclou la legalització dels usos en l’ampliació efectuada en el seu dia en dos càmpings de Blanes, el Blanc d’Eivissa i el Bella Terra.

Així és, atès que la Comissió Territorial d’Urbanisme a Girona i l’Oficina Territorial d’Acció i Avaluació Ambiental van informar en l’acord previ a aquesta aprovació provisional sobre la impossibilitat jurídica d’incorporar aquestes ampliacions en el planejament municipal.

L’aprovació del nou POUM s’ha aprovat per 15 vots a favor del PSC, ICV-EUiA, PDeCAT, ERC, Batega per Blanes i PP, mentre que Ciutadans s’ha abstingut i la CUP ha votat en contra. Ara el document s’enviarà a les administracions pertinents perquè passi un nou període abans no es faci l’aprovació definitiva, un termini de temps que en principi es preveu que s’allargui uns mesos.

Ampliació de la Ciutat Esportiva per les piscines i nova Ronda Oest

La tinent d’alcalde d’Urbanisme, Pepa Celaya, s’ha encarregat d’explicar el més destacat del nou POUM de Blanes. És el mateix que es va aprovar fa nou anys, en el sentit que inclou els criteris i objectius que complia l’anterior, però ara s’ha adaptat a la nova legislació. En relació al del 2010, també s’han introduït algunes modificacions per millorar-lo, com per exemple l’increment de la superfície dels espais lliures de la ciutat, amb 11,50 hectàrees de nous parcs i jardins. Seguint aquest mateix criteri de preservació mediambiental, el POUM desqualifica 6,5 hectàrees de terrenys.

Igualment, preveu incrementar la dotació d’equipaments als diferents sectors urbans, i la possible ampliació de les instal·lacions de la Ciutat Esportiva Blanes (CEB) amb més equipaments, com per exemple les piscines. D’altra banda, es reordena la xarxa viària general amb la creació d’un nou eix urbà, la Ronda Oest, que connectarà la rotonda de la CEB (Gi-600) amb la carretera d’accés a la Costa Brava, estació de tren, carretera de Malgrat i fins a l’Avinguda Catalunya. Altres dues diferències són els espais lliures de nova creació, que sumen 11,8 hectàrees aproximadament, i unes altres 6,5 hectàrees de terrenys que es desqualifiquen.

Es podran crear 5.700 noves places hoteleres 

En relació als sectors econòmics de Blanes, el POUM reserva exclusivament per a usos industrials els terrenys que actualment ja tenen destinat aquest ús, i pel que fa a la l’àmbit turístic, s’incrementaran 5.700 noves places hoteleres. Actualment, a Blanes hi ha 11 hotels amb un total de 3.162 places, per la qual cosa la suma total serien més de 8.800 places.

Al no haver-se incorporat al POUM les dues ampliacions sense llicència del Bella Terra i el Blanc d’Eivissa es redueix a 37,5 hectàrees el total de la superfície de càmpings que hi ha a Blanes. D’aquesta manera, ara es comptarà amb 7.125 places per a campistes, respecte les 52 hectàrees de terrenys i les prop de 10.000 places que sumarien en total.

---------------------------------

Cròniques de Palafolls 26 feb.

Juan Rodriguez 26 feb.
Pardal comú (Passer domesticus) EDAR Blanes.


Pot semblar el mateix però no ho és. En poc temps hem passat de "compatibilitzar les activitats econòmiques amb la conservació de la biodiversitat i del medi natural" a "compatibilitzar la conservació de la biodiversitat i del medi natural amb les activitats econòmiques" ECOpijos
BioBalears 26 feb.
El turismo de fin de semana perjudica a las águilas perdiceras. Cuando la economía daña a la biología vía

El turismo de fin de semana perjudica a las águilas perdiceras
agenciasinc.es 26/2/2019


Los conflictos entre seres humanos y la fauna silvestre son cada vez objeto de mayor preocupación en la biología de la conservación. Un nuevo estudio sobre águilas perdiceras alerta de las graves consecuencias que la actividad recreativa en parques naturales tiene sobre esta especie amenazada. Los investigadores de la universidades de Valencia y Alicante instan a los gobiernos a tomar medidas de conservación que reduzcan la presión humana sobre la fauna salvaje.


Entrepinosysembrados 27 feb.
Espectacular composición de Miguel Rouco con las rapaces ibéricas. Ayuda mucho para una correcta identificación.

Societat Catalana d'Herpetologia Hace 17 horas
Ha sortit recentment la miniguia d'amfibis i rèptils de Catalunya i Illes Balears! Un bonic treball de Joan Maluquer i en paper plastificat desplegable, com les altres miniguies de la col·lecció:



SOS Costa Brava i Aturem la C-32 critiquen que hi hagi un segon projecte de l’autopista fins a Lloret
Nova Ràdio Lloret 27/2/2019

Imatge: Projecte de l'autopista | Font: Aturem la C-32


SOS Costa Brava i Aturem la C-32 critiquen que hi hagi un segon projecte per fer arribar l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar. I que, a més, aquest projecte sigui igual que el primer, que per ara està suspès de manera cautelar pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Ho critica un portaveu de les plataformes, Joan Mora.

Joan Mora denuncia, a més, el “doble joc” que està fent la Generalitat: “D’una banda ha propiciat una moratòria per controlar el desenvolupament urbanístic en sòls naturals que s’està potenciant últimament, però a la vegada està iniciant tots els tràmits no només per consolidar el projecte d’autopista entre Blanes i Lloret, sinó també un segon tram entre Lloret i Tossa”. Per a la via que ha d’unir la C-32 amb Tossa, el Govern ha iniciat els tràmits previs a l’estudi d’impacte ambiental i demana a diferents agents del territori què pensen sobre aquest projecte.

Un altre dels aspectes que ha generat polèmica és el cost del projecte, que ha augmentat fins al 63 milions d’euros, un cost que consideren “excessiu” per a set quilòmetres d’autopista. Uns diners que per ara invertirà Abertis, però les plataformes insisteixen en què ho acabarà pagant la ciutadania, malgrat que els la concessió acaba el 2021.

Per tot plegat, les entitats ecologistes asseguren que és una mostra de “manca de transparència”. Consideren que és un “escàndol” i demanen una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. De fet, critiquen que, des que Calvet és conseller, mai no els ha concedit una reunió.

Segons les dues plataformes, la prolongació de la C-32 fins a Lloret, que passaria per Sant Pere del Bosc, suposaria la destrucció de més de 60 hectàrees de zona verda, amb la tala de més de 60.000 arbres. Per impedir que es faci realitat, les plataformes estan disposades a arribar fins al final.


Ràdio Palafolls 26 feb.
La plataforma acusa la Generalitat de fer un doble joc amb les actuacions a la Costa Brava.


Aturem C-32 27 feb.
covardia o és que no ens aguantaries la mirada sabent com saps tot el que hi ha darrera aquest projecte?. oi, via


CatInfo Girona 26 feb.
La Plataforma contrària a la prolongació de l'autopista del Maresme fins a i considera un escàndol que es faci de nou la licitació del projecte. Són 7 km a fer en 26 mesos i per un màxim de 63 milions d'euros.


Javier Romera 23 feb.
"la immensa majoria dels ajuntaments tracten les platges com si fossin un jardí o un pipicà, com un espai rígid, quan en realitat estem davant d’un dels sistemes més dinàmics que hi ha, amb processos eòlics, marítims i terrestres"... vía

Cuidem prou bé les nostres platges?
Ara.cat 14/6/2017

Espigons, passejos i la neteja agressiva obliguen cada any a abocar-hi tones de sorra per mantenir-les