Més sobre el retrocés de la costa...
L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) descarta fer esculleres com a eina de protecció de les platges ja que suposen un greu impacte ambiental. Tot i això, aquesta és una de les possibles solucions de les que s'ha parlat per minimitzar el problema de la pèrdua de sorra a la platja de s'Abanell de Blanes; a la vegada que una altra escullera, situada al delta del Tordera i que serveix per canalitzar la bocana del riu, s'ha identificat com una de les causes de la desestabilització de la platja. El tema es va tractar recentment en una de les reunions del Consell de Conca de la Tordera, on es van analitzar les propostes fetes pels diferents grups que han participat a les jornades sobre l'estat i les mesures que cal prendre per gestionar la conca de la Tordera. Precisament, la degeneració d'aquest sistema fluvial despunta com una de les grans causes de la degeneració de la platja de s'Abanell.
Ho podeu llegir aquí...
L´ACA veta fer esculleres a s´Abanell, una de les possibles solucions per regenerar la platja
Diari de Girona. 20/2/08
Sobre les infrastructures…
Joan Rangel va destacar «el treball constant de les dues administracions per trobar una solució viable als problemes de mobilitat de la comarca». En aquest sentit va admetre que la primera intenció de l'Estat de construir una autovia paral·lela a l'autopista C-32 com a alternativa a l'N-II «no resolia els problemes de connectivitat entre els pobles». «La resposta va ser clara: cedir la titularitat de l'N-II a la Generalitat, traslladar aquesta via fora del Maresme i a l'interior de Catalunya perquè ja no té sentit com a carretera de llarg recorregut i dotar el govern català de prou pressupost per fer una via alternativa a l'N-II pacificada», va precisar sense desvelar en quin lloc de Catalunya s'emplaçaria la nova N-II.
El secretari general de Mobilitat va explicar que el traçat de la carretera alternativa a l'N-II de la costa «seguirà el traçat acordat entre l'administració i el territori». Situada prop de la C-32, doncs, la nova via inclourà «totes les entrades i sortides i accessos a l'autopista necessaris per garantir la connexió dels municipis». Nadal també va avançar que des de la Generalitat s'està treballant per redefinir la política de peatges a les autopistes «per gravar el menys possible els usuaris habituals». Així, es planteja aplicar rebaixes als habitants de les zones per on passa la via ràpida, als vehicles d'alta ocupació i als que contaminin menys.
Finalment, Manel Nadal va recordar que el trasllat de l'N-II «és a tot el Maresme» i va assenyalar les accions pendents d'executar a la zona nord de la comarca com ara l'ampliació de l'autopista C-32 de Palafolls a Blanes i el desdoblament de l'N-II entre Tordera i Maçanet.
Ho podeu llegir aquí…
Maresme. L'Estat invertirà 50 milions d'euros en totes les estacions de tren del Maresme 20.02.2008 TERESA MÁRQUEZ
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada