dimarts, 13 de juliol del 2010

LA GRAN INAUGURACIÓ DE LA C-32 PER TORDERA 13/7/10...

Nou tram de la C-32 entre Palafolls i Tordera
Diari Maresme 13/7/10
.Foto: El nou tram de la C-32 . Gencat
.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat aquest dilluns el nou tram de la C-32 entre Palafolls i Tordera, que ha entrat en servei aquesta passada nit. El conseller ha estat acompanyat pels alcaldes de Palafolls i Tordera, Valentí Agustí i Joan Carles Garcia, i pel president d’Abertis i la concessionària Acesa, Salvador Alemany.
.
Inversió
.
L’execució d’aquests treballs, que ha comportat una inversió total de 53,5 milions d’euros, ha permès perllongar l’autopista fins enllaçar amb la carretera Blanes – Lloret de Mar (GI-600). D’aquesta manera, la nova infraestructura, que connectarà en el futur amb l’autovia A-2 que el Ministeri de Foment té projectada, millorarà els accessos amb la Costa Brava sud.
.
Foto: La visita del conseller . Gencat
.
Nou tram

Les obres, que van començar el desembre de 2008, han consistit en la construcció d’un nou tram d’autopista de 4,4 quilòmetres de longitud, iniciant el seu traçat a l’alçada de l’actual carretera N-II. Està format per dues calçades, una per sentit, que consten de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada, cadascuna, vorals interiors d’1,5 metres, vorals exteriors de 2,50 metres i mitjana de separació de 9 metres d’amplada, compatible amb un futura ampliació de la infraestructura.

“Evitar colapses”

Per la seva banda, l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, va indicar al conseller Joaquim Nadal que “és imprescindible seguir avançant amb els projectes pendents en quan infraestructures al nostre terme: desdoblament de la N-II i prolongació de la C-32 cap a Lloret de Mar”. L’alcalde va manifestar la necessitat de resoldre “el més aviat possible” aquests dos projectes per “evitar colapses a la carretera d’accés a la Costa Brava”.

Nous peatges
.
Segons informa el DPTOP, amb la posada en funcionament d’aquest nou tram d’autopista, els moviments amb origen o destí els municipis de Palafolls, Tordera i Malgrat de Mar, travessant la barrera de Santa Susanna de l’autopista C-32, no experimentaran cap increment del peatge a abonar, derivat de la posada en servei del nou tram.

A la resta dels usuaris “se’ls aplicarà la repercussió en aquest peatge de la longitud del nou tram una vegada posat en servei, com era inicialment previst segons el conveni Acesa – Estat de 1995″, informen. Per tant, aquesta repercussió comportarà que el peatge aplicable passarà dels 0,71 euros als 0,96 euros. Els nous peatges s’aplicaran a partir de les 0 hores del proper dijous, 15 de juliol.
.
Foto: Gencat
.
Nou model tarifari

D’altra banda, el DPTOP també ha assegurat que abans del proper 30 de setembre es començarà a aplicar un nou model tarifari com a programa pilot de la nova política de peatges en què està treballant el Grup d’Autopistes, amb bonificacions als peatges troncal i lateral de Vilassar de Dalt per als desplaçaments de mobilitat obligada amb origen o destinació a la comarca, els vehicles menys contaminants i els d’alta ocupació.

Bonificacions

Concretament, les bonificacions seran aplicables els dies feiners per als vehicles lleugers i seran del 25% per als usuaris que facin més de 16 viatges al mes. Abans de final d’any, s’aplicarà una bonificació del 20% per als vehicles amb ocupació alta i, quan sigui tecnològicament viable, un 20% de descompte per als vehicles ecològics. La quantia dels descomptes s’anirà incrementant en funció del desenvolupament i execució de les obres de la Ronda del Baix Maresme, “fins arribar en alguns casos al 100%”, segons assegura el departament.
.
Entra en funcionament el nou tram de l'autopista C-32
Diari de Girona 13/7/10
.
El conseller Nadal i els dos alcaldes visiten el nou traçat, que suposarà un increment en el peatge de 0,25 cèntims
.
Viaducte del nou tram de la C-32 entre Tordera i Palafolls. acn
.
TORDERA ACN/DDG
El nou tram de l'autopista C-32 que uneix Tordera i Palafolls va entrar en funcionament ahir a la mitjanit i suposarà un increment del peatge, tot i que els veïns tindran descomptes. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va visitar el nou traçat de la C-32, hores abans que entrés en servei, acompanyat dels alcaldes de Palafolls, Valentí Agustí, i de Tordera, Joan Carles Garcia, i del president d'Abertis i Acesa, Salvador Alemany.
L'execució dels treballs, que ha comportat una inversió total de 53,5 milions d'euros, ha permès perllongar l'autopista fins enllaçar amb la carretera de Blanes a Lloret (GI-600). Així, la nova infraestructura, que connectarà en el futur amb l'autovia A-2 que el Ministeri de Foment té projectada, permet millorar els accessos amb la Costa Brava sud.
Les obres, que van començar el desembre de 2008, han consistit en la construcció d'un nou tram d'autopista de 4,4 quilòmetres de longitud. Està format per dues calçades, una per sentit, que consten de dos carrils de circulació, vorals interiors d'1,5 metres, vorals exteriors i una mitjana de separació de 9 metres d'amplada -compatible, així, amb un futura ampliació.Amb la posada en funcionament d'aquest tram d'autopista, hi haurà un augment del peatge. Els moviments amb origen o destí als municipis de Palafolls, Tordera i Malgrat de Mar, no experimentaran cap increment. A la resta dels usuaris se'ls aplicarà un increment i el peatge passarà dels actuals 0,71 euros als 0,96 euros. Els nous peatges s'aplicaran a partir de les dotze de la nit del 15 de juliol.
.
Enllaços
El tram que ara entra en servei compta amb dos enllaços, un a cada extrem. El primer correspon a la remodelació de la fins ara última sortida de la C-32, a Palafolls, (sortida 130), que enllaça amb la N-II. Aquesta adaptació ha comportat la construcció de dos nous ramals de sortida i ha inclòs la construcció d'un petit pont, de 30 metres de longitud i d'una rotonda a nivell de la N-II, per a permetre els moviments en sentit Barcelona i Girona. El segon, de nova creació, connecta l'autopista amb la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. En aquest cas l'enllaç consta d'una rotonda de grans dimensions a nivell sobre la GI-600 sobre la qual passa aixecat el tronc de l'autopista amb un doble viaducte, i els ramals de connexió corresponents.
Un cop inaugurat aquest tram, a partir d'ara està previst que a finals d'any comenci la prolongació d'aquesta autopista fins a Lloret de Mar. Tota l'obra s'emmarca en un conveni de col·laboració, signat el gener de 2010, entre el Govern de la Generalitat i Acesa.
.
L'autopista del Maresme ja travessa la Tordera
El Punt 13/7/10
.
Ahir a la mitjanit es van obrir finalment al trànsit els 4,4 quilòmetres de la via ràpida entre Palafolls i Tordera
.
Els usuaris provinents de Palafolls, Tordera i Malgrat no veuran incrementat el peatge de Santa Susanna
.
Els operaris enllestien ahir a la tarda els últims retocs al nou tram de la C-32 que s'obria al trànsit a la mitjanit. Foto: Q. PUIG.
.
L'autopista C-32 ja travessa tota la comarca. Ahir es va inaugurar els 4,4 quilòmetres de recorregut entre Palafolls i Tordera que enllacen de manera temporal amb la carretera de Blanes, la GI-600, en espera que es continuï el traçat en direcció Lloret de Mar. El nou tram manté els dos carrils per banda –amb possibilitat de ser ampliats a tres en un futur– i ha tingut un cost de 53,5 milions d'euros.

L'obra, que es va començar a construir el desembre del 2008, pretén facilitar l'accés cap a la Costa Brava i desfer el tap de vehicles que fins ara es formava quan es deixava l'autopista per accedir a la carretera N-II, a Palafolls. El perllongament permetrà als usuaris enllaçar amb la GI-600 a través d'una gran rotonda que distribuirà el trànsit. L'actuació inclou a més un tram de 800 metres que enllaçarà en un futur amb l'autovia A-2 que el Ministeri de Foment té projectada. Entre les estructures que ha exigit el nou tram destaquen dos viaductes, un dels quals és de 940 metres i salva el riu Tordera.

El conseller Nadal va destacar la bona sintonia entre les diferents administracions “que han fet possible desencallar un projecte complicat però que s'ha resolt amb les millors condicions de sostenibilitat que demanava una zona com la Tordera”. Joaquim Nadal va puntualitzar que els històrics embussos de cotxes a la cruïlla entre el fins ara final de la C-32 a Palafolls i la carretera N-II “es desplacen a Tordera, però ja lluny del nucli urbà i a través d'una rotonda que facilitarà moltíssim la distribució del trànsit”. Pel que fa a la construcció del nou ramal de la C-32 cap a Lloret de Mar, el conseller va confirmar que s'executaria “d'aquí a uns mesos”. La nova infraestructura es planteja com una via d'un carril per sentit i d'uns 7 quilòmetres “que a més de donar continuïtat a l'autopista, servirà com a variant o alternativa a la GI-682, gràcies al nou enllaç de Fenals”. Finalment, Joaquim Nadal va assegurar que els descomptes al peatge de Vilassar de Dalt de la C-32 per als maresmencs s'aplicaran abans del 30 de setembre, però només per a aquells usuaris que fan més de 16 viatges al mes, que els el rebaixaran un 25%. La resta de bonificacions es faran esperar fins a final d'any.

LA DATA

30.09.10
Aquest dia com a màxim s'aplicarà la rebaixa del 25% als conductors de la C-32 que facin 16 viatges al mes.

Els alcaldes de la zona reclamen

“Ja la tenim aquí, tot i que jo ja havia perdut l'esperança”. L'alcalde de Palafolls, Valentí Agustí (PSC), es va mostrar satisfet per una ampliació de l'autopista que el municipi esperava des de principis dels anys noranta. Agustí va aprofitar la posada en marxa del nou tram per reclamar l'IBI de l'autopista corresponent als anys 2002-2007, que no s'ha cobrat “tot i haver-hi una sentència a favor del Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) que obliga l'Estat a restituir els diners als municipis afectats”. D'altra banda, l'alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia (CiU), va valorar el retard en l'allargament de la via ràpida com “un temps invertit en la millora del projecte per fer-lo més sostenible defensat per la plataforma Salvem Can Gelpí”. Garcia, a més, es va mostrar crític amb l'anunci que els usuaris amb origen i destinació a Palafolls, Tordera i Malgrat no veuran incrementat el preu del peatge de Santa Susanna. “El sistema que controlarà si els vehicles que passen pel peatge de Santa Susanna es queden en aquests pobles o van més enllà se situarà a la rotonda de Can Bartrolí, fet que agreujarà aquells torderencs que viuen en la majoria d'urbanitzacions més enllà de la rotonda”, es va queixar. L'alcalde va dir que reclamaria solucions viables perquè “absolutament tots els torderencs tinguin un mateix tracte quant als peatges”. L'augment del peatge de Santa Susanna, de 0,71 a 0,96 euros es farà efectiu aquesta setmana.
.
L'autopista del Maresme ja arriba a Blanes
El Punt 13/7/10
.
Avui entra en servei el tram entre Palafolls i la GI-600 a Tordera
.
Quedarà pendent allargar-la fins a Lloret
.
L'ampliació de la C-32 s'ha posat en servei avui a mitjanit Foto: QUIM PUIG.
.
L'autopista C-32 ja arriba fins a la carretera de Blanes. Ahir es va inaugurar l'ampliació entre Palafolls i Tordera, que acaba de manera temporal a la carretera de Blanes, la GI-600, en espera que es continuï el traçat en direcció a Lloret de Mar. El nou tram manté els dos carrils per banda –amb possibilitat de ser ampliats a tres en un futur– i ha tingut un cost de 53,5 milions d'euros.

L'objectiu de l'obra, que es va començar a construir el desembre del 2008, és facilitar l'accés cap a la Costa Brava i desfer el tap de vehicles que fins ara es formava quan aquests deixaven l'autopista en accedir a la carretera N-II, a Palafolls. El perllongament permetrà als usuaris enllaçar amb la GI-600 a través d'una gran rotonda que distribuirà el trànsit. L'actuació inclou, a més, un tram de 800 metres que enllaçarà en un futur amb l'autovia A-2 entre Maçanet i Tordera que el Ministeri de Foment té projectada, un desdoblament que s'hauria de començar a executar en els pròxims mesos. Entre les estructures que ha exigit el nou tram cal remarcar dos viaductes, d'entre els quals el que més destaca és el de 940 metres que salva el riu Tordera.

El conseller Nadal va destacar la bona sintonia entre les diferents administracions, “que han fet possible desencallar un projecte complicat, però que s'ha resolt amb les millors condicions de sostenibilitat que demanava una zona com la de la Tordera”. Nadal va puntualitzar que els històrics embussos de cotxes a la cruïlla entre el fins ara final de la C-32 a Palafolls i la carretera N-II “es desplacen a Tordera, però ja lluny del nucli urbà i a través d'una rotonda que facilitarà moltíssim la distribució del trànsit”. Pel que fa a la construcció del nou ramal de la C-32 cap a Lloret de Mar, el conseller va confirmar que s'executarà “d'aquí a uns mesos”, però no va concretar més aquesta data. La nova infraestructura es planteja com una via d'un carril per sentit i d'uns 7 quilòmetres “que, a més de donar continuïtat a l'autopista, servirà com a variant o alternativa a la GI-682, gràcies al nou enllaç de Fenals”. Aquesta obra, també l'haurà de desenvolupar Acesa, juntament amb un seguit de millores a l'autopista que comportaran una inversió de 100 milions, tal com estableix el conveni entre la Generalitat i la concessionària. De fet, el Departament de Política Territorial va aprovar-ne el traçat el març passat, i està previst que la carretera es pugui desdoblar més endavant entre l'A-2 i l'enllaç de Fenals en cas de necessitat.

Finalment, Nadal va assegurar que els descomptes al peatge de Vilassar de Dalt de la C-32 per als maresmencs s'aplicaran abans del 30 de setembre, però només als usuaris que fan més de 16 viatges al mes, que tindran una rebaixa d'un 25%. La resta de bonificacions es faran esperar fins a final d'any. En l'acte d'ahir a la tarda, els alcaldes de Palafolls i Tordera es van mostrar satisfets de veure l'obra acabada, després de tants anys de retard. El de Tordera, Joan Carles Garcia, va reclamar un tracte igual en l'import del peatge per a tots els torderencs.

LA XIFRA

4,4 Quilòmetres són els que s'han ampliat de l'autopista C-32, entre Palafolls i l'enllaç amb la carretera de Blanes

L'AP-7, oberta en una direcció

Des d'aquest cap de setmana ja està obert el tercer carril de l'autopista entre Fornells de la Selva i Maçanet de la Selva, tot i que només en direcció sud. Els vehicles que van en direcció a Girona encara disposen de només dos carrils, tot i que en els pròxims dies Acesa ha previst posar en servei també aquest tram, on encara es mantenen els cons. De fet, la concessionària ja havia anunciat l'obertura del tercer carril en direcció a Barcelona pel dia 15, però al final aquesta data es va poder avançar i es va obrir dissabte. En direcció nord, la previsió oficial és tenir-ho tot a punt perquè entri en funcionament el dia 25, però Acesa mateix admetia ahir que també és possible que s'obri uns dies abans del que està previst. D'aquesta manera es completen els treballs del primer tram d'ampliació de l'autopista.
.
EL CONSELLER DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES, JOAQUIM NADAL, VISITA EL NOU TRAM DE L’AUTOPISTA C-32, QUE HA ENTRAT EN FUNCIONAMENT AQUESTA MITJANIT
Ràdio Tordera 13/7/10
.
.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va visitar ahir a la tarda el nou tram de l’autopista del Maresme, la C-32, entre Tordera i Palafolls, que ha entrat en servei aquesta mitjanit. A l’acte també hi van participar l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia; l’alcalde de Palafolls, Valentí Agustí, i el president d’Abertis i de la concessionària Acesa, Salvador Alemany. Les obres, que van començar el desembre de 2008, han consistit en el perllongament de l’autopista en una longitud de 4,4 quilòmetres, des de Palafolls fins a enllaçar amb la carretera de Blanes (GI-600). A més, la nova infraestructura connectarà amb la futura autovia A-2 que el Ministeri de Foment té projectada i que permetrà millorar els accessos amb la Costa Brava sud. L’execució d’aquests treballs ha comportat una inversió total de 53,5 MEUR. L’estructura més rellevant és la construcció de dos viaductes de 940 metres de longitud per al pas del nou tram d’autopista sobre el riu Tordera i la línia del ferrocarril Blanes- Maçanet de la Selva. Com a mesura d’integració ambiental, cal destacar que s’han format sota cada pila unes basses i unes plantes arbustives per al tractament i aprofitament de l’aigua de pluja provinent de la calçada del viaducte.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va explicar que el nou tram de l’autopista, alliberarà el terme de Tordera del pas dels vehicles amb destinació Girona.

El president d’Abertis i de la concessionària Acesa, Salvador Alemany, va destacar en el seu discurs de presentació la importància de la col·laboració publico-privada entre la Generalitat i la concessionària, com a exemple que es pot repetir en un futur en àmbit espanyol i europeu. Escoltem-lo.

L’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, ha destacat que ha sigut un camí difícil, però que finalment s’ha fet, i l’Administració ha escoltat el territori.

Amb la posada en funcionament d’aquest nou tram d’autopista, els moviments amb origen o destí als municipis de Palafolls, Tordera i Malgrat de Mar, travessant la barrera de Santa Susanna de l’autopista, no experimentaran cap increment del peatge a abonar. A la resta dels usuaris se’ls aplicarà la repercussió, en aquest peatge, de la longitud del nou tram. Aquesta repercussió comporta que la tarifa aplicable passa de 71 a 96 cèntims.