divendres, 17 de febrer del 2017

Més sobre la prolongació de l'autopista C-32 entre Tordera i Tossa de Mar 17/2/2017...

Vull destacat aquest fragment d'una de les notícies d'avui (es refereix a la desapareguda zona humida PEIN i XN2000 Prats d'en Gai on no només s'ha perdut la inundabilitat dels terrenys, sinó que també s'han destruït les mesures compensatòries de llavors)...

L'Ajuntament de Tordera (Maresme) presentarà un escrit al TSJC com a part interessada. El coordinador de l'equip de govern (CiU i un regidor no adscrit), Josep Llorens, recorda que la C-32 va quedar interrompuda el 2010 al seu terme municipal, en previsió que continués fins a Lloret: “Vam haver de parlar amb molta gent perquè, a més, afectava una zona natural. Però allò només tenia sentit si s'arribava fins a Lloret.


Acusen el govern de Lloret de «pressionar» els empresaris en la defensa de la C-32
Diari de Girona 17/2/2017

La plataforma Aturem la C-32 denuncia que l'equip de govern lloretenc fa «moviments foscos i interessats» a favor del projecte de prolongació, després de la reclamació feta per les cambres de comerç gironines perquè l'obra s'executi a la primavera

Els membres de la Plataforma de la C-32 durant un acte en contra del projecte Aturem la C-32







La Plataforma Aturem la C-32 va acusar ahir l'equip de govern de Lloret de Mar (CiU, PSC i ERC) de fer «moviments foscos i interessats» en favor del projecte de prolongació d'aquesta carretera entre Blanes i Lloret. «Lamentem la manca de decència política i la manera vergonyosa com es vol confondre la ciutadania, donant valor només a l'opinió d'uns quants, per influir en la justícia».

L'entitat ecologista es va referir així al manifest conjunt que les cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols van fer públic dimecres, reclamant que s'executi la prolongació de la carretera perquè consideren que és «essencial i prioritària» i que han de començar a la primavera, tot i el recurs interposat davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per 16 entitats contràries.

«El govern de l'Ajuntament de Lloret de Mar, amb el seu alcalde Jaume Dulsat al capdavant, demana a gremis d'empresaris hotelers i del comerç de Lloret que li facin la feina de propaganda a favor del projecte de prolongació de la C-32 quan està tot en mans dels tribunals» va assegurar la plataforma, recordant que el TSJC està estudiant si aturar l'obra de manera cautelar, mentre resol el contenciós.

«Aturem la C-32 no se sorprèn de les maniobres fosques d'aquests polítics que es pleguen als desitjos dels poders financers, neguen el diàleg, neguen el dret a decidir de la ciutadania i neguen a les futures generacions el dret a viure en un territori on el bosc i el patrimoni cultural continuïn formant part del seu paisatge» va criticar l'entitat.

Així mateix, la plataforma va assegurar també que la Mesa de Turisme i l'Associació de comerciants de Lloret de Mar «han fet arribar als seus associats» una petició per correu electrònic, i de forma urgent, «perquè es posicionin a favor o en contra de personar-se com a entitats codemandades pel recurs presentat». «Cap d'aquestes entitats han estat demandades per ningú, és impossible que es puguin personar només ho poden fer Generalitat o Ajuntaments» va explicar l'entitat ecologista, qui de nou va acusar el govern lloretenc d'estar «darrere» aquesta petició «fent posicionar els associats amb un argument fals que genera més confusió malintencionada».

Irregularitats

?Amb relació als defensors de la infraestructura, Aturem la C-32 va recalcar que els «sorprèn» que es «deixin influir fins al punt de no entendre» que el recurs presentat per la Plataforma al TSJC és en contra del projecte actual i de «les irregularitats gravíssimes que conté en àmbit ambiental». «Acusem els ajuntaments de Lloret i Tordera, les tres Cambres de Comerç gironines i a les entitats que es posicionen a favor d'aquest projecte de voler una autopista fins al cor de la Selva Marítima més enllà de qualsevol protecció acceptable del medi natural i cultural i d'estar alimentant la confusió i l'enfrontament en el territori», va concloure l'entitat ecologista en el comunicat.

Cal recordar que l'Ajuntament de Lloret es personarà com a part afectada en el procés judicial contra el recurs de les entitats contràries admès a tràmit pel TSJC.


La plataforma Aturem la C-32 diu que l’alcalde de Lloret pressiona els empresaris per a que recolzin el projecte


Aturem la C-32 sosté que el seu recurs al TSJC fa posar nerviós l'alcalde de Lloret
El Punt Avui 17/2/2017

La plataforma diu que Dulsat insta hotelers i botiguers a fer pressió a favor de l'autopista

El batlle admet que ha fet una reunió privada amb partidaris del ramal

Opositors a l'allargament de la C-32 fins a Lloret, en el ple municipal del desembre del 2015. Foto: QUIM PUIG.

JORDI FERRER - LLORET DE MAR / TORDERA
La Plataforma Aturem la C-32 considera que l'alcalde de Lloret de Mar, Jaume Dulsat (CiU), està nerviós des que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va admetre a tràmit el seu recurs contra l'allargament de l'autopista. Segons un dels portaveus d'Aturem la C-32, Jordi Palaudelmàs, Dulsat es va reunir la setmana passada amb hotelers, botiguers i comerciants per “contrarestar” l'aparició als mitjans dels contraris a l'allargament de l'autopista. “Això denota nerviosisme”, afirma.

En un comunicat, Aturem la C-32 acusa el consistori de pressionar empresaris i comerciants abans que el TSJC decideixi si suspèn l'inici de l'allargament del ramal. Els opositors es queixen –amb referència a Dulsat– de “la manca de decència política i la manera vergonyosa com es vol confondre la ciutadania, donant valor només a l'opinió d'uns quants, per influir en la justícia”.

“Tot és lícit”

L'alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, assegura que l'equip de govern (CiU, el PSC i ERC-Avancem) treballa amb tranquil·litat i esperant que la Generalitat pugui començar els treballs. Dulsat admet que la setmana passada va participar “en una reunió privada amb empresaris, veïns i comerciants, amb gent que està a favor de la C-32 i un representant de la Generalitat. Tant és lícit l'oposició com el fet de defensar l'obra”.

El TSJC ha ofert als consistoris de Lloret, Blanes i Tordera la possibilitat de presentar un escrit com a part interessada. Ho faran el de Lloret i el de Tordera (vegeu la peça).

LA DATA

07.09.16 Va ser el dia que la plataforma Aturem la C-32 va demanar la suspensió de les obres amb el recurs al TSJC.

LA XIFRA

26 mesos és el període de les obres de Tordera-Blanes-Lloret de la C-32. Costen 52 milions d'euros (sense IVA).

L'escrit de l'Ajuntament de Tordera al TSJC

L'Ajuntament de Tordera (Maresme) presentarà un escrit al TSJC com a part interessada. El coordinador de l'equip de govern (CiU i un regidor no adscrit), Josep Llorens, recorda que la C-32 va quedar interrompuda el 2010 al seu terme municipal, en previsió que continués fins a Lloret: “Vam haver de parlar amb molta gent perquè, a més, afectava una zona natural. Però allò només tenia sentit si s'arribava fins a Lloret.”


Ràdio Marina 17/2/2017

L’alcalde de Lloret recorda que l’ampliació de la C-32 és una obra que es necessita des de fa 25 anys.

Lloret es presentarà a la causa oberta pel TSJC arran del recurs presentat contra el projecte per les entitats contràries a l’obra, segons ha confirmat Jaume Dulsat.

Dulsat, recorda que Lloret és l’únic gran ciutat turística que no té connexió amb l’autopista.

Des de Blanes, només s’enviarà un document consensuat entre els vuit grups municipals sense personar-se en la causa, segons ha explicat l’alcalde Miquel Lupiáñez.

A Tossa, encara no han analitzat el tema, però, l’alcaldessa Gisela Saladich, té clar que l’obra s’ha de fer.

Escoltar Dulsat, Lupiáñez i Saladich: http://www.radiomarina.com/2016/6313-2/

Si el TSJC no ho atura, les obres han de començar aquesta primavera.

Cítiques de la Plataforma Aturem la C-32

Aturem la C-32 critica l’alcalde de Lloret de Mar per demanar a gremis i associacions que defensin el projecte de la C-32 i es personin al cas com afectats.

Segons la Plataforma, “el govern de l’ajuntament de Lloret de Mar, amb el seu alcalde Jaume Dulsat al capdavant, demana
a gremis d’empresaris hotelers i del comerç de Lloret que li facin la feina de propaganda a favor del projecte de prolongació de la C-32 quan està tot en mans dels tribunals”.

Acusen als Ajuntaments de Lloret i Tordera, a les tres Cambres de Comerç gironines i a les entitats que es posicionen a favor d’aquest projecte “de voler una autopista fins al cor de la Selva Marítima més enllà de qualsevol protecció acceptable del medi natural i cultural i d’estar alimentant la confusió i l’enfrontament en el territori”.

Aturem la C-32 recorda que en el procés de participació ciutadana, va guanyar de manera clara i rotunda el NO a l’autopista.