divendres, 12 d’abril del 2019

Més sobre l’allargament de la C-32 entre Tordera i Lloret de Mar 12/4/2019

El conseller de Territori i Sosteniblitat, Damià Calvet, és rebut amb xiulets i protestes pels membres de la plataforma ⁦⁩ , que li reclamen no continuar amb el projecte de perllongació de l’autopista.

El Conseller s'ha compromès a reunir-se amb nosaltres en breus setmanes i escoltar els nostres arguments

Aturem C-32 demana que els jutjats aturin el nou projecte
Ràdio Girona 12/4/2019

El portaveu Joan Mora assegura que es destruiran 30 hectàrees de bosc

Una de les màquines treballant en les obres prèvies a l'allargament de la C-32 / Cedida per Territori i Sostenibilitat (ACN)

El Departament de Territori ha començat els treballs per desviar les canonades, el telèfon i altres serveis. Són feines prèvies a que comencin les obres per allargar l'autopista del Maresme fins a Lloret de Mar.

És el segon intent per allargar aquesta carretera després que fa dos anys anys el Tribunal Superior de Justícia deixés a l'aire el projecte perquè no s'havien fet els tràmits ambientals corresponents. La plataforma Aturem la C-32 diu que demanaran que els jutjats tornin a aturar aquest segon projecte.


Denuncien que aquesta autopista, amb tres carrils, destruirà 30 hectàrees de boscos i que faran despertar projectes per urbanitzar a l'entorn del nou tram de la carretera.

El govern i els empresaris -en canvi- han defensat des de fa dècades aquesta carretera per millorar l'accés al sud de la Costa Brava i treure el trànsit a les carreteres comarcals que durant l'estiu col·lapsa els accessos de Blanes i Lloret.


La Generalitat comença les obres prèvies a l’allargament de la C-32 entre Tordera i Lloret
Ràdio Tordera 12/4/2019


L’allargament de la C-32 entre Tordera i Lloret de Mar sembla més a prop que mai i les màquines han tornat a trepitjar la zona després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) suspengués cautelarment les obres ara farà dos anys. Després que el Govern veiés difícil resoldre la judicialització d’aquesta nova carretera, durant la primavera de l’any passat va optar per tramitar un nou projecte de la mateixa infraestructura. Ara, preveu deixar-ho tot a punt abans de començar a executar-lo i per això les màquines ja han començat a remoure la terra per agafar cales a diferents punts dels municipis de Tordera, Blanes i Lloret de Mar. Es preveu que en els propers mesos es comencin a desviar els serveis bàsics com ara la llum, l’aigua o la telefonia. Les tasques prèvies a l’inici de les obres del projecte d’allargament duraran uns nou mesos. La plataforma «Aturem la C-32» denuncia que l’autopista és una barbaritat caríssima.

àudio

La plataforma diu que la C-32 no soluciona el problema que existeix entre Blanes i Lloret.

àudio

De moment, l’arribada de la C-32 fins a Lloret encara està en fase de licitació i per això caldrà esperar uns mesos que s’adjudiquin aquestes feines a una empresa. Tot i així, el Govern català ha optat per tirar endavant les tasques prèvies a les obres i així avançar en el futur traçat.


Hem hagut de venir fins aquí perquè el Conseller es comprometés a rebre'ns. Esperem la vostra invitació

Conseller només queda que compliu amb el vostre compromís de reunir-vos amb nosaltres.

També s'ha interessat per la situació d'aquest delicte mediambiental que és la . Ens farem sentir

La Generalitat insisteix en tirar endavant amb l’ampliació de la C-32 Nosaltres insistim a defensar la nostra terra.

En respuesta a   y a 
La concessió de la C32 acaba el 2021. La carretera/autopista que construirà Abertis fins a Lloret (serà de 3 carrils, més barata però amb el mateix impacte ambiental) permetrà a la concessionària allargar-ne l'explotació ad eternum.

En respuesta a   y a 
Aquesta carretera és una coartada perquè Abertis pugui allargar la concessió de la rendible C32, que s'acaba aquest 2019; per això tenen pressa. A canvi, màfiaAbertis prodrà continuar extorsionant els conductors del Maresme amb la complicitat del govern català.